Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش و پرورش در دیدار با ا نماینده ولی فقیه در گلستان، گفت: نباید تربیت دانش آموزان به حاشیه برود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از کلاس بیست؛  محسن حاجی شامگاه چهارشنبه وارد استان گلستان شد و پس از ادای احترام به شهدای گمنام در تپه نورالشهدای گرگان با نماینده ولی فقیه در گلستان دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاجی میرزایی در دیدار با نماینده ولی فقیه در گلستان اظهارکرد: بعد از انقلاب فرصت آموزش در سراسر کشور ایجاد شد و بیش از ۹۸ درصد از افراد دارای شرایط لازم در داخل کشور امکان آموختن پیدا کردند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اما این سفره گسترده ضروریات دیگری هم دارد و آن این است که فرصت ها باید به لحاظ کیفی هم عادلانه باشد.

حاجی میرزایی با تأکید بر این که آموزش صرفاً حافظه محور نباشد و نباید تربیت به حاشیه برود، اجرای سند تحول بنیادین را پراهمیت دانست و گفت: تمهیداتی در این سند اندیشیده شده که باید اجرایی شود.

ضرورت ایجاد یک گفتمان عمومی برای استقرار سند تحول بنیادین

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ساحت های ششگانه سند تحول بنیادین گفت: مهم ترین کارکرد تعلیم و تربیت آماده کردن افراد برای پذیرش مسئولیت اجتماعی برای ساخت آینده کشور است.

حاجی میرزایی با بیان این که باید انسان ها را برای زیست موثرتر، تربیت کنیم، ادامه داد: در دنیا بر آموزش‌های عمومی و مهارت های اجتماعی تاکید دارند.

وی ادامه داد: براساس ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین، از پایه اول تا دوازدهم هدف‌گذاری های مختلف انجام شده است و تاکید بر این است که آموزش‌های مهارتی مورد توجه قرار گیرد.

حاجی میرزایی اذعان کرد: برای استقرار سند تحول بنیادین باید یک گفتمان عمومی در جامعه به ویژه در فرهنگیان ایجاد شود.

وزیر آموزش و پرورش  با بیان اینکه نباید برآیند آموزش ۱۲ ساله دانش آموزان در کنکور تجلی یابد، افزود: انتهای فرایند آموزش در طی ۱۲ سال باید مهارت‌آموزی در رشته‌های مختلف باشد که اگر این امر نباشد همه آمال و آرزوی دانش آموزان در کنکور متجلی می شود.

وی تاکید کرد: ۱۵ میلیون دانش‌آموز متاثر از جریان نظام تعلیم و تربیت هستند و آینده ایران را در آموزش و پرورش رقم می‌زند و این امر مسئولیت خطیر آموزش و پرورش را نشان می‌دهد.

حاج میرزایی افزود: معیشت و منزلت معلمان هم دو مقوله مورد توجه ما است و برای اینکه معلم بهتر عمل کند ما باید در این دو حوزه برنامه داشته باشیم.

 تاکید بر مهارت آموزی به جای حافظه محوری

آیت الله نورمفیدی هم در ادامه اظهار کرد: آموزش و پرورش در بین دستگاه های کشور از همه مهمتر است چون دستگاهی است که شخصیت انسان‌ها با آن شکل می‌گیرد.

 وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مسئولیت های اصلی شما در دو بعد آموزشی و پرورشی است ولی شرایط امروز کشور ما احتیاج به این دارد که دانش آموزان برای به دوش گرفتن بار سنگین مسئولیت آینده کشور آماده باشند.

نورمفیدی تاکید کرد: آینده مملکت به دست نوجوانان و جوانان ساخته می شود به همین علت جایگاه و نقش معلمی والا است و باید در مدارس به جای محفوظات به دنبال شکوفایی استعدادها باشیم.

امام جمعه گرگان اضافه کرد: نیاز داریم تا آموزش دانش‌آموزان از حافظه محوری به آموزش مهارت ها تغییر یابد.

وی همچنین گفت: یکی از علایق بنده شرکت در گفتمان های دانش آموزی است.  آیت الله نورمفیدی گفت: در بعد پرورشی باید بر تعلیم قرآن تاکید نمود ولی آنچه که اهمیت فراوان دارد این است که ایمان به خدا در دل همه دانش آموزان نهادینه شود.

نورمفیدی آماده سازی دانش آموزان برای ساخت آینده کشور را یک ضرورت دانست و گفت: در این بین نقش معلمان بسیار کلیدی است و ضرورت دارد تا معلمان از نظر معیشت تامین گردند و به منزلت اجتماعی آنها توجه ویژه شود.

گفتنی است؛ حاجی میرزایی به منظور بازدید از مدارس مناطق سیل زده گلستان و افتتاح و کلنگ زنی چندین پروژه آموزشی و همچنین شرکت در گردهمایی مدیران آموزش و پرورش به گلستان سفر کرده است.

افتتاح درمانگاه فرهنگیان گنبدکاووس، بهره برداری از دو مدرسه در آق قلا، آغاز عملیات ساخت هنرستان کشاورزی در گرگان و شرکت در گردهمایی مدیران آموزش و پرورش از برنامه های وزیر آموزش و پرورش در سفر به گلستان است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۲۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنها استان محروم از استخر دانش‌آموزی برخوردار شد

وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاح استخر شهدای دانش‌آموز سمنان گفت: بیان اینکه ضریب هوشی جوانان و نوجوانان ایرانی بسیار بالاست، گفت: بعد از افتتاح این استخر،ساخت ۲ استخر دیگر در دستور کار قرار گرفته است که در همین سال تحصیلی افتتاح خواهد شد.

رضامراد صحرایی بیان کرد: ‌۲ استخر دیگر به غیر از گرمسار، متوقف بود و تلاش دولت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام است.

وی بیان کرد:‌ بیشتر این طرح‌ها بیش از یک دهه توقف داشته‌اند و تکمیل این طرح‌ها سرمایه‌هایی است که به مردم برمی‌گردد و مصداق بارز افزایش بهره‌وری است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: استخر دانش‌آموزی سمنان باید با بالاترین ظرفیت استفاده شود. گاهی مشاهده می‌شود که یک استخر افتتاح و فقط بعدازظهرها کار می‌کند درحالی‌که باید در ۲ شیفت صبح و بعدازظهر به نحو مطلوب از فضاهای در اختیار استفاده شود.

صحرایی بیان کرد: هم همکاران فرهنگی باید از این فضاها استفاده کنند وهم خانواده‌هایشان و به‌ویژه دانش‌آموزان را به سمت استفاده از این فضاها سوق دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • اولین استخر دانش آموزی استان سمنان افتتاح شد
  • افتتاح اولین استخر دانش آموزی استان سمنان
  • تنها استان محروم از استخر دانش‌آموزی برخوردار شد
  • هنرستان‌های جوار صنعت در کردستان راه‌اندازی شود
  • روایان پیشرفت در مدارس آذربایجان شرقی راه اندازی شود
  • مهارت‌آموزی مشکل مدرک‌گرایی و بیکاری را حل می‌کند
  • آموزش یک رشته ورزشی برای دانش‌آموزان در برنامه هفتم توسعه از الزامات است
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • بازديد معاون تربيت بدنى و سلامت وزارت آموزش و پرورش از طرح مهارت آموزى شنا
  • آزمایشگاه سیار در اختیار دانش‌آموزان محروم