Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی خرامش روز پنجشنبه در جریان بازدید از روند اجرای مرحله نخست طرح توسعه فیبر نوری (تار) در شهرستان هریس اعلام کرد: عملیات اجرایی مرحله اول این طول به طول ۱۵۰ کیلومتر فیبر نوری در سطح روستاهای استان شروع شده است و امیدواریم تا پایان سال و یا نیمه اول سال آتی ۳۰۰ کیلومتر فیبر نوری را پیاده سازی و اجرا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: پروژه فیبر نوری در روستاهای آذربایجان شرقی برای رسیدن به شاخص ۸۰ درصد پوشش روستاهای بالای ۲۰ خانوار با اعتباری افزون بر ۷۰ میلیارد تومان اجرا می شود.

خرامش با اشاره به اینکه تعداد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان بر اساس آخرین سرشماری انجام شده ۲ هزار و ۲۰ روستاست،  گفت: تا کنون ۶۷ درصد این روستاها تحت پوشش خدمات و شبکه ارتباطی قرار گرفته‌اند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی توسعه روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۲۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساختمان های کشور به فیبر نوری تجهیز می شود

به گزارش خبرنگار مهر، لاجوردی ظهر شنبه در مراسم افتتاح فاز اول پروژه اینترنت پرسرعت فیبرنوری ایرانسل برای منازل و کسب‌وکارها (FTTx) در شهر گلوگاه اظهار کرد: تلاش برای دارا بودن همه کشور از اینترنت پرسرعت از دغدغه‌های جدی است.

امیر محمدزاده لاجوردی با بیان اینکه نهضت ملی فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها، مهمترین پروژه زیرساختی ارتباطی کشور است، افزود: نهضت ملی فیبر نوری می‌تواند چهره ارتباطات ثابت و هم چهره ارتباطات را در کشور تغییر دهد.

وی خاطرنشان کرد: تجهیز تک‌تک ساختمان‌های کشور به دسترسی فیبرنوری یکی از تکالیف برنامه هفتم توسعه، است و با اجرای کامل این پروژه، تا دهه‌ها، نیاز به زیرساخت ارتباطی جدید برطرف می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات از انجام این پروژه و فیبر نوری در گلوگاه، ابراز خرسندی کرد و گفت: ۱۵ کیلومتر فیبرنوری نوری در گلوگاه با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان اعتبار اجرایی شد و جمعیت قابل توجهی از شهروندان از اینترنت پرسرعت بهره مند شدند.

افزایش ضریب اینترنت در گلوگاه

فرماندار گلوگاه هم در سخنانی با تشکر از تلاش وزارت ارتباطات برای توسعه زیرساخت ارتباطی در شهر گلوگاه اظهار کرد: با افتتاح پوشش فیبرنوری در شهر گلوگاه، پایداری اینترنت تثبیت شد و ضریب اطمینان افزایش یافت.

مهدی داودی افزود: از سال ۱۴۰۱ تاکنون ۵۷ میلیارد تومان اعتبار در بخش ارتباطات و توسعه آن ر شهر گلوگاه تخصیص داده شد که افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی گفت: این اعتبارات در روستاهای بالادست و مرکزی همچون مصیب محله، نصرت آباد و.. و اینترنت شهری اعتبار هزینه شده است.

کد خبر 6076753

دیگر خبرها

  • ۱۴۰۳، سال طلایی پروژه فیبر نوری
  • امسال سال طلایی پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارهاست
  • طرح هادی در ۲۰۰۰ روستای آذربایجان شرقی اجرا شد
  • ۱۶ کیلومتر فیبرنوری در گناوه اجرا شد
  • رتبه نخست هشترود در کشاورزی قراردادی آذربایجان شرقی
  • طرح فیبر نوری در خوزستان اجرا می‌شود
  • طرح فیبر نوری برای افزایش سرعت و ظرفیت در استان خوزستان اجرا می‌شود
  • تکمیل پوشش فیبر نوری شهر مشهد تا پایان سال ۱۴۰۳
  • ساختمان های کشور به فیبر نوری تجهیز می شود
  • افتتاح فاز اول پروژه فیبر نوری منازل در گلوگاه