Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-19@09:26:39 GMT

رئیس ستاد اربعین: 77 زائر فوت شده‌اند

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۲۶۰۳

صراط:

حسین ذوالفقاری صبح امروز در حاشیه بازدید از مرز شلمچه اظهار کرد: از ابتدای محرم تاکنون بیش از سه میلیون و ۴۰۰ هزار نفر زائر حسینی از مرزها خارج و به عراق سفر کردند و تاکنون حدود 2 میلیون نفر به ایران بازگشتند. روند بازگشت زائران افزایش داشته است و از ساعت صفر بامداد تا 8 صبح امروز حدود 100 هزار زائر به کشور بازگشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا وی ادامه داد: تمهیدات لازم برای تغذیه، اسکان و انتقال زائران برای شرایط ورود حداقل 300 هزار زائر به مرزها فراهم است و برای جمعیت بیشتر زائران هم تدبیرهای لازم را داریم. اتوبوس‌های بین‌شهری، شهرداری‌های کشور و همچنین امکانات ستادکل نیروهای مسلح در مرزها مستقر است تا بتوانیم خدمات مناسبی به زائران ارائه کنیم. اگر روند بازگشت زائران مثل امروز و روزهای گذشته باشد، هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

رئیس ستاد اربعین با بیان اینکه 77 نفر از زائران جان خود را از دست داده‌اند، گفت: بیش از نیمی از این افراد جان خود را در حوادث رانندگی از دست داده‌اند بنابراین توصیه ما این است که کسانی که خودوری شخصی دارند، قبل از استراحت کافی حرکت نکنند. آرامش بیشتری داشته باشند تا به سلامت به کشور بازگردند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: ستاد اربعین زائر کربلا عراق ایران صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۲۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه تعداد زائر تهرانی برای عمره مفرده عازم عربستان می‌شود؟

مدیر حج و زیارت استان تهران، تعداد زائرانی که قرار است برای عمره مفرده عازم عربستان شوند را ۹۷۰ نفر اعلام کرد. - اخبار اجتماعی -

محمدرضا حاجی‌علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره اعزام زائران عمره مفرده اظهار کرد: اعزام زائران عمره به عربستان در بازه زمانی سوم تا سیزدهم اردیبهشت است و بازگشت آنها از 13 تا 24 اردیبهشت صورت می‌گیرد، در واقع آخرین روز از بازگشت زائران عمره همزمان با آغاز پروازهای حج تمتع خواهد بود. 

وی با بیان اینکه در این بازه زمانی حددود 970 نفر از استان تهران به سرزمین وحی مشرف می‌شوند، افزود: هزینه این سفر 40 تا 42 میلیون تومان است که علت تفاوت آن در کیفیت هتل‌هاست. 

سرپرست حج و زیارت استان تهران تصریح کرد: مجوز انجام پروازهای ایران به عربستان برای عمره مفرده مربوط به اردیبهشت ماه است و هنوز درباره اینکه مجوز مذکور برای بعد از ایام حج تمتع نیز اعتبار دارد یا خیر اطلاعی کسب نکرده‌ایم.

آغاز اعزام زائران عمره مفرده از سوم اردیبهشت

به گزارش تسنیم، در روز سوم اردیبهشت با انجام دو پرواز از فرودگاه‌های تهران و مشهد بالغ بر 500 نفربه فرودگاه مدینه منتقل خواهند شد و 4 هتل در مکه و 6 هتل در مدینه پذیرای زائران خواهد بود.

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، بیش از 5 هزار عمره‌گزار در بازه زمانی مذکور که مصادف با ماه شوال است، به سرزمین وحی مشرف خواهند شد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تردد روزانه بیش از هزار زائر از مرز خسروی
  • سوم اردیبهشت ماه، زمان آغاز اعزام کردستانی ها به حج عمره
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج تعیین تکلیف شد
  • اعزام بیش از ۴۲۰۰ زائر مازندرانی به حج تمتع
  • اعزام ۸۷ هزار زائر حج تمتع امسال از ۲۴ اردیبهشت
  • استفاده از تمامی ظرفیتها برای میزبانی از بزرگترین پیاده روی جهان
  • چه تعداد زائر تهرانی برای عمره مفرده عازم عربستان می‌شود؟
  • اعزام بیش از ۸۷ هزار زائر در عملیات حج تمتع