Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@14:47:21 GMT

ترامپ به اردوغان: احمق نباش!

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۳۱۵۹

ترامپ به اردوغان: احمق نباش!

رئیس‌جمهوری آمریکا در روزی که آنکارا حمله نظامی علیه کُردها در شمال سوریه را آغاز کرد، در نامه‌ای که حاوی ادبیات توهین‌آمیز و غیر دیپلماتیک است، به همتای تُرک خود گفته: «احمق نباش.»

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا نامه‌ای به «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه در تاریخ 9 اکتبر، یعنی روزی که ترکیه عملیات نظامی خود را در شمال سوریه آغاز کرد، نوشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ در این نامه نوشته است: «بیایید برای دستیابی به یک توافق خوب همکاری کنیم. شما مایل نیستید مسئول کشتار هزاران نفر باشید، من هم نمی‌خواهم مسئول نابود کردن اقتصاد ترکیه باشم، (قطعا این کار) را خواهم کرد. شما پیشتر طعم (تحریم) ما را در ماجرای کشیش برونسون چشیده‌اید.» اشاره وی به تحریم‌هایی است که چندی پیش در واکنش به بازداشت اندرو برانسون، کشیش آمریکایی در ترکیه آن را اعمال کرد.

در ادامه این نامه آمده است: «من شخصا تلاش بسیاری کرده‌ام تا برخی از مشکلات شما را حل کنم. دنیا را مایوس نکنید، شما می‌توانید یک راه‌حل خوب را انتخاب کنید.»

دونالد ترامپ در ادامه به دریافت نامه‌ای از «ژنرال مظلوم» فرمانده نظامی کردهای سوریه اشاره کرده و نوشته است: «ژنرال مظلوم آماده مذاکره با شماست و آمده است امتیازهایی بدهد که قبلا داده نشده، من محرمانه یک نسخه از نامه‌ای را که به تازگی برایم ارسال داشته ضمیمه می‌کنم.»

وی همچنین در این نامه نوشته است: «اگر این کار را به شیوه‌ای درست و انسانی انجام دهید، تاریخ با نظر لطف به شما نگاه خواهد کرد. ولی اگر رویداد خوبی اتفاق نیفتد، تاریخ تا ابد به شما به عنوان شیطان خواهد نگریست.»

رئیس جمهوری آمریکا نامه خود را با این جمله به پایان برده است: «کله‌شق نباش! احمق نباش! بعدا با شما تماس می‌گیرم.»

البته ترامپ پس از انتشار متن نامه مذکور در رسانه‌ها، طی یک نشست خبری در واکنش به سوال خبرنگاری که او را به نشان دادن «چراغ سبز» به ترکیه برای حمله به مواضع «نیروهای دموکراتیک سوریه» متهم می‌کرد، گفت که با ارسال نامه تندی برای اردوغان، به او در این مورد هشدار داده بود.

ترامپ گفت: «پس از گفت‌وگو با رئیس‌جمهوری ترکیه، این نامه را برای او ارسال داشت و افزود که نامه‌ای بسیاری قوی بود، و هرگز چراغ سبز محسوب نمی‌شد.»

به نظر می‌رسد انتشار این نامه از سوی کاخ سفید، تلاشی برای کاستن از حجم انتقادها از دونالد ترامپ به دلیل صدور دستور خروج نیروهای آمریکایی از سوریه باشد.

   هفته گذشته پس از آن که اعلام شد دونالد ترامپ دستور خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه را صادر است کرده است، ارتش ترکیه عملیات نظامی خود در شمال شرق سوریه که در کنترل شبه‌نظامیان کُرد است، آغاز کرد. ترکیه می‌گوید، هدف این حمله نظامی پاکسازی نوار مرزی از نیروهای تروریستی و همچنین ایجاد منطقه‌ای امن برای اسکان آوارگان سوری است.

/تسنیم

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۳۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان پس از ۱۳ سال وارد بغداد شد

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز دوشنبه برای اولین سفر خود پس از ۱۳ سال گذشته وارد بغداد، پایتخت عراق شد.

براساس گزارش شفق نیوز، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در راس هیات پذیرایی از اردوغان در فرودگاه بغداد بود. پس از دیدار با السودانی، قرار است اردوغان به دیدار عبدالطیف رشید، رئیس‌جمهور عراق برود.

اردوغان قرار است با نخست وزیر عراق کنفرانس مطبوعاتی داشته باشد و سپس یک سری توافقات دوجانبه بین دو کشور امضا شود. رئیس جمهور ترکیه پس از پایان دیدار‌های خود در پایتخت بغداد با هیات همراه خود برای دیدار با مقامات اقلیم کردستان عازم شهر اربیل  می‌شود.

این سفر در سایه نزدیکی راهبردی گسترده بین عراق و ترکیه پس از یک سری نشست‌های امنیتی در سطح عالی که با حضور وزرای خارجه و دفاع، روسای سرویس‌های اطلاعاتی و دیگر مقامات ترکیه و عراق در ۱۳ مارس گذشته در بغداد برگزار شد، انجام می‌شود. 

پیش از این «جواد گوک»، تحلیلگر سیاسی ترکیه‌ای، تأکید کرد که سفر اردوغان به عراق بسیار مهم خواهد بود و هرگز شبیه سفرهای قبلی او نیست. به گفته گوک، این سفر ابعاد فنی و عملی بسیاری خواهد داشت به خصوص که به نظر می‌آید عراق در پی استفاده از اهرم‌های فشار خود برای رسیدن به نتایج مناسب به ویژه در پرونده آب است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • نتانیاهو هیتلر زمان، نمی‌تواند فرار کند | ترکیه در عراق عملیات نظامی انجام می دهد؟
  • السودانی: امنیت ترکیه و عراق به هم گره خورده است/ اردوغان: برپایی کشور فلسطین کلید صلح است
  • کدهای سفر اردوغان به عراق
  • اردوغان: عراق یک مرکز تجاری مهم برای ترکیه است
  • اردوغان وارد عراق شد
  • اردوغان پس از ۱۳ سال وارد بغداد شد
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • فصل جدید ترکیه-حماس؟
  • اسرائیل تاوان جنایات خود را خواهد داد