Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@20:49:46 GMT

آغاز برداشت کیوی در تالش

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۲۸۸۹

آغاز برداشت کیوی در تالش

سید علی موسوی روز پنجشنبه اظهار کرد: ۹ هزار بهره بردار در تالش به کشت و تولید کیوی مشغول هستند و پیش بینی می شود ۹۰ تن محصول به ارزش ۴۹۵ میلیارد ریال تولید و به بازار مصرف داخلی و خارجی عرضه شود.
وی ادامه داد: از سه هزار و ۲۰۰ هکتارا باغ کیوی در تالش، سه هزار هکتار بارور است و محصولات زراعی و باغی این شهرستان در سطح ۲۴ هزار هکتار از اراضی کشت و تولید می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی گفت: به طور میانگین سالانه ۲۰۰ هزار تن محصول کشاورزی به ارزش ۶ هزار میلیارد ریال در تالش تولید می شود و  ۴۸ درصد اشتغالزایی و ۱۷ درصد تولید ناخالص این شهرستان به بخش کشاورزی اختصاص دارد.

مدیر جهاد کشاورزی تالش افزود: این شهرستان حدود ۲۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد و ۳۰ هزار کشاورز با ۱۰ هزار دستگاه ماشین آلات کشاورزی، در آن اراضی مشغول کشت و زرع هستند. 

به گفته سید عیسی مهدوی فرماندار تالش، ۴۸ درصد جمعیت این شهرستان به طور مستقیم در بخش کشاورزی مشغول کار هستند و ۷۵ درصد مشاغل، با کشاورزی در ارتباط است و ظرفیت های نهفته این شهرستان، برای سرمایه گذاری مناسب است.

به گزارش ایرنا از اوایل دهه ۷۰ باغداران تالش با کشت کیوی در زمین های مجاور خانه های خود، به باغ های این محصول رونق دادند و در دهه ۸۰ نیز برخی شالیکاران با تغییر شالیزارهای خود به باغ های کیوی، این شهرستان را به یکی از قطب های تولید کیوی در گیلان تبدیل کردند.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی برداشت محصول کشاورزی اراضی کشاورزی تالش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۲۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرپل ذهاب با اشاره به اینکه  اولین برداشت نوبرانه گوجه سبز کشور در روستای گردشگری پیران در شهرستان سرپل ذهاب انجام می‌شود افزود: شرایط آب و هوایی، استفاده از ارقام مناسب و جایگزینی کود بیولوژیک به جای شیمیایی از عواملی است که موجب شده است محصول گوجه سبز این شهرستان از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار باشد.
بهرامی با اشاره به اینکه سطح باغات گوجه سبز این شهرستان ۲۰۰ هکتار است گفت: پیش بینی می‌شود امسال یک هزار تن گوجه سبز روانه بازار شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرپل ذهاب گفت: برداشت نوبرانه گوجه سبز در فصل بهار باعث اشتغال زایی خوبی در شهرستان سرپل ذهاب شده است.

وی اظهار داشت: امسال به علت بارش تگرگ و باران محصول گوجه سبز غداران دچار خسارت‌های زیادی شد که از دست‌اندرکاران انتظار داریم در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده و باغداران را یاری کنند.

دیگر خبرها

  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب
  • آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب
  • پیش‌بینی تولید ۶۰۰ هزار تن گندم در استان اردبیل
  • پیش‌بینی تولید ۳۳۰ هزار تن گندم در شهرستان کرمانشاه
  • برداشت خوشه‌های طلایی گندم از مزارع کشاورزی خرمشهر
  • تکمیل کننده جشن شکرگزاری گندم پرداخت زکات است
  • لزوم شناسنامه‌دار کردن محصولات باغی برای توسعه صادرات
  • برداشت خوشه‌های طلایی گندم از یک هزار و ۱۲۵ هکتار گندم زارهای آبادان