Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه که صبح امروز (پنج‌شنبه) وارد بغداد شده، پس از دیدار با «محمدعلی حکیم» وزیر خارجه عراق، با وی در نشست خبری مشترک حاضر شد.

در این نشست خبری، وزیر خارجه عراق تأکید کرد که تدابیر امنیتی لازم را اتخاذ کرده‌اند تا مانع نفوذ تروریست‌ها از سوریه به عراق شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه خبری «الجزیره» به نقل از الحکیم گزارش داد که «بر تمامیت ارضی سوریه تأکید داریم و اینکه دولت دمشق، تنها ضامن این مسئله است».

وی با بیان اینکه «بر لزوم کاهش تنش بین تهران و واشنگتن تأکید کردیم»، خاطر نشان کرد که با وزیر خارجه فرانسه، مسئله «نفوذ ترکیه در سوریه» را بررسی و بر تمامیت ارضی سوریه تأکید کردند.

الحکیم با اشاره به لزوم پایان بخشیدن به حضور تروریست‌های خارجی و عرب در سوریه، گفت عراق تلاش‌های دیپلماتیک زیادی انجام داده تا وضعیت منطقه آرام شود.

وزیر خارجه عراق با بیان اینکه تعداد عناصر داعش در سوریه بسیار زیاد است، تصریح کرد که این عناصر از 72 کشور وارد سوریه شدند.

وی همچنین اعلام کرد که در جریان دیدار با همتای فرانسوی خود، روابط دوجانبه و بازسازی مناطق آزاد شده توسط شرکت‌های فرانسوی را بررسی کردند.

لودریان: نفوذ ترکیه در سوریه، خطر بازگشت داعش را افزایش می‌دهد

لودریان نیز در این نشست، گفت: «سفر من به عراق برای بررسی نفوذ ترکیه در شمال سوریه است... و نسبت به بازگشت داعش به عراق و سوریه به خاطر نفوذ ترکیه در شمال سوریه هشدار می‌دهیم».

وزیر خارجه فرانسه در ادامه اعلام کرد که پاریس نسبت به حفظ امنیت عراق و مرزهای این کشور از خطر داعش حساس است.

وی با بیان اینکه بازگشت داعش، خطری است که عراق و سوریه را تهدید می‌کند، افزود: «تلاش خواهیم کرد نشستی با ائتلاف بین‌المللی [موسوم به ضد داعش] داشته باشیم تا پیامدهای تجاوز ترکیه [به سوریه] را بررسی کنیم».

وزیر خارجه فرانسه در بخش دیگر سخنان خود، درباره تنش بین تهران و واشنگتن هم تأکید کرد که ایران «به برجام بازگردد و واشنگتن نیز برای کاهش تنش، تحریم‌ها علیه تهران را لغو کند».

ادعای لودریان درباره بازگشت ایران به برجام در حالی مطرح می‌شود که جمهوری اسلامی ایران، پس از یک سال از خروج یکجانبه ایالات متحده آمریکا از این توافقنامه بین‌المللی، صبر راهبردی نشان داد و پس از آن، برای اینکه طرف‌های مقابل به تعهدات برجامی خود عمل کنند، دست به کاهش تعهدات خود در ذیل مفاد این توافقنامه زد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۳۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی وزرای خارجه ایران و روسیه درباره یک تبعه روس

طبق اعلام وزارت خارجه روسیه لاوروف و امیرعبداللهیان دریاره خدمه روس کشتی توقیف شده توسط ایران رایزنی کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که سرگئی لاوروف و حسین امیرعبداللهیان، وزرای امور خارجه روسیه و ایران در گفتگوی تلفنی درباره یک شهروند روس که در کشتی توقیف شده توسط ایران بوده است، گفتگو کردند.

ایران 25 فروردین ماه یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را در منطقه خلیج فارس توقیف کرد.

برخی منابع خبری مدعی شدند این کشتی باری که  «ام‌اس‌سی‌آریز» (MSC Aries) نام دارد، با پرچم پرتغال فعالیت می‌کند و مرتبط با شرکت «زودیاک مریتایم» مستقر در لندن است که مالک آن یک میلیاردر اسرائیلی به‌نام «ایال عوفر» است.

در بیانیه مالک این کشتی آمده است که خدمه کشتی توقیف شده 25 نفر هستند.

پیشتر نیز وزیر امور خارجه هند در گفتگو با وزیر خارجه ایران  نسبت به وضعیت 17 خدمه هندی در کشتی توقیف شده از سوی ایران ابراز نگرانی کرد و خواستار مساعدت از سوی جمهوری اسلامی در این زمینه شد.

در حال پیگیری جزئیات مربوط به کشتی توقیف شده هستیمواکنش کاخ سفید به توقیف کشتی مرتبط با اسرائیل توسط ایران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سفر کامرون به سرزمین‌های اشغالی با محوریت جنگ غزه و کاهش تنش‌ها
  • گفتگوی وزرای خارجه ایران و روسیه درباره یک تبعه روس
  • وزیر خارجه مصر پیام ایران را به رژیم اسرائیل رسانده است
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و اسلوونی
  • نقشه آمریکا برای ایجاد یک تشکیلات تروریستی جدید در عراق و سوریه
  • گفت‌و‌گوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و مصر
  • تاکید وزرای امور خارجه ایران ‌و سوریه بر مشروعیت پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ‌و سوریه
  • موساد به اردوگاه الهول سوریه نفوذ کرد
  • نفوذ سرویس موساد به اردوگاه الهول سوریه