Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام احمد سلامی، معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) امروز، 25 مهرماه در جمع خبرنگاران به تشریح ویژه برنامه‌های اربعین حسینی در این حرم مطهر پرداخت و گفت: این برنامه‌ها از امروز با برپایی قرائت دعای کمیل آغاز می‌شود.

وی افزود:  در روز جمعه، ۲۶ مهرماه در شب اربعین حسینی، بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، حجت‌الاسلام و المسلمین خورشیدی به سخنرانی می‌پردازد و حاج خلیل نگهبان مرثیه‌سرایی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلامی گفت: به مناسبت اربعین حسینی، مسابقه اینترنتی «اربعین فراق» از ۲۴ تا ۳۰ مهرماه برگزار می‌شود که علاقه‌مندان به‌منظور شرکت در این مسابقه می‌توانند به بخش مسابقات پایگاه اینترنتـی آستان مقدس حضرت شاهچـراغ(ع)، به نشانی shahecheragh.ir/mosabeghat مراجعه کنند.

وی بیان کرد: به‌منظور خدمت‌رسانی به زائرین اربعین، آستان مقدس اقدام به برپایی موکب در قسمت خروجی رواق فرهنگی - جوار مسجد طبالیون کرده استو همچنین موکب خدمتگذاران حضرت شاهچراغ(ع) در کیلومتر ۲۰ جاده بوشهر، خان زنیان، جنب پمپ بنزین حسین آباد آماده پذیرایی از زائرین اربعین حسینی است.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در ادامه به پیاده‌روی جاماندگان اربعین و تجمع بزرگ اربعین حسینی در حرم مطهر اشاره کرد و گفت: این پیاده‌روی در ۴ مسیر منتهی به حرم مطهر شنبه، ۲۷ مهر از ساعت ۹ آغاز خواهد شد و در ادامه هیئات مذهبی و سوگواران حسینی در حرم مطهر تجمع کرده و از ساعت ۹:۳۰ به سوگواری متحد و یکپارچه خواهند پرداخت.

وی در تشریح مسیرهای راهپیمایی گفت: مسیر شماره یک از میدان امام حسین(ع) آغاز و به سمت بلوار زند، میدان شهدا، خیابان پیروزی، چهار راه پیروزی، بلوار شهید آیت‌الله دستغیب، حرم مطهر خواهد بود. مسیر شماره دو از چهار راه غدیر آغاز و به سمت خیابان لطفعلی‌خان زند، چهار راه پیروزی، بلوار شهید آیت‌الله دستغیب، حرم مطهر منتهی می‌شود. مسیر شماره سه، چهار راه شاهزاده قاسم، خیابان حضرتی و حرم مطهر انتخاب شده است و مسیر شماره چهار نیز از چهار راه ۱۵ خرداد آغاز و به سمت خیابان لطفعلی‌خان زند، چهار راه مشیر، چهار راه پیروزی، بلوار شهید آیت‌الله دستغیب و حرم مطهر ادامه می‌یابد.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس شاهچراغ(ع)، دیگر برنامه‌های اربعین حسینی در حرم مطهر را برپایی نمایشگاه کتاب، دوره آموزشی زبان عربی(لهجه عراقی)، نمایشگاه عکس اربعین در شبستان امام خمینی(ره) و برپایی ایستگاه صلواتی عنوان کرد.

 

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا استان فارس اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۲۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری جشن‌های دهه کرامت سال ۱۴۰۳ از مشهد مقدس

برنامه‌ریزی‌ها برای اجرای ویژه‌برنامه‌ها و جشن‌های دهه کرامت در سال ۱۴۰۳ با حضور دکتر زاکانی رییس مجمع شهرداران کلانشهر‌های کشور، حجت الاسلام محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی، محمد امین توکلی زاده رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع شهرداران کلانشهرها، احسان متولیان دبیرمجمع شهرداران کلانشهر‌ها و شهرداران کلان شهر‌ها و مراکز استان‌ها در مشهد مقدس آغاز شد.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در یکصدو نوزدهمین نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها که به مدت ۲ روز در مشهد مقدس در حال برگزاری است مهمترین برنامه‌های پیش بینی شده از سوی شهرداران کلان شهر‌ها و مراکز استان‌های کشور در دهه کرامت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع شهرداران کلانشهر‌های کشور در این نشست با اشاره به کاستی‌های گذشته در بحث گرامیداشت سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر اظهار کرد: جشن میلاد کریمه اهل بیت سلام‌الله علی‌ها تنها منحصر به یک یا نهایتا دو روز از دهه کرامت بوده و ما برای تکریم مقام والای خواهر مکرم حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) می‌بایست به تدابیر و برنامه‌های جدید برسیم.

توکلی‌زاده افزود: یکی از این تدابیر می‌تواند اجرای برنامه‌های جمعی و جشن‌های شاد دخترانه از چند روز مانده به روز میلاد حضرت معصومه (س) باشد.

وی گفت: طراحی پویش مناسب با قشر‌های مختلف مخاطب میلاد حضرت معصومه سلام‌الله علی‌ها بویژه دانش‌آموزان دختر از ضرورت‌های تدوین برنامه مناسب برای گرامیداشت روز دختر است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع شهرداران کلانشهر‌های کشور در ادامه افزود: در ادامه‌ی برنامه‌های دهه کرامت و با توجه به اوج پیدا کردن ویژه برنامه‌های گرامیداشت این دهه، دلدادگان و عاشقان حضرت رضا علیه‌السلام با شور و نشاط بیشتری جشن‌های مردمی و خودجوش را برپا می‌کنند و ما نیز با همه‌ی ظرفیت‌های مردمی همراه می‌شویم تا جشن‌های این دهه با وسعت و شادمانی و نشاط بیشتری برگزار شود.

توکلی زاده اظهار کرد: کار‌های مهمی در راستای تعمیق بیشتر عشق و ارادت مردم نسبت به حضرت ثامن‌الائمه علیه‌السلام از سوی خادمان آن حضرت در مسئولیت‌های مختلف صورت پذیرفته که اعزام زائراولی‌ها، پوشش درمانی و کمک‌رسانی به بیماران خاص، آزادسازی زندانیان، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان از جمله آن کارهاست و می‌بایست به این نوع برنامه‌ها بیشتر پرداخت.

وی در پایان گفت: در حال برگزاری جلسات مختلف با فعالان فرهنگی و اجتماعی هستیم تا بهتر از سال‌های گذشته جشن‌های دهه کرامت را برگزار کنیم و پس از تجمیع و نهایی سازی تصمیمات ان‌شاءالله برنامه‌ها را به سمع و نظر مردم عزیز خواهیم رساند.

دیگر خبرها

  • سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی آغاز شد
  • گشایش نمایشگاه آستان بقیع در حرم مطهر رضوی
  • آغاز برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری جشن‌های دهه کرامت سال ۱۴۰۳ از مشهد مقدس
  • قدردانی از خادمین و خیرین موکب باب الحسین (ع) بخش تنکمان
  • افتتاح نمایشگاه «در آستان بقیع» در حرم مطهر رضوی
  • تشریح آخرین خدمات هلال احمر در سیل هرمزگان/ برپایی ۵ کمپ اسکان اضطراری
  • اهدای بیش از ۱۰ هزار قطعه تمبر و سکه‌ به موزه آستان قدس ضوی
  • استفاده از تمامی ظرفیتها برای میزبانی از بزرگترین پیاده روی جهان
  • اجتماع مردمی «وعده صادق» با مداحی حسین طاهری در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • برپایی موکب پذیرایی هیات بابل در غزه فلسطین