Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@01:48:38 GMT

مرکل: به ترکیه سلاح نمی‌فروشیم

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۳۷۶۵

مرکل: به ترکیه سلاح نمی‌فروشیم

به گزارش شبکه خبری راشاتودی، مرکل در پارلمان آلمان گفت: در روزهای اخیر، قویا از ترکیه درخواست کرده ام به عملیات نظامی علیه کردها پایان دهد و اکنون بار دیگر بر این مساله تاکید می کنم.

وی افزود: این عملیات، یک مساله انسانی است که تاثیرات ژئوپلیتیک بزرگی در بردارد، از اینرو آلمان تحت شرایط کنونی هیچ سلاحی به ترکیه تحویل نمی دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

صدراعظم آلمان پیشتر در تماسی تلفنی با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه بر لزوم توقف هر چه سریعتر حمله نظامی این کشور به سوریه موسوم به «چشمه صلح» تاکید کرد.

عملیات نظامی ترکیه در سوریه انتقاد شدید مقام های اروپایی را علیه آنکارا به دنبال داشته است و شماری از اعضای اتحادیه اروپا نیز این کشور را تحریم تسلیحاتی کرده اند.۹۱۰۹
در پاسخ به این اقدامات، اردوغان تهدید کرده است که اگر اتحادیه اروپا حمله ترکیه به شمال شرق سوریه را اشغالگری توصیف کند، آنکارا «دروازه‌ها را باز کرده و سه میلیون و ۶۰۰ آواره را به اروپا می‌فرستد.»

 اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۶ میلادی طی توافقی با آنکارا پذیرفت که برای جلوگیری از ورود موج مهاجران به اروپا، کمک‌هایی در اختیار ترکیه قرار دهد. اما ترکیه می‌گوید که ارائه این کمک‌های مالی کُند بوده و بخش ناچیزی از ۴۰ میلیاردی را که صرف کرده، از اروپا دریافت کرده است.

رئیس جمهوری ترکیه روز چهارشنبه ۱۷ مهر از آغاز عملیات نظامی جدید ارتش این کشور در شمال شرق سوریه خبر داد؛ اقدامی که با واکنش تند بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای عربی و غربی رو به رو شده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آنگلا مرکل سوریه عملیات نظامی آلمان ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۳۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده بایرن: شاید مدعی ‏CL‏ نباشیم ولی شانس داریم!‏

به گزارش "ورزش سه"، بایرن مونیخ که قهرمانی بوندس‌لیگا را به بایر ‏لورکوزن واگذار کرده حالا تنها یک امید دارد که این فصل را بدون جام ‏به پایان نرساند: لیگ قهرمانان اروپا. ‏

باواریایی‌ها بر خلاف لیگ آلمان در چمپیونزلیگ خوب ظاهر شده‌اند ‏و اخیرا با پشت سر گذاشتن تیم سرحال و قبراق میکل آرتتا به ‏نیمه‌نهایی صعود کرده‌اند. با این حال بایرن و ستاره‌هایش در این ‏مرحله به مانعی سخت برخورد کرده‌اند و برای رسیدن به فینال باید از ‏پس رئال مادرید برآیند. پادشاه لیگ قهرمانان که در مرحله قبل سیتیِ ‏پرقدرت پپ گواردیولا از پیش رو برداشته است. ‏

یوشوا کیمیش، یکی از ستاره‌های اصلی بایرن که در آلمان از او به ‏عنوان فرمانده تیم یاد می‌شود، در یک مصاحبه در پاسخ به این ‏سوال که شانس بایرن برای قهرمانی در چمپیونزلیگ چقدر است ‏گفت: "به جز بازی با آرسنال ما مدتی است خوب نبوده‌ایم ولی ‏معتقدم می‌توانیم ورق را برگردانیم، فرم همیشگی‌مان را به دست ‏بیاوریم و بهترین تیمهای اروپا را شکست بدهیم. در حال حاضر با ‏آنجا که بتوانیم با خیال راحت بگوییم که قهرمان چمپیونزلیگ ‏می‌شویم خیلی فاصله داریم. ولی شانس داریم و البته مقدار زیادی ‏اشتیاق هم داریم". ‏

دیگر خبرها

  • فرمانده بایرن: شاید مدعی ‏CL‏ نباشیم ولی شانس داریم!‏
  • دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین از کار تعلیق شد
  • صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد
  • «عملیات وعده صادق» از نگاه شخصیت‌های سیاسی ترکیه
  • تمجید چهره های سیاسی ترکیه از عملیات ایران علیه اسرائیل؛ سپاه ابرهه توسط ابابیل آهنین ایران مورد هدف قرار گرفتند ...
  • بازداشت دستیار نماینده پارلمان اروپا در آلمان به اتهام جاسوسی + عکس
  • نتانیاهو هیتلر زمان، نمی‌تواند فرار کند | ترکیه در عراق عملیات نظامی انجام می دهد؟
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ترکیه
  • مشاور عضو پارلمان اروپا به ظن جاسوسی برای چین بازداشت شد
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان