Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم همدان برای میزبانی و پذیرایی از زائران اربعین حسینی در کربلای معلی ۱۶ موکب را برپا کرده اند، موضوعی که سبب شد نماینده ولی فقیه در استان همدان ضمن شرکت در پیاده‌روی اربعین، از این مواکب بازدید کرده و در جریان نحوه خدمت‌رسانی آنها قرار گیرد. ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، استان همدان با برپایی 16 موکب در کشور عراق در ایام اربعین آماده خدمت‌رسانی به زوار حضرت سیدالشهدا(ع) شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موکب‌های همدان علاوه بر اسکان و تغذیه در عرصه‌های فرهنگی نیز فعال هستند به عنوان مثال موکب اصحاب الحسین(ع)  در خیابان باب الشهدابرپا شده است به صورت ویژه متولی اجرای برنامه‌های فرهنگی است.

اخبار اربعین 98| بازدید وزیر کشور از مرزهای خوزستان + تصویرشهردار قم: حضور میلیونی زائران اربعین تضمین کننده حرکت شیعه استاخبار اربعین 98| خدمت‌رسانی اهل سنت کرمانشاه به زائران اربعین ‌

حجت الاسلام اجاقی از مسئولان از این موکب گفت: ما برنامه‌های ویژه‌ای را برای ایام اربعین آماده کرده‌ایم و در تلاشیم با تعداد کمی از طلاب همدانی انها را به درستی اجرا کنیم.

موکب سیدالشهدا(ع) از دیگر موکب‌هایی است که در محله روضتین قرار دارد و آماده پذیرایی و اسکان از 2500 نفر از زائرین است. در نزدیکی این موکب، موکب حضرت رقیه (س)  ویژه میزبانی از خواهران برپا شده است که می‌تواند هر شب میزبان 500 تن از زائران خواهر برای اسکان باشد.

موکب امام رضا(ع) که اهالی شهر مریانج مدیریت آن را بر عهده دارند در همان محله روضتین قرار دارد و با ظرفیت 2500 نفر در اسکان و پذیرایی، یکی از موکب‌های فعال استان همدان در کربلای معلی است.

 

در قسمت دیگری از شهر کربلا و در محله برج‌های فردوس و ورودی حله موکب سردار همدانی برپا شده است که این موکب نیز در کنار اسکان، توانایی پذیرایی 2500 زائر را دارد.

در خیابان حی الامین موکب‌های حضرت علی اکبر(ع) و شهدای برزول نهاوند قرار دارد که به ترتیب آمادگی اسکان و پذیرایی تا  از 3500 و 1000 نفر را دارند.

موکب زیارت عاشورا همدان نیز در خیابان شیخ احمد وائلی برقرار شده و روزانه پذیرای 3000 نفر از زائران اربعین حسینی است. حجت الاسلام محمدی پیام رییس امور مساجد همدان  که از مسئولان این موکب نیز به شمار می‌آید، گفت: در این موکب با راه‌اندازی خیمه‌ای به عنوان حلقه‌های معرفت و پاسخ گویی به سوالات شرعی در قسمت فرهنگی مشغول خدمت رسانی به زائران حسینی هستیم.

به گزارش تسنیم، نماینده ولی فقیه در استان همدان با سفر به کربلا ضمن شرکت در برنامه پیاده روی اربعین حسینی، از موکب های مستقر استان همدان در عراق بازدید کرده و در جریان نحوه خدمت‌رسانی آنها به زائران اربعین حسینی قرار گرفت.

لیست مواکب استان همدان در عراق و جزئیات برنامه آنها برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی به شرح ذیل است:

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۳۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۸۵ عنوان برنامه در دهه کرامت در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام خاضع در جلسه بزرگداشت دهه کرامت افزود: دهه کرامت فرصت خوبی برای تبیین عقاید و باور‌های دینی جامعه برای پاسخ گویی به شبهات است.
وی افزود: ترویج فرهنگ ازدواج آسان و تبیین جایگاه عفاف و حجاب مهمترین مسائلی است که باید در این دهه به آن توجه کرد.
خاضع تجلیل از دختران کارکنان، برگزاری جشن، اعزام مبلغ به مناطق محروم و کمتر برخوردار، آذین بندی ادارات و بازار، برپایی ایستگاه صلواتی، استفاده فرهنگی از ظرفیت تلویزیون‌های شهری، تولید محتوا برای فضای مجازی، توزیع بسته‌های معیشتی بین محرومان، کمک برای زادی زنان و دختران جرائم غیرعمد و برپایی نشست‌های تخصصی عفاف و حجاب را از دیگر برنامه‌های این دهه در استان عنوان کرد..
مدیرکانون‌های خدمت رضوی استان هم گفت: امسال ۴۰ عنوان برنامه شامل جشن‌های زیرسایه خورشید در شهر‌ها و روستا‌ها با حضور خادم‌های رضوی برگزار می‌شود.
ستار هدایت خواه گفت: در کانون‌های خدمت رضوی روز میثاق با امت و ولایت در نماز جمعه، میثاق یاران و بازدید از خانواده‌های شهدا، اهدا هدیه‌های جشن تولد، بحث کتاب و کتاب خوانی و نقد و بررسی آنها، برگزاری اجتماع رضوی، چهارشنبه‌های امام رضایی درمدارس، شعرخوانی، برپایی اجتماع برای حمایت از مردم غزه، غبار روبی گلزار شهدا، عیادت از خادم یاران، برپایی نمایشگاه، پیاده روی و نذرخون، از برنامه‌های کانون خدمت رضوی در استان است.
آیت اله حسینی نماینده ولی فقیه در استان هم گفت: برنامه‌های دهه کرامت باید با نگاه خاص و به صورت ویژه برگزار شوند.

دیگر خبرها

  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • شاهد تحول در خدمت‌رسانی در کمیته امداد امام‌خمینی(ره) بودیم
  • همایش جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها برگزار شد
  • همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد
  • خدمت رسانی به مراکز آزمون کنکور دراستان کرمان
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • مردم اصفهان در جریان روند خدمت‌رسانی قرار بگیرند
  • وعده صادق ابهت پوشالی رژیم صهیونسیتی را درهم شکست
  • اجرای ۲۸۵ عنوان برنامه در دهه کرامت در استان
  • مسوولان قضایی ملارد با برپایی میز خدمت پاسخگوی مطالبات مردم شدند