Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالیکه طرف‌های اروپایی برجام تاکنون به تعهدات خود در برجام عمل نکرده‌اند، سران فرانسه و آلمان در بیانیه‌ای مشترک خواستار پایبندی ایران به تعهداتش در توافق هسته‌ای شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه پس از دیدارهای دوجانبه و نشست وزرای دولت‌های این دو کشور در شهر تولز یک بیانیه مشترک صادر و در آن بار دیگر از  برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) حمایت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سران آلمان و فرانسه در این بیانیه اعلام کردند که از ایران می‌خواهند، یک بار دیگر به تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای 2015 عمل کند.

این دو رهبر اروپایی همچنین در بیانیه خود نسبت به افزایش تنش‌ها در منطقه خلیج فارس در پی حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی و تهدیدات علیه آزادی کشتیرانی در تنگه هرمز ابراز نگرانی کردند.

به گزارش ایسنا، فرانسه و آلمان در حالی بر پایبندی ایران به توافق هسته‌ای تاکید می‌کنند که طرف‌های اروپایی برجام از زمان خروج یک‌جانبه آمریکا از این توافق و تحت فشارهای واشنگتن تاکنون تعهدات خود در توافق را عملی نکرده‌اند. جمهوری اسلامی ایران نیز براساس بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام اجرای برخی تعهدات خود در قبال برجام را کاهش داده و در صورتی که دیگر طرف اقدام عملی برای اجرای تعهدات خود انجام ندهند، گام‌های ایران در مسیر کاهش تعهدات برجام ادامه خواهد یافت.

وزارت امورخارجه فرانسه روز چهارشنبه از ایران خواست تا گام بعدی خود در راستای کاهش تعهداتش در برجام را برندارد.

این در حالی است که محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در جدیدترین اظهارنظر خود در این باره، خروج آمریکا از توافق هسته‌ای را نقض صریح قعطنامه 2231 شورای امنیت و برخلاف خواست و اراده تمامی اعضای سازمان ملل دانست  که  نظام عدم اشاعه و دیپلماسی چندجانبه را تضعیف کرده است.

ظریف با تشریح  پایبندی ایران به تعهدات خود طبق برجام تا یک سال پس از خروج آمریکا و فرصت دادن ایران به اروپا برای عمل به تعهداتش برای جبران این خروج تاکید کرد: متاسفانه شاهد اقدام موثری نبوده‌ایم و اروپا نشان داد از اجرای تعهداتش ناتوان است. از این رو صبر راهبردی ایران به پایان رسید و دقیقا بر اساس مفاد برجام و با استناد به بند 26 و 36 آن اجرای بخشی از تعهدات خود را در سه گام به صورت کاملا قانونی متوقف کرد  و در صورت عدم بازگشت توازن به اجرای تعهدات از سوی طرف ها، سایر اقدامات لازم در گام های بعدی نیزمحقق خواهد شد.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۲۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرار انگلیس از شکست مقابل بلژیک در لندن/ پیروزی آلمان و فرانسه و شکست پرتغال + فیلم

دیدار‌های دوستانه ملی سه شنبه شب در نقاط مختلف جهان برگزار شد که در مهمترین مسابقات نتایج زیر رقم خورد.

تیم ملی انگلیس در ورزشگاه ویمبلی لندن میزبان بلژیک بود که این دیدار با تساوی دو بر دو به پایان رسید. یوری تیلمانس هر دو گل بلژیک را زد و تونی (پنالتی) و بلینگام (دقیقه ۹۵) برای انگلیس گل زدند تا این تیم بعد از شکست مقابل برزیل دومین باخت پیاپی را تجربه نکند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

آلمان میزبان مسابقات یورو ۲۰۲۴ در شهر فرانکفورت دو بر یک مهمانش هلند را شکست داد. هلند ابتدا یک گل زودهنگام توسط ویرمان به ثمر رساند، اما ماکسیمیلیان میتلستات و فولکبرگ در دقایق ۱۱ و ۸۵ برای آلمان گل زدند تا ژرمن‌ها بعد از فرانسه یک تیم قدرتمند اروپایی دیگر را هم شکست دهند و خودشان را به عنوان مدعی اصلی فتح یورو معرفی کنند.

فرانسه سه بر دو از شد شیلی عبور کرد. در این دیدار که در شهر مارسی برگزار شد، فافانو، موانی و ژیرو برای خروس‌ها گلزنی کردند.

در سایر دیدا‌های مهم، پرتغال با دو گل مغلوب میزبانش اسلوونی شد، کرواسی چهار بر دو مصر را شکست داد، اتریش شش بر یک ترکیه را در هم کوبید، دانمارک با دو گل جزایر فارو را برد، نروژ  و اسلواکی با تساوی یک بر یک رضایت دادند، سوئیس با یک گل ایرلند را از پیش رو برداشت، اسکاتلند یک هیچ از ایرلند شمالی شکست خورد و ساحل عاج دو بر یک اروگوئه را مغلوب کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • توافق بایرن و توخل برای فسخ قرارداد
  • روسیه: نقش غرب در حادثه تروریستی مسکو مشخص شود
  • لوکوموتیورانان آلمان دولت را وادار به عقب نشینی کردند
  • شب داغ بازی‌های دوستانه؛ تساوی برزیل و اسپانیا و ادامه اوج‌گیری آلمان
  • فرار انگلیس از شکست مقابل بلژیک در لندن/ پیروزی آلمان و فرانسه و شکست پرتغال + فیلم
  • پیروزی آلمان و فرانسه و توقف انگلیس در بازی‌های دوستانه ملی
  • پرونده قتل در دزفول منجر به صلح و سازش شد
  • کاپیتان سابق آلمان: فرانسه مدعی اصلی یورو است
  • لایی تونی کروس به ژیرو در جریاد دیدار آلمان و فرانسه / فیلم
  • افشای دیدار ضدبرجامی جان کری و سعودالفیصل در داخل هواپیما به روایت روحانی /چه کسانی ترامپ را برای خروج از برجام تشویق کردند؟