Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@09:23:30 GMT

استاندارد ساخت سه هنر دستی قزوین تدوین شد

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۲۷۷۶

استاندارد ساخت سه هنر دستی قزوین تدوین شد

معاون امور میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با تدوین استاندارد این هنرهای دستی، کارگاه های ساخت صنایع دستی برای ساخت آنها از این استاندارد پیروی می کنند.

میثم حصاری افزود: استاندارد سازی کاغذ آهار یک مواد اولیه مربوط به صنایع دستی که برای تذهیب و نگارگری به کار می رود نیز در دست پیگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول در ادامه با اشاره به طرح درجه بندی کارگاه های صنایع دستی در قزوین برای چهارمین سال متوالی،گفت: به کارگاه های واجد شرایط گواهی کیفیت ارایه می شود. 

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین اظهار داشت: هدف از این طرح بهبود شرایط تولید به لحاظ کیفی، ایجاد بانک اطلاعاتی از واحدهای ساخت، جلب اعتماد مشتریان و استانداردسازی کارگاه های تولید هنرهای دستی است.

استان قزوین دارای حدود ۶ هزار هنرمند و تولیدکننده صنایع دستی است. 
آینه کاری، گره چینی، جاجیم، مسگری، بافتنی های سنتی، سرمه دوزی، پن بافی،پاپیه ماشه و موج بافی از هنرهای دستی قزوین به شمار می روند. 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنایع دستی استان قزوین میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۲۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری فراخوان ایده‌های برتر، طرح‌های ابتکاری و پیشنهاد‌های خلاقانه در مازندران

عاطفه شعبانی سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مازندران گفت: فراخوان ایده‌های برتر، طرح‌های ابتکاری و پیشنهاد‌های خلاقانه یا مشارکت مردمی صنایع‌ دستی مازندران برگزار می‌شود.

او افزود: فراخوان ایده‌های برتر، طرح‌های ابتکاری و پیشنهاد‌های خلاقانه در صنایع‌دستی به منظور استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های تمامی فعالان حوزه صنایع‌دستی تدوین شده است.

شعبانی از صنعت‌گران و هنرمندان، دانشجویان، فارغ التحصیلان، طراحان، اساتید دانشگاه، مبتکران و شرکت‌های خلاق و دانش بنیان، انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد، کارشناسان درون سازمانی و برون سازمانی، فروشندگان و صادرکنندگان، و فعالان بسته‌بندی، برندینگ، آموزش دهندگان، شرکت‌های مختلف و سرمایه‌گذاران صنایع‌دستی، دعوت کرد در این چالش ایده‌ها، طرح‌ها و پیشنهاد‌های خلاقانه شرکت کنند.

او رعایت جنبه توسعه فرهنگی و اقتصادی، کاربردی، اشتغالزایی، مشارکت با بخش خصوصی، خلاقانه بودن و رعایت بهره‌وری، اثربخشی، توسعه صادرات و ارزآوری را از جمله ویژگی‌های ارایه طرح‌ها وایده‌های ارسالی در صنایع‌دستی برشمرد.

شعبانی گفت: گروه‌های علاقمند به شرکت در این طرح فرهنگی می‌توانند اطلاعات مربوطه را در قالب فرمی که در سایت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی مازندران بارگذاری شده است. تکمیل کرده و به معاونت صنایع‌دستی، ارسال کنند.

او افزود: ارزشمندترین و کاربردی‌ترین طرح و ایده پس از گرداوری و دفاع توسط فرد یا تیم ارسال کننده در قالب طرح‌های استانی و ملی معاونت صنایع‌دستی استان و کشور به صورت عملیاتی مورد اجرا قرار خواهد گرفت.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت

www.mazandaran mcth.ir و یا شماره۰۱۱۳۳۳۵۳۵۹۰ دفتر معاون صنایع‌دستی مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • درگذشت استاد کاظم نجفی هنرمند پیشکسوت صنایع‌دستی
  • برگزاری فراخوان ایده‌های برتر، طرح‌های ابتکاری و پیشنهاد‌های خلاقانه در مازندران
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است
  • مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • «کرم‌زاده» مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان شد+ سوابق
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان منصوب شد
  • برگزاری ۲۴ نمایشگاه صنایع دستی در هفته فرهنگی اصفهان
  • اهتمام شهرداری شهرکرد برای معرفی صنایع دستی