Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@22:42:39 GMT

احتمال کاهش بیشتر رشد اقتصادی جهان

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۳۷۵۵

احتمال کاهش بیشتر رشد اقتصادی جهان

رئیس بانک جهانی از احتمال کاهش مجدد رشد اقتصادی جهان خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، دیوید مالپاس، رئیس بانک جهانی ضمن اشاره به افزایش نااطمینانی در سطح جهانی، تشدید اختلافات تجاری بین اقتصادهای بزرگ و کاهش جریانات سرمایه‌ای گفت که روند توسعه اقتصادی جهان تا پایان امسال احتمالا باز هم کاهش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بار دیگر از چین و آمریکا خواست تا به اختلافات خود بر سر مسائل تجاری خاتمه دهند.

مالپاس که پس از شرکت در نشست مشترک صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در شهر واشنگتن بین خبرنگاران حاضر شده بود گفت: وقتی امروز به داده‌های اقتصادی نگاه می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که احتمالا باید شاهد کاهش رشد بیشتری در مقایسه با چشم انداز رشد در ماه ژوئن باشیم.

اظهارات رئیس بانک جهانی در شرایطی مطرح می‌شود که این بانک در گزارش بازبینی شده خود از وضعیت اقتصادی جهان که هفته گذشته منتشر شد، پیش بینی خود از متوسط رشد اقتصادی جهان را با ۰.۳ درصد کاهش نسبت به پیش‌بینی قبلی، به ۲.۶ درصد تقلیل داد که کمترین رشد اقتصادی جهان از سال ۲۰۱۶ محسوب می شود.

مالپاس که فوریه سال گذشته توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای تصدی این سمت پیشنهاد شد، از جمله مخالفان رویکرد چین در عرصه تجاری و طرفدار تعریف مجددی از نظم نوین اقتصادی در سطح جهان است. وی ماه آوریل امسال به ریاست بانک جهانی رسید و دوره وی پنج ساله خواهد بود.

البته تنها رئیس بانک جهانی نسبت به اوضاع اقتصادی جهان نگران نیست. صندوق بین‌المللی پول نیز این هفته با انتشار گزارشی پیش‌بینی کرده بود متوسط رشد اقتصادی کشورهای جهان در سال جاری به ۳.۳ درصد برسد که ۰.۶ درصد کمتر از پیش‌بینی قبلی و ضعیف ترین رشد اقتصادی از زمان رکود بزرگ سال ۲۰۰۹ است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بانک جهانی اقتصاد جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۳۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتصاد جهانی در نقطه عطف قرار دارد

به گزارش خبرگزاری مهر کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB) با بیان این که اقتصاد جهان در نقطه عطفی است و واقعیت‌های گذشته با عدم قطعیت‌های جدید جایگزین شده‌اند، افزود که برخی موارد با قاطعیت ثابت باقی خواهند ماند.

لاگارد خاطرنشان کرد که ارائه ایده‌های جدید برای رشد اقتصاد در آینده بسیار مهم است، با این حال، برای اینکه این ایده‌ها کارایی داشته باشند، جامعه باید شرایطی را ایجاد کند که در آن، این ایده‌ها در اقتصاد ما را گسترش یابند و شکوفا شوند.

رئیس بانک مرکزی اروپا تاکید کرد: برای ایجاد این شرایط، اروپا باید گلوگاه‌های کلیدی در انتقال، انتشار و جاه‌طلبی را بشکند.

وی افزود: این مورد کار آسانی نخواهد بود و اتحادیه اروپا نمی‌تواند وارد چنین مسابقه‌ای با ایالات متحده شود، زیرا «بازی حاصل صفر است».

کد خبر 6086419 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی نگران کننده: امسال رشد اقتصادی نداریم؛ منتظر کاهش قیمت ارز و نرخ تورم هم نباشید
  • پیش‌بینی رشد اقتصادی برای کشورهای گروه ۷ و بریکس در ۲۰۲۴
  • خبر خوش بانک جهانی برای ایران
  • بیمارستان رازی قائم شهر به دستگاه ام. آر. آی پیشرفته تجهیز شد
  • فردا؛ احتمال افزایش شاخص کل بیشتر از کاهش
  • میل مضر تکیه‌زدن بر رأس هرم
  • اقتصاد جهانی در نقطه عطف قرار دارد
  • همراهی نفت و طلا در روند نزولی
  • بارش‌های فراوان اردیبهشت در راه است / احتمال سیلاب در کدام مناطق بیشتر است؟
  • بارش‌های فراوان اردیبهشت در راه است | احتمال سیلاب در کدام مناطق بیشتر است؟