Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@13:14:39 GMT

شهدا محور و مظهر وحدت ملت ایران هستند

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۳۸۶۳

شهدا محور و مظهر وحدت ملت ایران هستند

حجت الاسلام سید شجاع الدین ابطحی روز پنجشنبه در مراسم غبارروبی گلزار شهدای وحدت ایرانشهر به جایگاه شهید و شهادت از دیدگاه اسلام پرداخت و اظهار داشت: ما هرچه داریم از برکت خون پاک شهداست. 

وی از شهدای وحدت به عنوان نماد دوستی و وحدت در سیستان و بلوچستان یاد کرد و افزود:ما با ادامه راه شهدا از دستاوردهای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی حراست می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه ایرانشهر با تاکید بر انتقال رشادت‌های شهدا به نسل جوان گفت: همدلی و وحدت موجود در بین اقوام، مذاهب و همراهی سران طوایف و ریش‌سفیدان در سیستان و بلوچستان همواره دشمن را در رسیدن به اهداف شوم خود که ضربه به اتحاد و ایجاد تفرقه در بین مذاهب بود ناکام گذاشته است.

وی بیان کرد: شهدای والامقام حق بزرگی بر گردن همه ما دارند و امروز امنیت و آرامشی که داریم مرهون رشادتها و جانفشانی‌های آنان است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهدا مزار شهدا ایرانشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۳۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» اثبات ایستادگی رهبر و ملت ایران بر مواضع نظام بود

امام جمعه اصفهان در دیدار با اعضای کنگره یادواره شهدای استان اصفهان گفت: کاری که در عملیات وعده صادق انجام شد بار دیگر این ادعا را ثابت کرد که مردم و مسئولان جمهوری اسلامی در مواضع خود صادق هستند و دشمن نیز این پیام را دریافت کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد در دیدار اعضای برگزارکننده کنگره یادواره شهدای استان و شهرستان اصفهان ضمن تبریک پیروزهای دلیرمردانه جبهه مقاومت و نیروهای مسلح کشور در عملیات غرورآفرین عملیات وعده صادق به ذکر نکاتی پیرامون بهتر برگزار نمودن کنگره شهدای اصفهان پرداخت و اظهار کرد: تبدیل وصیت‌نامه شهدا به کتاب، یکی از اموری است که می‌توان انجام داد و به ویژه برای برگزاری این کنگره از کمک بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این زمینه بهره گرفته شود.

وی افزود: قدردانی از شهدا و خانواده‌های معظم شهدا وظیفه همه ما است و به خصوص باید این قدردانی نسبت به جانبازان نیز وجود داشته باشد.

امام جمعه اصفهان با بیان دشواری‌ها و سختی‌های زندگی جانبازان و لزوم رسیدگی به مسائل و مشکلات آنها و هم چنین بهبود شرایط مراکز درمانی و مراقبت ویژه از جانبازان گفت: هر چه داریم از وجود شهدا و جانبازان است و دشمن نیز به همین دلیل سال‌های سال است از جنگ با کشور ما بیم دارد.

وی افزود: کاری که در عملیات وعده صادق انجام شد بار دیگر این ادعا را ثابت کرد که مردم و مسئولان جمهوری اسلامی در مواضع خود صادق هستند و دشمن نیز این پیام را دریافت کرد.

عضو خبرگان رهبری مقاومت بی نظیر مردم مظلوم غزه و عملیات وعده صادق را سبب تسریع گسترش اسلام و انقلاب عنوان کرد و ادامه داد: گاهی خداوند با دشمنان خود، دین خود را پیش می‌برد و لذا کودکانی که اسرائیل کشت هر یک بمبی علیه اسرائیل هستند و هر کشوری بخواهد با این رژیم از این پس رابطه داشته باشد ننگی برای آنها محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: شهید و خون شهید اثر دارد و شهید دادن سربلندی است و همه همت اسرائیل نیز این بود که قدرت خود را نشان دهد و قصد داشتند با این قدرت، کشورهای اسلامی را بترسانند.

آیت الله طباطبایی نژاد با تاکید بر تعبیر حضرت امام (ره) درباره اسرائیل به عنوان غده سرطانی در منطقه این تعبیر را یک الهام الهی دانست و تصریح کرد: تحلیلگران تعابیر متعددی درباره حمله سپاه پاسداران به کار بردند و اظهار ناباوری می‌کردند و لذا مقاومت مردم مظلوم غزه و هم چنین عملیات وعده صادق معجزه خداوند بوده و ابهت آمریکا و اسرائیل را از بین برد.

وی شکست اسرائیل را جبران ناپذیر بیان کرد و افزود: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید «حکم جهاد بر شما مقرّر گردید و حال آنکه بر شما ناگوار و مکروه است، لکن چه بسیار شود که چیزی را مکروه شمارید ولی به حقیقت خیر و صلاح شما در آن بوده، و چه بسیار شود چیزی را دوست دارید و در واقع شرّ و فساد شما در آن است، و خدا (به مصالح امور) داناست و شما نادانید».

۱۰ کنگره به صورت بخشی در هر منطقه اصفهان برگزار می‌شود

سرهنگ پاسدار محمد نصر اصفهانی، فرمانده ناحیه امام صادق (ع) و دبیر کنگره شهدای شهرستان اصفهان در ابتدای این دیدار گزارشی از روند اجرایی کنگره شهدای اصفهان ارائه کرده و اظهار کرد: پس از حدود ۲۷ سال بار دیگر کنگره شهدای استان و کنگره شهدای شهرستان اصفهان فعالیت خود را شروع کرده است و بر همین اساس مدلی ارائه شده که ۱۰ کنگره به صورت بخشی در هر منطقه برگزار شود و در نهایت یک کنگره استانی در انتها برگزار خواهد شد.

دبیر کنگره شهدای شهرستان اصفهان در ادامه افزود: در مجموعه استان، مسئول برگزاری کنگره شهدا، استانداری بوده و دبیر اجرایی آن نیز سپاه استان است و کمیته‌هایی نیز بر همین مبنا تشکیل شده است.

سرهنگ نصر اصفهانی ۶۰ درصد شهدای استان را متعلق به شهرستان اصفهان اعلام کرد و گفت: یک اجلاسیه مرکزی در استان تشکیل خواهد شد و هر شهرستانی که بالای هزار شهید داشته باشد می‌تواند به طور مستقل کنگره برگزار کند.

کد خبر 747507

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» اثبات ایستادگی رهبر و ملت ایران بر مواضع نظام بود
  • برگزاری یادواره شهدای قدس در میناب
  • شهدا مایه افتخار سیستان و بلوچستان هستند
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان ـ بیرجند
  • تصاویری از مراسم گرامیداشت شهدای دانش آموز در دبیرستان ایرانشهر گرگان
  • شهدای عرصه هویت ملی استان سیستان و بلوچستان
  • مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان سکاندار کمیته آثار هنری در کنگره ملی شهدا شد
  • خانه‌های دین و زندگی نقطه اتصال وحدت است
  • گرامیداشت یادوخاطره شهدای عرصه هویت ملی سیستان وبلوچستان
  • ورزش ایران ۵ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است/ لزوم شناخت سیره و منش شهدا