Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و‌ آرادان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر توسعه فناوری و فعالیت‌های دانش‌بنیان گفت: ایجاد پژوهشکده نفت در شهرستان گرمسار در دستور کار است. ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳ استانها سمنان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرمسار، غلامرضا کاتب پیش از ظهر امروز در آئین افتتاح فاز دوم ساختمان آموزشی دانشگاه گرمسار و آزمایشگاه مرکزی و آئین نمادین آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه‌ها که با حضور رئیس دفتر رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری و همچنین علیرضا آشناگر استاندار سمنان و جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد اظهار داشت: امروز بالغ بر چهار میلیون و 900 هزار دانشجو در دانشگاه‌های کشور مشغول به تحصیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی جوانان را سرمایه‌های کشور دانست و از تراز علمی کشور در دنیا گفت و افزود: ایران در تولید علم گوی سبقت را از کشورهایی نظیر روسیه و چین نیز ربوده است.

واعظی چند پروژه دانشگاهی را در گرمسار افتتاح و کلنگ‌زنی کردواعظی پروژه «آزمایشگاه مرکزی» دانشگاه گرمسار را افتتاح کردمحل دائمی پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان به بهره‌برداری می‌رسد

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی تلاش جوانان، دانشجویان و نخبگان علمی را در کسب موفقیت‌های حال حاضر کشور در حوزه علم و فناوری بسیار مثمر ثمر و راهگشا دانست و گفت: ایران در سال گذشته در بخش توسعه فناوری به رتبه 75 جهانی رسیده است.

کاتب با اشاره به اینکه در استان سمنان به ازای هر 6 نفر یک دانشجو وجود دارد گفت: تجهیزات دانشگاهی از مطالبات مهم دانشجویان است که رسیدگی به این موضوع در دستور کار قرار دارد.

فرماندار گرمسار نیز در این آیین با بیان اینکه 50 درصد از صنعت استان سمنان در این شهرستان واقع‌شده است گفت: گرمسار دارای بیش از 14 مرکز آموزش عالی و پذیرای 24 هزار دانشجو است.

رجایی با اشاره به شاخصه‌های مردم گرمسار عنوان کرد: در این شهرستان قومیت‌های متعددی از جمله فارس زبان، ترک‌زبان، عرب‌زبان، تات وجود دارد اما همکاری و‌ همزیستی بسیار خوبی در گرمسار حاکم است.

وی ایجاد فضای کسب‌وکار و تلاش در شهرستان گرمسار را همگام با سیاست‌های دولت عنوان کرد.

انتهای پیام/ش

R41366/P/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۲۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، در این جلسه شهاب اقبال، پژوهشگر پژوهشکده شورای نگهبان، نتایج پژوهش صورت گرفته درباره اصل ۲۲ قانون اساسی که زیرمجموعه فصل حقوق ملت در قانون اساسی به شمار می‌رود را ارائه کرد و ضمن تبیین حقوق مورد بحث این اصل، ارتباط این اصل با سایر اصولی که به این حقوق پرداخته‌اند را تشریح کرد و در ادامه سایر کارشناسان حاضر در جلسه به اظهارنظر درباره مطالب مطرح شده پرداختند.

در این جلسه همچنین دکتر کدخدایی، عضو حقوقدان و رییس پژوهشکده شورای نگهبان، ضمن جمع‌بندی مطالب مطرح شده در جلسه، با اشاره به فضای سیاسی اجتماعی کشور در زمان تصویب قانون اساسی، به ارائه توضیحاتی درباره کلمه حقوق در متن این اصل پرداخت و درباره حصری بودن با عدم حصری بودن مصونیت از تعرض حقوق مطرح شده در متن این اصل نکاتی را مطرح کرد.

گفتنی است شرح مبسوط قانون اساسی از جمله رخدادهای علمی پژوهشکده شورای نگهبان است که در آن پژوهشگران این پژوهشکده ضمن بررسی ابعاد مختلف اصول قانون اساسی، به واکاوی کلیه ظرفیت‌های نهفته در این اصول که می‌تواند باعث اثربخشی، رفع ابهام و ارتقاء نظام حقوق عمومی کشور شود می‌پردازند. تاکنون بیش از ۷۰ اصل قانون اساسی در این سلسله جلسات بررسی شده است که پس از اتمام این فرآیند، در قالب کتاب «شرح قانون اساسی» توسط پژوهشکده شورای نگهبان منتشر خواهد شد و در اختیار جامعه حقوقی کشور قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مبارزه با آفت غلات در سمنان از ۶ هزار هکتار فراتر رفت
  • راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان
  • راه اندازی بازارچه محصولات اتباع در سمنان
  • واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار می‌شود
  • کمک ۱۲ میلیارد ریالی خیران گرمسار برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • هزینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گرمسار چقدر است
  • پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار دستگاه قضایی استان سمنان است
  • سرپرست جدید پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار منصوب شد
  • تصویب معیار‌های جدید رتبه بندی ملی دانشگاه‌های کشور