Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش و پرورش گفت: تلاش می کنیم ۱.۵ درصد دانش آموزان بازمانده از تحصیل را زیر چتر آموزشی قرار دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به  نقل از گلستان ما؛ محسن حاجی میرزایی امروز در گفتگو با خبرنگاران گلستانی با اشاره به فرصت های برابر آموزشی در کشور، اظهار کرد:  23 هزار واحد آموزشی در مناطقی فعالیت دارند که کمتر از ۱۰ دانش آموز در آن تحصیل میکنند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: 98.5 درصد واجدین تحصیل در سراسر کشور تحت آموزش هستند . با همکاری ثبت احوال و از طریق کد ملی تلاش می کنیم 1.5 درصد دانش آموزان بازمانده از تحصیل را زیر چتر آموزشی قرار دهیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که 30درصد مدارس نیازمند مقاوم سازی است، تصریح کرد: این کار بزرگ جز با مشارکت عمومی میسر نمی شود و ما باید دایره خیران را گسترش دهیم.

وی بیان کرد: در جلسه روز گذشته،  خیران پنج هزار میلیارد تومان تعهد کردند و به همین میزان هم از اعتبارات دولتی استفاده می کنیم تا مدارس را مقاوم سازی کنیم.

حاجی میرزایی  با بیان اینکه در کشور 15 میلیون و 140هزار دانش آموز در 110هزار کلاس درس آموزش می‌بینند، تاکید کرد: همچنان که امروز شاهد برچیده شدن کلاس های خشتی و گلی هستیم روزی مقاوم سازی کل مدارس را جشن بگیریم.

وی گفت: مجتمع سازی و ساخت مدارس بزرگ و متوسط سیاست ما است زیرا این موارد در کیفیت آموزشی تاثیرگذار است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۳۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش مهارت‌های دیجیتال به ۱۰هزار دانش‌آموز سنندجی

امسال با همکاری آموزش و پرورش ۱۰ هزار دانش‌آموز دوره متوسطه سنندج آموزش مهارت‌های دیجیتال خواهند دید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، میثم عابدی پیش‌ از ظهر امروز در بازدید از مجتمع نوآوری نور در محوطه دانشگاه پیام‌نور، اظهار داشت: با توجه به برنامه ملی که در وزارت ارتباطات به تصویب رسیده، امسال با همکاری آموزش و پرورش 300 هزار دانش‌آموز دوره متوسطه در حوزه مهارت‌های دیجیتال در سطح کشور آموزش داده خواهند شد. در استان کردستان نیز با توجه به فضا و پتانسیل خوبی که وجود دارد 10 هزار دانش‌آموز دوره متوسطه آموزش دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه این آموزش‌ها در آینده‌ای نزدیک برای معلمان دوره ابتدایی برگزار خواهد شد، افزود: امروز در جلساتی که خواهیم داشت تیم‌های آموزشی را مشخص و به آموزش و پرورش استان جهت آغاز کار معرفی خواهند شد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به هدف از اجرای این طرح اشاره و تصریح کرد: با توجه به حرکت دنیا به سمت اقتصاد و مها‌رت‌های دیجیتال و ظرفیت بالای کشور، درصدد ترویج و آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با این حوزه هستیم، بنابراین این طرح طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سطح کشور و استان کردستان پیاده‌سازی می‌شود.

به گزارش تسنیم، 32 شرکت دانش‌بنیان مجتمع نوآوری نور دانشگاه پیام نور در حال فعالیت است که امروز 3 شرکت مورد بازدید معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفت، که در این بازدید نقاط قوت و ضعف این شرکت‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • آموزش مهارت‌های دیجیتال به ۱۰هزار دانش‌آموز سنندجی
  • آمریکا شریک جرم صهیونیست‌ها است
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • اداره کل آموزش و پرورش گیلان برای تبیین افکار عمومی پاسخ داد
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد
  • پیگیری جدی برای جلوگیری از بازمانده از تحصیل شدن کودکان
  • 13 هزار دانش آموز امسال به کلاس های درس بازگشتند