Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@23:37:09 GMT

هوای آذربایجان‌شرقی بارانی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۲۰۳۶

هوای آذربایجان‌شرقی بارانی می‌شود

محمد اشجعی،  روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طبق نقشه های پیش یابی هواشناسی از بعد از ظهر شنبه تا اواخر هفته آینده شرایط ناپایدار جوی در استان حاکم شده و از روز چهارشنبه نفوذ سامانه بارشی به طور متناوب موجب ابرناکی، ورزش باد و بارش باران گاهی به صورت رگبار و غرش آذرخش می شود.

وی اظهار داشت: براساس این نقشه ها، این شرایط جوی در ارتفاعات و نواحی سردسیر استان موجب بارش برف و کاهش محسوس دمای از ۴ تا ۸ درجه سانتی گراد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه و پیش بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی، گفت: با نفوذ این سامانه در نواحی مستعد احتمال بارش تگرگ، لغزندگی جاده های مناطق کوهستانی و سردسیر،  وزش تندبادهای لحظه ای از ۳۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت و پرتاب و سقوط اشیا وجود دارد.  

اشجعی، ادامه داد: کشاورزان به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی توجه کرده و مردم و مسئولان نیز اقدامات پیشگیرانه را برای جلوگیری از پرتاب و سقوط اشیا و جلوگیری از لغزندگی جاده های مناطق کوهستانی و سردسیر بکنند.

وی گفت: هم اکنون (حدود ساعت ۱۱) جلفا با ۲۱ و هشترود با ۱۱ درجه سانتی گراد به ترتیب گرمترین و خنک ترین شهرهای استان بوده و دمای تبریز ۱۹ درجه سانتی گراد بالای صفر است.   

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هواشناسی آذربایجان شرقی بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۲۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بارش باران و تگرگ در آذربایجان‌شرقی

کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی از وقوع رگبار، صاعقه و تگرگ در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، مرتضی نریمان ظهر امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان، اظهار کرد: امروز جوی ناپایدار در استان حاکم بوده و با توجه به تداوم سامانه بارشی در برخی از نواحی استان به ویژه نیمه شرقی استان شاهد بارش باران همراه با رعدوبرق خواهیم بود.

وی افزود: با توجه به تداوم بارش‌های رگباری در برخی از نواحی استان وزش باد گاهی تا نسبتاً شدید، بارش باران، گاهی رگبار باران همراه با رعدوبرق و در مناطق مستعد بارش تگرگ در سطح استان دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به بارش‌های اخیر در استان تاکید کرد: بیشترین میزان بارش نیز به مقدار ۱۷.۵ میلی متر از شهرستان اهر گزارش شده است. از لحاظ دمایی نیز طی هفته‌ی جاری شاهد افزایش دمای هوا در سطح استان خواهیم بود.

نریمانی در خصوص دمای تبریز طی ۲۴ ساعت گذشته، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، بیشینه و کمینه دمای تبریز به ترتیب ۲۲ و هشت درجه بالای صفر بوده و دمای فعلی آن نیز ۲۰ درجه بالای صفر است.

وی در خصوص سردترین و گرم‌ترین شهر استان، عنوان کرد: سراب با دمای یک درجه بالای صفر سردترین و جلفا با دمای ۲۸ درجه بالای صفر گرم‌ترین شهر استان گزارش شده است‌.

کد خبر 747263

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت
  • دمای هوا در برخی مناطق زنجان به زیر صفر رسید
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت
  • آذربایجان‌غربی گرم‌تر می‌شود
  • هوای زنجان گرم‌تر می‌شود
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت
  • آغاز بارش باران و تگرگ در آذربایجان‌شرقی
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت