Web Analytics Made Easy - Statcounter

شماری از اعضای ارشد حزب دموکرات آمریکا از اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار از بودجه مبارزه با موادمخدر در افغانستان برای احداث دیوار مرزی با مکزیک انتقاد کردند. ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بدون اعلام عمومی بیش از 200 میلیون دلار از بودجه پنتاگون برای مبارزه با موادمخدر در افغانستان را به ساخت دویار مرزی با مکزیک اختصاص داده که سبب اعتراض دموکرات‌ها شده که می‌گویند ترامپ بار دیگر از قدرت خود سوء استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«میلیتاری تایمز» گزارش داد که سناتورهای ارشد دموکرات در حالی نامه اعتراض‌آمیز خود را نسبت به این اقدام ترامپ به وزیر دفاع آمریکا ارسال کردند که افغانستان مرکز تولید 90 درصد از هروئین جهان است.

«دیک دوربین» از ایلینویز، «چاک شومر» از نیویورک و «پاتریک لیهی» از ورمونت تاکید کردند که موادمخدر یکی از منابع مالی اصلی مخالفان مسلح دولت افغانستان است و پنتاگون باید تلاش‌هایش را برای مبارزه با  موادمخدر افزایش دهد.

ترامپ تاکنون بیش از 6 میلیارد دلار از بودجه پنتاگون را برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک اختصاص داده، بسیار بیشتر از مبلغی که قانونگذاران آمریکایی از طریق اعتبارات به این موضوع اختصاص داده بودند.

سناتورهای آمریکایی در حالی خواستار افزایش "تلاش‌های" وزارت دفاع این کشور در ضمینه مبارزه با موادمخدر است که پس از حمله آمریکا به افغانستان تولید مواد مخدر در این کشور روند صعودی شگفت‌انگیزی داشت و بسیاری از کارشناسان می‌گویند که بیشترین عواید این تجارت سیاه حاصل آمریکا می‌شود و واشنگتن از مواد مخدر افغانستان به عنوان منبعی پر در آمد برای پیشبرد اهداف پنهانی خود در منطقه استفاده می‌کند.

اختصاص 129 میلیون دلار از بودجه مبارزه با مواد مخدر در افغانستان برای احداث دیوار مکزیکآمریکا 600 میلیون دلار از حساب نیروهای افغان را به ساخت دیوار مکزیک اختصاص می‌دهدگزارش تسنیم| سازمان «سیا» دلال بزرگ مواد مخدر در افغانستان

وزارت دفاع آمریکا چند ماه پیش نیز 604 میلیون دلار از صندوق نیروهای امنیتی افغان را برای ساخت دیوار مکزیک اختصاص داده بود.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۲۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از مبارزه حق طلبانه فلسطین حمایت می کنیم

وزارت خارجه طالبان در بیانیه‌ای به کشف گورهای دسته‌جمعی در محوطه بیمارستان ناصر در شهر خان یونس فلسطین واکنش نشان داد.

در این بیانیه وزارت خارجه طالبان آمده است: پیدا شدن اجساد شهدا از محوطه این بیمارستان که در میان‌شان زنان و کودکان نیز هستند، بیانگر مظلومیت مردم بی‌دفاع فلسطین، عدم پایبندی رژیم اشغالگر صهیونیستی به قوانین و مقررات بین‌المللی و همه ارزش‌های انسانی و بی‌تفاوتی و چشم‌پوشی جامعه بین‌الملل به جنایات هولناک رژیم غاصب صهیونیستی است.

وزارت خارجه طالبان ضمن محکومیت این جنایات تصریح کرد افغانستان از مبارزه حق‌طلبانه مردم فلسطین حمایت کرده و از انسان‌های آزاده در سراسر جهان می‌خواهد تا برای جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی تلاش کنند.

پیش از این نیز «هبت‌الله آخندزاده» رئیس طالبان در پیامی درباره فلسطین گفته بود: «قضیه فلسطین، قضیه تمام امت اسلامی می‌باشد، ما بار دیگر تجاوز و اشغالگری اسرائیل بر غزه را شدیداً محکوم می‌کنیم».

وی تاکید کرده بود: «ما از تمام کشورهای اسلامی حتی جهان می‌خواهیم که هرچه زودتر دست ظلم رژیم اسرائیل را کوتاه سازند تا در آنجا تجاوز پایان یابد، به ویژه امت اسلامی مسئولیت دارد که از داعیه فلسطینیان مظلوم حمایت کامل نماید و با یک صدا در محدوده امکانات خویش در کنار فلسطینی‌ها بایستند».

آخندزاده اعلام کرده بود: جای تأسف است که مدعیان حقوق بشر جهان، نظاره‌گر ظلم بر فلسطین هستند و تاکنون هیچ جناح بین‌المللی گام عملی در راستای توقف این ظلم‌ها برنداشته و مسئولیت خویش را در قبال این اندوه بزرگ ادا نکرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • از مبارزه حق طلبانه فلسطین حمایت می کنیم
  • کشف ۲ کیلوگرم موادمخدر بلعی در ششتمد
  • اختصاص ۷ همت به طرح دارویار
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم
  • اختصاص دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به قم
  • ایران دارای بیشترین کشفیات مواد مخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • ایران دارای بیشترین کشفیات موادمخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • ایران دارای بیشترین کشفیات موادمخدر در دنیا/ استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • مقایسه هزینه‌های نظامی آمریکا، چین و روسیه