Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد بادپر، دبیر هفتمین دوسالانه داستان کوتاه نارنج گفت: در مهرماه امسال نویسندگان داخلی و خارجی استقبال خوبی از این جشنواره داشته اند.

او بیان کرد: شرکت‌کنندگان در این جشنواره از تمامی استان‌های کشور و حدود ۱۵ کشور خارجی بوده اند که از جمله آن‌ها می‌توان به ترکیه، آلمان، ایتالیا، مالزی، افغانستان، قطر، امارات و هلند اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بادپر، با اشاره به پایان مرحله نخست داوری آثار در چند روز آینده اعلام کرد اسامی نویسندگان راه‌یافته به مرحله نهایی هفتمین دوسالانه داستان کوتاه نارنج اول آبان ماه امسال منتشر می‌شود.

دبیر هفتمین جشنواره دوسالانه داستان کوتاه نارنج با اشاره به اینکه ۱۰۰ داستان به مرحله نهایی این دوسالانه راه پیدا می‌کنند، افزود: اسامی برگزیدگان اول تا سوم و همچنین نفرات تقدیری در این مراسم که اواخر آذرماه اعلام می‌شود.

جشنواره دو سالانه داستان کوتاه نارنج با همکاری انجمن اهل قلم، مؤسسه فرهنگی هنری نارنج و ﺑﺎ ﻫﻤﯿﺎﺭﯼ ﺍﺩﺍﺭه ﮐﻞ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻭ ارشاد اسلامی شهرستان ﺟﻬﺮم از سال ۸۶ آغاز شده است.

این جشنواره نخستین بار در ۲۹ آذر ۸۶، دومین بار در ۲۱ بهمن ۸۹، سومین بار در ۳ آذر ۹۰، چهارمین بار در ۲۵ مهر ۹۲، پنجمین بار در ۲۶ آذر ۹۴، ششمین بار در پاییز ۹۶ برگزار شده و هفتمین دوره نیز امسال است.

داوری شش دوره گذشته این جایزه ادبی را چهره‌های شاخص ادبیات داستانی ایران از جمله ابوتراب خسروی، محمد کشاورز، احمد اکبر‌پور، حسن محمودی، احمد آرام، عباس عبدی، بها‌الدین مرشدی، ندا کاووسی‌فر، غلامحسین دهقان، بابک طیبی محمد حسینی و فرشته احمدی انجام داده‌اند.

هفتمین دوسالانه داستان کوتاه نارنج فراخوان خود را در مرداد اعلام کرده و شرکت‌کنندگان تا پایان ۳۱ شهریورماه مهلت داشتند، آثار خود را ارسال کنند.

براساس فراخوان اعلام شده سبک و موضوع نگارش در این جشنواره، آزاد و هر نویسنده می‌تواند حداکثر ۲ اثر خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

انتهای پیام/ت

جشنواره دو سالانه داستان کوتاه نارنج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت ارشاد تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۲۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان

رئیس حوزه هنری اصفهان با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار تا پایان تیر است گفت: نخستین دوره جایزه ملی داستان و بازآفرینی پاییز امسال در حوزه هنری اصفهان برگزار می‌شود.


احمد نوری با اشاره به اینکه مواجهه خلاق با پیشینه فرهنگی و تمدن، شاخص ارزیابی آثار ارسالی به نخستین دوره «جایزه ملی داستان و بازآفرینی» است افزود: برای خلق داستان‌های ریشه‌دار و موافق سلیقه روز ِمخاطبان باید به سمت بازآفرینی حرکت کنیم، با توجه به اینکه داستان یک مقوله مهم و تاثیرگذار است که کالا‌های مرتبط با آن مانند فیلم، سریال و انیمیشن در زندگی روزمره نقش محوری دارد و از سو دیگر هجمه فرهنگی نیز با داستان یا هنر‌های مرتبط با آن شکل می‌گیرد.


وی ادامه داد: بخش رقابتی این رویداد که ارسال آثار برای آن آغاز شده شامل تولید و بررسی داستان، رُمان، داستان کوتاه، داستان کوتاه ِکوتاه، جُستارنویسی و طرح داستان است و بخش ترویجی این جشنواره نیز با برگزاری کارگاه‌های هنری و داستانی است در شهر‌های مختلف ادامه می‌یابد.


نوری گفت: هیچ محدودیتی برای شرکت کنندگان وجود ندارد و همه علاقه‌مندان به نویسندگی در رده‌های سنی مختلف می‌توانند در این جایزه ملی شرکت کنند.

رییس نخستین دوره «جایزه ملی داستان و بازآفرینی» با بیان اینکه با توجه به میزان استقبال امکان تمدید مهلت برای دریافت آثار وجود دارد، افزود: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا تیر امسال به دبیرخانه جشنواره به نشانی dastanvabazafarini.ir ارسال کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان
  • از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جلسه پاتوق برگزار می‌شود
  • هفتمین «پاتوق فیلم کوتاه» برگزار می‌شود/ از کمدی تا آخرالزمان
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • جشنواره بهار نارنج کومله برگزار می‌شود
  • فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»
  • نخستین دوره جایزه داستان و بازآفرینی فراخوان داد
  • فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» منتشر شد
  • ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» فراخوان داد