Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@03:19:12 GMT

کاهش احتمال دیابت نوع یک با واکسن روتاویروس

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۳۹۹۷

کاهش احتمال دیابت نوع یک با واکسن روتاویروس

به گزارش پایگاه خبری مدیکال نیوز، دیابت نوع یک نوعی بیماری خودایمنی است. دلیل قطعی این بیماری، ناشناخته است، اما محققان بسیاری از عوامل محیطی و ژنتیکی را در این عارضه دخیل می‌دانند. برخی مطالعات نشان می‌دهد عفونت‌های خاصی در دوران کودکی نیز می‌تواند محرک دیابت نوع یک، به ویژه در افرادی که از نظر ژنتیکی مستعد این بیماری هستند، باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این عفونت‌ها روتاویروس است.  
عفونت روتاویروس باعث بروز آنفلوآنزای معده در نوزادان می‌شود و این حالت بسیار شایع است. مطالعات جدید محققان دانشگاه ملبورن در استرالیا نشان می‌دهد روتاویروس و دیابت نوع یک مرتبط هستند و در واقع عفونت روتاویروس یک عامل محرک ابتلا به دیابت نوع یک در نوزادانی است که از نظر ژنتیکی مستعد این بیماری هستند. محققان احتمال می‌دهند ایمن‌سازی با واکسن روتاویروس می‌تواند احتمال بروز دیابت نوع یک را در کودکان کاهش دهد.
این مطالعه نیازمند بررسی بیشتر است و هنوز به طور قطعی نمی‌توان گفت واکسن روتاویروس از بروز دیابت نوع یک در کودکان جلوگیری می‌کند.  
نتایج این مطالعه در نشریه PLOS Pathogens منتشر شده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روتاویروس واکسن دیابت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۳۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی حدود۱۲ هزار بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون درنیشابور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: با تلاش‌های همکاران بیش از ۷ هزار بیمار قطعی مبتلا به فشار خون بالاو بیش از ۵ هزار بیمار قطعی مبتلابه دیابت درسال ۱۴۰۲ در جمعیت زیر پوشش دانشگاه شناسایی شد.

دکتر زهرا دستجردی با اشاره به این که بخش عظیمی از این بیماران در طول اجرای پویش ملی سلامت شناسایی و مراقبت شده اند، گفت: همزمان با اجرای پویش ملی سلامت از بیستم آبان ماه لغایت سی ام دی ماه، بیش از۴ هزار نفر مشکوک به فشار خون بالا و بیش از دو هزار و ۸۰۰ بیمارمشکوک به دیابت، شناسایی و برای تایید یا رد بیماری به پزشک ارجاع شده اند.

وی گفت: همچنین در این پویش بیش از ۶۷ هزارنفر در مرحله پیش فشار خون بالا و بیش از ۲۰ هزار نفر در مرحله پیش دیابت شناسایی شده اند که پس از پیگیری، مراقبت و ارجاع مجدد به پزشک، تعداد ۳۹۵ نفر بیمار قطعی فشارخون بالا دوهزارو ۵۱ نفر بیمار قطعی دیابت شناخته شده وپس از ثبت بیماری، تحت درمان دارویی و غیر دارویی قرار گرفته اند.

دکتر زهرا دستجردی افزود: در بیماری‌های مزمن، بهترین مدیر در کنترل بیماری خود فرد است؛ همه افراد باید مقادیر طبیعی و غیر طبیعی فشار خون و قندخون خود را بدانند تا برای مراقبت از خود توانمند بوده و در صورت افزایش فشار خون و قندخون پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

 

 

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی در گنابادعلیه بیماری نیوکاسل
  • چگونه می‌توان بیماری دیابت را کنترل کرد؟
  • آنتی بیوتیک ها در تسکین سرفه موثر نیستند
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • از عوارض دیابت چه می‌دانید؟
  • افزایش احتمال بروز پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی با مصرف نوشابه
  • شناسایی حدود۱۲ هزار بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون درنیشابور
  • مواد شیمیایی در پارکینگ ها احتمال ابتلا به ALS را افزایش می دهد
  • علت عجیب کهیرهای پوستی
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر