Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس اطلاعات وزارت اقتصاد آلمان میزان حجم صادرات تسلیحات آلمان به ترکیه در ۸ ماه ابتدایی سال جاری میلادی بالاترین میزان این گونه صادرات در ۱۴ سال گذشته به این کشور بوده است. ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "زوددویچه سایتونگ"، ترکیه در هشت ماهه ابتدایی سال جاری میلادی صادراتی به ارزش 250.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

4 میلیون یورو از آلمان دریافت کرده است که این بالاترین حجم صادرات تسلیحات به این کشور از طرف آلمان از سال 2005 بوده است.

روزنامه زوددویچه سایتونگ این خبر را با استناد به پاسخ وزارت اقتصاد آلمان به یک درخواست "سویم داگدلان"، معاون رئیس فراکسیون حزب چپ آلمان منتشر کرده است.

بر این اساس سال گذشته حجم صادرات سلاح به ترکیه بالغ بر 242.8 میلیون یورو که تقریبا معادل یک سوم کل صادرات تسلیحات آلمان است بوده است. به این ترتیب ترکیه آشکارا در صدر لیست کشورهای دریافت کننده تسلیحات از آلمان قرار داشته است. این اتفاق می تواند بار دیگر در سال جاری میلادی و با وجود توقف ارسال برخی تسلیحات به ترکیه به دلیل حمله این کشور  به شمال سوریه هم بیفتد.

درخواست معاون ترامپ از ترکیه برای توقف تجاوز به خاک سوریهادعای حمله شیمیایی ترکیه به «راس العین»وزارت دفاع ترکیه: 673 مسلح را در سوریه کشتیم

همچنین در زمینه مصوبات صادرات تسلیحات جدید به ترکیه هم در سال جاری میلادی برای اولین بار از 3 سال گذشته دوباره یک افزایش چشمگیری وجود داشته است. تا 9 اکتبر دولت آلمان چراغ سبز صادرات تسلیحاتی به ارزش حدود 25.8 میلیون یورو به ترکیه را داده است که این مبلغ بیشتر از دو برابر مجوزهای صادرات تسلیحات برای این کشور در تمام سال 2019 به مبلغ 12.9 میلیون یورو بوده است.

"هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان اخیرا اعلام کرده است که به دلیل حملات نظامی ترکیه به شمال سوریه به ارسال کالاهای تسلیحاتی به این کشور که می تواند در این عملیات نظامی به کار گرفته شود پایان می دهد. البته صادرات تسلیحات که کاربردی غیراز این داشته باشد همچنان به ترکیه ادامه خواهد داشت.

بر اساس آمارهای موسسه صلح استکهلم سیپری کشور آلمان در 10 سال گذشته جزو پنج کشور مهم صادر کننده تسلیحات به ترکیه بعد از آمریکا، کره جنوبی، ایتالیا و اسپانیا بوده است.

انتهای پیام/

R31356/P/S90,8,89,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ترکیه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ترکیه ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۳۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: هیچ همکاری نظامی با اسرائیل نداریم

سازمان صنایع دفاعی ترکیه و وزارت دفاع این کشور در بیانیه‌های جداگانه هرگونه همکاری در حوزه صنایع نظامی با رژیم صهیونیستی را تکذیب کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت دفاع ترکیه شامگاه سه شنبه هرگونه همکاری نظامی با رژیم اسرائیل از جمله آموزش نظامی یا همکاری در زمینه صنایع دفاعی را تکذیب کرد.

به نوشته الجزیره، این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت: «اسرائیل به اقدامات خشونت‌آمیز خود ادامه می‌دهد و به شکل بی هدف بیمارستان‌ها، مدارس، اماکن مذهبی، اردوگاه‌های آوارگان و غیرنظامیان را در نوار غزه هدف قرار می‌دهد، ترکیه همواره در کنار فلسطین است و نمی‌تواند در هیچ فعالیتی که به فلسطینی‌ها آسیب می‌زند، شرکت کند».

در ادامه این بیانیه آمده است: « این وزارتخانه هیچ گونه فعالیتی از جمله آموزش نظامی یا همکاری در زمینه صنایع دفاعی با اسرائیل ندارد».

سازمان صنایع دفاعی ترکیه نیز در بیانیه‌ای گفت که هیچ‌گونه همکاری در حوزه صنایع نظامی با رژیم صهیونیستی ندارد.

این تکذیبیه‌ها پس از آن صادر می‌شود که آخرین گزارش منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه در مورد صادرات ترکیه به رژیم صهیونیستی، جنجال برانگیز شده است.

در میان صدها مطلب فاش شده در این گزارش، موارد 93، 28، 36 و 88 مورد توجه رسانه‌های ترکیه قرار گرفته، چرا که مربوط به صادرات باروت، مواد منفجره، قطعات اسلحه و مواد شیمیایی مختلف به ارزش حدود 50 میلیون لیره ترکیه (1.5 میلیون دلار) به اسرائیل است.

اما در مقابل وزارت بازرگانی ترکیه در بیانیه‌ای که در پاسخ به گزارش اداره آمار منتشر شد، تصریح کرد که بند 36 این گزارش به محصولات آتش بازی، کبریت، مواد قابل اشتعال و گاز فندک‌های شخصی اشاره دارد. این وزارتخانه همچنین منظور از صادرات سلاح را لوازم شکار و صید عنوان کرده است.

انتهای پیام

 

دیگر خبرها

  • بازداشت صد‌ها مهاجر غیرقانونی و قاچاقچی انسان در ترکیه
  • صادرات بیش از ۱۳۶ هزار تن تخم مرغ در سال گذشته
  • ترکیه صادرات تسلیحات به رژیم صهیونیستی را قاطعانه رد کرد
  • ترکیه: صادرات تسلیحات به اسرائیل نداشتیم
  • جولان داعشی‌ها در ترکیه
  • صادرات محصولات کشاورزی از مازندران رشد ۱۰ برابری داشته است
  • حمله به کنسولگری ترکیه در هانوفر آلمان
  • تصمیم جنجالی ژاپن برای صادرات جنگنده پیشرفته
  • ترکیه: هیچ همکاری نظامی با اسرائیل نداریم
  • رشد صادرات ایران به چین در ۱۰ سال گذشته