Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد مرزبان با اشاره به تصمیمات اخذ شده در زمینه کنترل رشد مناطق حاشیه‌ای شهر اراک اظهار داشت: در شهر اراک چند منطقه حاشیه‌ای وجود دارد که باید از گسترش آنها جلوگیری کرد و تاکنون در این زمینه چندین جلسه برگزار شده است.

وی افزود: ایجاد کمربند سبز در کمربندی غربی شهر اراک ازجمله اقدامات مهارکننده گسترش ناحیه حاشیه‌ای شهرک علی‌ابن‌ابی‌طالب(ع) است و براساس این طرح، شهرداری اراک با دریافت اراضی دولتی نسبت به کاشت درخت و ایجاد فضای سبز مهارکننده در بازه زمانی ۱۰ ساله اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان مرکزی تصریح کرد: سه منطقه کوی علی‌ابن‌ابی‌طالب(ع)، کوی سجادیه و کوی ابوالفضل(ع) ازجمله مهم‌ترین مناطق حاشیه‌ای شهر اراک هستند که طرح مهار محدوده باید در آنها اجرایی شود، همچنین کوی علی‌ابن‌ابی‌طالب(ع) بزرگترین منطقه‌ حاشیه‌ای محسوب می‌شود که بیش از سایر مناطق حاشیه‌ای نیازمند مهار محدوده است.

مرزبان ادامه داد: محدوده حاشیه‌ای کوی ابوالفضل(ع) تا حد ممکن گسترش یافته و اکنون به سبب خالی‌نبودن فضا در آن منطقه دیگر قابلیت گسترش یافتن ندارد.

وی عنوان کرد: در منطقه حاشیه‌ای کوی سجادیه ساخت‌وسازهای غیرمجاز درحال گسترش بود که با اجرای طرح آپارتمان‌سازی در انتهای محدوده موفق به مهار گسترش این منطقه شدیم، البته باید گفت که وجود کوه در یک سوی این منطقه نیز عاملی مهارکننده است.

مدیرکل راه‌و شهرسازی استان مرکزی خاطرنشان کرد: خوشبختانه درحال حاضر از گسترش سه ناحیه مهم حاشیه‌ای شهر اراک جلوگیری به عمل آمده، همچنین شرکت ملی بازآفرینی به‌منظور اصلاح بافت‌های فرسوده مبلغ ۴۰ میلیون تومان تسهیلات بازسازی با نرخ سود ۸ درصد ارائه می‌دهد تا متقاضیان بتوانند با استفاده از این تسهیلات نسبت به اصلاح ساختاری مسکن خود بپردازند.

مرزبان بیان کرد: شرکت ملی بازآفرینی برای مساعدت با متقاضیان اجرای طرح بازسازی مبلغ ۲۰ میلیون تومان تسهیلات نیز با عنوان تسهیلات ودیعه به متقاضیان ارائه می‌دهد تا در زمان بازسازی منزل خود بتوانند در منزل دیگری به‌صورت موقت سکونت داشته باشند.

کد خبر 4749363

منبع: مهر

کلیدواژه: حاشیه نشینی اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین گرگان قزوین رادیو اربعین شهرکرد شیراز بیرجند استانداری سمنان موکب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۱۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش کامل دستگاه‌های اداری، اجرایی و خدمت رسان در زرند

 در پی ورود سامانه بارشی به شهرستان زرند و هشدار سطح نارنجی، فرماندار زرند و رئیس ستاد بحران شهرستان از کلیه مدیران دستگاه‌های دارای و اجرایی خواست، در کنار سیستم‌های خدمت رسان شهرداری ها، دهیاری‌ها و صنایع معادن در آماده باش کامل ‌باشند. 

وی با بیان اینکه در صورت تداوم بارندگی‌ها احتمال وقوع سیل، طغیان رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها و همچنین آبگرفتگی معابر عمومی دور از انتظار نیست، از مردم خواست از حضور در مناطق کوهستانی و حاشیه رودخانه‌ها و حضور در فضای باز در زمان برخورد صاعقه و رفتن به سمت ارتفاعات به سبب رعد و برق شدید و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها به جهت وقوع سیل پرهیز کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار اصفهان بر هم‌افزایی مدیران‌ اجرایی
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • ماجرای مبهم حذف طرح زوج و فرد در تهران چیست؟
  • ماجرای حذف طرح زوج و فرد از طرح ترافیک تهران چیست؟
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد
  • مهار تورم ماهانه و نقطه به نقطه در استان یزد/ شمارش معکوس برای اصلاح نرخ تورم سالانه
  • تورم ماهانه و نقطه به نقطه یزد مهار شد
  • مهار کامل تورم ماهانه و نقطه به نقطه استان یزد
  • آماده باش کامل دستگاه‌های اداری، اجرایی و خدمت رسان در زرند
  • آغاز لوله گذاری آبرسانی در مناطق حاشیه ای خرمشهر