Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@20:33:05 GMT

رفع تصرف ۲۹ هکتار از اراضی تاکستان

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۲۲۱۵

رفع تصرف ۲۹ هکتار از اراضی تاکستان

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سرهنگ بهرام ترکاشوند فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی قزوین از رفت تصرف ۲۹ هکتار از اراضی ملی بخش خرمدشت تاکستان خبر داد و گفت: این رفع تصرف به موجب احکام قضایی در ۲ روستای علی آباد و قاسم آباد اجرا شد.

سرهنگ ترکاشوند افزود: بهره‌بردار متخلف در این اراضی ملی به کشت صیفی‌جات و گندم اقدام کرده بود که با کمک پایگاه خرمدشت شناسایی و مورد پیگرد قانونی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه پرونده متصرف به اراضی ملی در مراجع قضایی بررسی می‌شود، اظهار کرد: تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از مراتع و جنگل‌ها تاکید دارد که وزارت جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و آبخیزداری مکلف است به وسیله ماموران خود در چنین مواردی ورود پیدا کند و اقدامات مربوط به رفع تصرف را انجام دهد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی قزوین خاطرنشان کرد: هفته پیش هم ده‌ها هکتار از اراضی ملی در بویین زهرا، آبیک و شهرستان قزوین رفع تصرف شد.

۸۲ هزار متر مربع از اراضی ملی استان قزوین طی ۶ ماهه نخست سال جاری رفع تصرف شده است.

انتهای پیام/ک

رفع تصرف ۲۹ هکتار از اراضی ملی بخش خرمدشت تاکستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۲۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از تصرف حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی در شهرستان میرجاوه

عبدالجبار اودک گفت: با هوشیاری و تلاش یگان حفاظت از اراضی این اداره و اداره کل راه و شهرسازی استان زمین های مذکور در همان مرحله نخست پیش از انجام هرگونه اقدام فیزیکی از سوی متصرفان شناسایی و به بیت المال بازگردانده شد.

وی با قدردانی از همکاری و مساعدت دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و معتمدین گفت: در راستای منافع عامه و با هدف صیانت از اراضی دولتی، یگان حفاظت از اراضی این اداره همسو با سیاست های اداره کل راه و شهرسازی استان با بهره گیری از اصل اساسی پیشگیری، حتی بعد از ساعات اداری و در ایام تعطیل نیز از اراضی ملی بازدید نموده و در صورت بروز هرگونه مورد تصرف به فوریت اقدام به رفع آن می‌نماید.

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان میرجاوه تاکید کرد: همچنین یگان حفاظت این اداره با حمایت دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران نداشته و تصرف اراضی دولتی به هر بهانه‌ای، نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد.  

وی گفت: از عموم مردم درخواست می‌شود در صورت مشاهده موارد تصرف و تعرض به اراضی دولتی مراتب را فوراً از طریق تماس با شماره تلفن ۱۶۵۶ و یا شماره پیامک ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ به یگان حفاظت از اراضی‌ دولتی استان اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور
  • ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار چیست؟
  • جدال بر سر صنوبرها؛ ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار
  • جلوگیری از تصرف ۱۰۰ هکتار ‌اراضی دولتی در میرجاوه
  • پیشگیری از تصرف حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی در شهرستان میرجاوه
  • آزاد سازی ۲۱۱ هکتار زمین ملی و دولتی در استان اصفهان