Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر شهامت روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۰۵ دستگاه اتوبوس در خراسان جنوبی برای اعزام زائران اربعین تدارک دیده شده بود که با توجه به تخصیص ۱۰۰ درصدی ناوگان استان این آمار در روزهای آینده به ۱۸۰ دستگاه افزایش می‌یابد.

وی افزود: برای جلوگیری از بروز مشکل در تامین ناوگان مسافری و خدمات به مسافران، از مردم استان انتظار می‌رود از سفرهای غیرضرور اجتناب کنند تا با توجه به توقف سرویس‌دهی به مقاصد متفرقه، توان ناوگان عمومی استان در خدمت طرح جابه‌جایی زائران اربعین حسینی (ع) قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با اشاره به خدمات‌رسانی ناوگان حمل و نقل عمومی به زائران اربعین اظهار داشت: مهران، مرز خروجی زائران خراسان جنوبی برای شرکت در همایش عظیم پیاده روی اربعین تعیین شده که زائران با ناوگان عمومی تا مرز جابجا می‌شوند البته برخی ناوگان که کارهای گمرکی‌شان انجام شده، به خاک عراق هم می‌روند.

وی گفت: در سفر بازگشت از عراق هم، زائران این استان که از ۲۴ تا ۲۹ مهرماه وارد کشور می‌شوند از مرزهای مهران و چزابه به خراسان جنوبی اعزام می‌شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی بیان کرد: اعزام زائران به مرز مهران و چزابه از ۱۰ مهرماه جاری، در حال انجام است و تا ۲۵ مهر ماه ۱۸۹ سفر با هفت هزار و ۸۰۷ زائر از طریق ناوگان عمومی به مرزهای غربی کشور اعزام شده‌اند.

 وی همچنین از راه اندازی صفحه ویژه اربعین در وبسایت ۱۴۱ خبر داد و گفت: در این صفحه سعی شده با توسعه تکنولوژی در راستای بهره‌برداری از خروجی سامانه‌های حمل و نقل هوشمند، اطلاعات بروز در اختیار کاربران جاده‌ای و عموم هموطنان قرار گیرد.

 شهامت اظهار داشت: مردم می‌توانند با ارسال عدد ۴۰ به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ نسبت به دریافت آخرین وضعیت راه‌ها و مسیرهای منتهی به مرزهای خروجی کشور (ویژه اربعین) اقدام کنند.

بر اساس آخرین آمار امسال ۲۵ هزار و ۳۰۰ نفر از مردم خراسان جنوبی برای شرکت در پیاده روی اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام کردند و  بیش از ۹۵ درصد زائران استان مرز مهران را برای ورود به عتبات عالیات انتخاب کرده‌اند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ناوگان عمومی خراسان جنوبی زائران اربعین حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۳۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در تصادفات نوروزی خراسان جنوبی ۹ نفر جان باختند

سرهنگ رضایی در اولین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان در سال ۱۴۰۳ که به ریاست معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد با اشاره به اینکه در تصادفات جاده ای نوروز امسال ۹ نفر جان باختند و ۲۰۹ نفر مصدوم شدند گفت: ۶ نفر از فوتی‌ها در محور‌های غرب استان جان خود را از دست دادند لذا این منطقه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

او بر فعال شدن پویش‌ها و دستگاه‌های امدادی و خدماتی در روز‌های خاص تأکید کرد و افزود: شدت تصادفات جاده‌ای زیاد است و افزایش تردد در تعطیلات پیش رو پیش بینی می‌شود.

سرهنگ رضایی ادامه داد: علیرغم افزایش ۲ درصدی تردد، اما جاده‌ها خلوت و سرعت بالاست اگرچه از لحاظ کنترل میانگین سرعت جزو استان‌های موفق هستیم.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی عنوان کرد: برنامه ریزی سازمان‌های امداد و نجات در موج بعد از تعطیلات نوروزی ضرورت دارد، چون تعطیلات عید فطر پیش رو است.

او با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی اقدامات کنترلی و کاهش تصادفات فوتی استان نسبت به نوروز پارسال تصریح کرد: دوربین‌های ثبت تخلف در سطح جاده‌ها کمک کننده بوده و هزار و ۲۵۰ وسیله نقلیه با سرعت بحرانی توقیف ساعتی شدند.

سرهنگ رضایی با بیان اینکه هزار و ۳۵۰ وسیله نقلیه هم توقیف سیستمی شدند ادامه داد: سرعت و سبقت غیر مجاز، نبستن کمربند ایمنی، انحراف به چپ و نقص فنی مهمترین تخلفات در کنترل‌ها بوده است.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی اظهار کرد: تأکید و پیگیری استاندار برای برپایی سیاه چادر‌ها در محور‌های استان منجر به کاهش ۱۵ درصدی واژگونی‌ها شده است.

او بیان کرد: تصادفات بیشتر در قبل و بعد از افطار رخ می‌دهد که زمان خلوتی جاده‌ها است لذا انتظار می‌رود یگان‌های امدادی در این ساعات حضور پر رنگتری داشته باشند.

سرهنگ رضایی با اشاره به توقف اتوبوسی که روز گذشته ترمز بریده بود عنوان کرد: این اتوبوس با سرعت زیاد در حرکت بود که با باز شدن لاین اضطراری توانستیم آن را در ورودی مهرشهر متوقف کنیم.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی نصب نشانگاه روشنایی و تابلوی فسفری ویژه در گریزگاه‌ها را ضروری دانست تا چنین حوادثی را بتوان مدیریت کرد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ثبت حدود ۵ میلیون نفر اقامت در مشهد طی نوروز ۱۴۰۳
  • ورود ۲۱ هزار مسافر به خراسان جنوبی با حمل و نقل عمومی
  • جابه جایی بیش از ۳۵۷۵۰ مسافر در خراسان جنوبی با حمل و نقل عمومی
  • تردد ۱۸۱ هزار نفر از مرز مهران
  • زائران بقاع متبرکه خراسان جنوبی به ۲۰۵ هزار و ۶۰۷ زائر رسید
  • کاهش ۲۹ درصدی میانگین بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • در تصادفات نوروزی خراسان جنوبی ۹ نفر جان باختند
  • جوجه ریزی در مرغداری‌های خراسان جنوبی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • تقریبا هیج شکایتی از هتل‌های مشهد در نوروز نداشته‌ایم/ ماندگاری زائر افزایش پیدا کرده است
  • افزایش ۲۲ درصدی جوجه ریزی در واحد‌های پرورش مرغ خراسان جنوبی