Web Analytics Made Easy - Statcounter

کریملی روز پنجشنبه در نشست با حضور هیات شرکت های دانش بنیان جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی "علی وحدت " رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری ایران، افزود: جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای مهم منطقه است و ما علاقه داریم با شرکت های ایرانی در حوزه های غیرنفتی همکاری کنیم.

وی با ارایه گزارشی مشروح درباره فعالیت پارک های فنی جمهوری آذربایجان در نقاط مختلف این کشور گفت: دوست داریم تا شرکت های ایرانی حضور فعال در این پارکها داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس موسسه دولتی نوآوری جمهوری آذربایجان اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر شرایط سیاسی جهان به سمتی رفته است که شاهد جنگ تحریم هستیم ولی خوشبختانه جمهوری آذربایجان در خارج از این جنگ قرار گرفته است و بنابر این علاقه داریم کشورهای همسایه که از این تحریم ها رنج می برند، از این شرایط ما بهرمند شوند.

کریملی همچنین در حاشیه این نشست به خبرنگار ایرنا درباره ظرفیتهای همکاری جمهوری آذربایجان و ایران در حوزه دانش بنیان گفت: شرایط خوبی برای گسترش همکاری در این زمینه وجود دارد.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ شرکت استارتاپ در ایران فعال بوده و در سفر تابستان به ایران برای حضور در نمایشگاه بین المللی شاهد آن شدیم که محصولات تولیدی این شرکتها آماده برای بازارهای جهانی هستند و بنابر این می توان در زمینه وارد کردن این محصولات از طریق جمهوری آذربایجان به بازارهای جهانی همکاری بسیار خوبی داشت.

مسوولان و نمایندگان ۵۰ شرکت دانش بنیان برگزیده جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی " علی وحدت " رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری روز گذشته (چهارشنبه) برای سفر سه روزه و با هدف بررسی راههای همکاری با جمهوری آذربایجان و دسترسی به بازارهای خارجی جدید وارد باکو شدند.

در قالب این سفر همایش تجاری مشترک شرکت های دانش بنیان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان روز گذشته (چهارشنبه) در باکو برگزار شد.

همچنین برنامه ریزی شده است در قالب این سفر دفتر دایمی دانش بنیان جمهوری اسلامی ایران طی مراسمی در باکو افتتاح شود.

دیدار با برخی مقامات اقتصادی جمهوری آذربایجان از جمله برنامه سفر  علی وحدت رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری ایران به جمهوری آذربایجان است. 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: باکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۳۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه تعمیر نمایشگر تلفن همراه بومی‌سازی شد

متخصصان یک شرکت دانش بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، دستگاه تمام خودکار تعمیر و بازسازی نمایشگر تلفن همراه را بومی‌سازی کردند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دستگاه تمام خودکار تعمیر و بازسازی صفحه نمایشگر تلفن همراه توسط متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان در شهرک علمی  و تحقیقاتی اصفهان و در طی 2 سال بومی‌سازی شد.

طراحی پنوماتیک این محصول دانش‌بنیان و طراحی سخت‌افزار آن توسط این شرکت دانش‌بنیان انجام شده است.

"دربازکن‌های تصویری هوشمند" توسط دانش‌بنیان‌ها بومی‌سازی شد

به گفته متخصصان این شرکت دانش‌بنیان، فناوری تولید دستگاه تعمیر و بازسازی صفحه نمایشگر تلفن همراه، پیچیده است که بومی‌سازی آن کاهش هزینه‌های تعمیرات را برای مصرف‌کننده به همراه دارد.

اگر قطعه‌ای تعمیر شود دیگر نیاز به واردات LCD نیست و خود LCD موبایل قابلیت تعمیر پیدا می‌کند؛ قیمت نمونه خارجی این دستگاه نزدیک به 700 دلار است اما قیمت تمام شده این دستگاه در این شرکت دانش‌بنیان 250 دلار است.

تعمیر صفحه نمایشگرهای تلفن همراه با دستگاه ایرانی، باعث جلوگیری از خروج ارز برای واردات نمایشگر تلفن همراه می‌شود و این محصول 3 میلیون دلار سالانه از خروج ارز جلوگیری می‌کند.

دقت تعمیرات صفحه نمایشگرهای تلفن همراه دستگاه بومی‌سازی شده، 95 درصد است. نمونه‌های خارجی، درصد خطای بالایی و نزدیک به 40 درصد خطا دارند و ما با فناوری‌هایی همچون فناوری پردازش تصویر و هوش مصنوعی توانستیم ضریب خطا را تا حد زیادی پایین بیاوریم و این ضریب خطا در این محصول دانش‌بنیان 5 درصد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم اعتماد به جوانان
  • واحدهای صنعتی دانش بنیان ۲۸ درصد رشد داشته است
  • کیت‌های قرائت از راه دور مصرف گاز و آب بومی سازی شد
  • حمایت از تاسیس شرکت دانش بنیان توسط ایرانیان خارج از کشور
  • شرکت‌های دانش‌بنیان از اولویت‌های اساسی استان یزد است
  • اجرای بهینه‌تر قانون جهش تولید دانش‌بنیان در دستور کارمعاونت علمی
  • صندوق نوآوری و شکوفایی چه خدمات و تسهیلاتی به شرکت‌های دانش بنیان اعطا می کند؟
  • کنترل هوشمند ساختمان با سامانه ایران‌ساخت 
  • تولید دستگاه طیف‌سنج نوری برای تعیین غلظت مواد محلول در آب
  • دستگاه تعمیر نمایشگر تلفن همراه بومی‌سازی شد