Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مظلوم عبدی» فرمانده قسد در گفت و گو با شبکه کردی "روداو" تاکید کرد که نیروهای دموکراتیک سوریه توانستند با داعش مقابله و اعضای این گروه تروریستی را زندانی کنند؛ بنابراین این تنها کردها هستند که می توانند سرنوشت داعشی های زندانی را تعیین کنند.

وی افزود: حتی اگر ترکیه بر مناطق تحت کنترل نیروهای دموکراتیک مسلط شود، کردها باز هم با تحویل عناصر داعش به ترکیه و سوریه موافقت نخواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای دمکراتیک کرد در جریان آزادسازی شهرها و روستاهای تحت اشغال داعش در سوریه، ۱۲ هزار تروریست عضو این گروه را بازداشت کردند که در میان آنها ۲۵۰۰ تا ۳ هزار داعشی از ۵۴ کشور جهان هستند.

حمله اخیر ترکیه به شمال شرق سوریه بحث تامین امنیت اردوگاه های زندانیان داعشی و احتمال فرار آنان را به نگرانی جامعه جهانی تبدیل کرده است؛ در همین حال تشکیلات کردها در شمال سوریه پیشتر از فرار ۷۸۵ خانواده داعشی از اردوگاه "عین عیسی" در حومه "رقه" پس از حمله توپخانه ای ترکیه خبر داده بود.

رئیس جمهوری ترکیه روز چهارشنبه ۱۷ مهر از آغاز عملیات نظامی جدید ارتش این کشور موسوم به "چشمه صلح" در شمال شرق سوریه خبر داد؛ اقدامی که با واکنش تند بسیاری از کشورها بویژه کشورهای عربی و غربی رو به رو شده است.

در همین حال «جان لودریان» وزیر خارجه فرانسه در حال حاضر برای گفت و گو در خصوص سرنوشت زندانیان داعشی، در عراق به سر می برد.

پاریس قصد دارد با همکاری بغداد دادگاهی بین المللی را در عراق ترتیب دهد تا زندانیان داعشی محاکمه شوند.

سه شنبه گذشته دیده بان حقوق بشر ابراز نگرانی کرده بود که برخی از کشورهای اروپایی که نمی خواهند اتباع خارجی عضو داعش به این کشورها بازگردند، سعی در انتقال آنها به عراق دارند، بخصوص پس از اینکه ترکیه عملیات نظامی خود را علیه کردهای سوریه در شمال این کشور آغاز کرده و اروپایی بیم دارند که عناصر داعش از فرصت استفاده کرده و فرار کنند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۳۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پست معنادار داعش با انتشار تصویر یک بازیکن

پست معنادار داعش با انتشار تصویر یک بازیکن

دیگر خبرها

  • پست معنادار داعش با انتشار تصویر یک بازیکن
  • (تصاویر) چهره واقعی زن داعشی سریال پایتخت | نیلوفر رجایی کیست؟!
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • نتانیاهو هیتلر زمان، نمی‌تواند فرار کند | ترکیه در عراق عملیات نظامی انجام می دهد؟
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • فرار ۲۰۰ هزار صهیونیست به پناهگاه‌ها در شمال اراضی اشغالی
  • اردوغان: نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • اردوغان: به مبارزه علیه تروریست‌ها ادامه می‌دهیم/ نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال