Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران از ایرنا و به نقل از تارنمای وزارت خارجه فرانسه، سخنگوی دستگاه دیپلماسی فرانسه روز چهارشنبه تاکید کرد: ما به همراه شرکای خود (آلمان، انگلستان، سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا) بارها نگرانی عمیق خود را در مورد اعلامیه ها و اقدام های اخیر ایران در قبال تعهدات خود تحت برنامه توافق هسته ای ابراز کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوی وزارت خارجه فرانسه به سوالی درباره این که پاسخ این کشور به اظهارات روز دوشنبه رئیس جمهوری اسلامی ایران که گفته بود تهران به کاهش تعهدات خود در چارچوب توافق هسته ای ادامه خواهد داد و ایران کار بر روی سانتریفیوژهای IR-7 و IR-9را آغاز می کند چیست؟ گفت: ما از ایران می خواهیم از تصمیمات خود در مورد کاهش تعهدات برجامی انصراف دهد و به طور کامل به تعهدات خود عمل کند.
دستگاه دیپلماسی فرانسه تاکید کرد: ایران باید از ورود به یک مرحله جدید در چارچوب کاهش تعهدات برجامی خوددداری کند که این اقدام چیزی جز افزایش تنش ها به دنبال نخواهد داشت.
سخنگوی وزارت خارجه فرانسه افزود: ایران باید با آژانس بین المللی هسته ای هم در چارچوب توافق هسته ای و هم در چارچوب دیگر تعهدات هسته ای اش به طور کامل همکاری کند.
وزارت خار جه فرانسه تاکید کرد: این کشور بر اساس چارچوب های مشخص شده توسط رئیس جمهوری در بیاریتز و نیویورک به طور کامل به تعهدات خود در خصوص کاهش تنش ها متعهد است.
جمهوری اسلامی ایران بعد از آنکه آمریکا در اردیبهشت ماه ۹۷ از توافق هسته ای ۱+۵ با ایران خارج شده و همه تحریم ها را بازگرداند، هشدار داد که اگر دیگر کشورهای عضو توافق بویژه اروپایی ها به تعهدات خود عمل نکنند، تعهدات هسته ای اش را طبق برجام کاهش می دهد.
در این چارچوب و بعد از بی عملی اروپا، ایران در سه مرحله تعهدات هسته‌ای خود را کاهش داده و تاکید کرده که در صورت عدم اقدام عملی اروپا برای فراهم کردن امکان فروش نفت، مرحله چهارم را عملی خواهد کرد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: فرانسه وزارت خارجه صدای ایران رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۴۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمسایی: بازی پرهیجانی خواهیم داشت

  آنها یک تیم خوب و فیزیکی هستند‌؛ تیمی که ژاپن را حذف کرده حتما قابل احترام است. ما هم تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که بهترین عملکردمان را داشته باشیم. شعار اصلی تیم ما این است که باید به شکلی بجنگیم که شرمنده خودمان نباشیم. سرمربی تیم‌ملی فوتسال ایران در پاسخ به سؤالی در مورد سایر تیم‌های تورنمنت گفت: من از حذف تیم ژاپن ناراحتم. آنها جام جهانی‌ را از دست دادند و نمایش سایر تیم‌ها هم نشان داد که در این مسابقات هیچ مسابقه آسانی وجود ندارد. کافی است به سایر بازی‌ها نگاه کنید و پیشرفت فوتسال را در آسیا ببینید. مهم‌ترین بخش جام ملت‌های امسال موضوع انتخابی جام جهانی‌ است؛ همین موضوع باعث می‌شود تمام تیم‌ها بدون توجه به نام رقیبان، بجنگند و نتایج غیرمنتظره رخ بدهد. شمسایی در پاسخ به این سؤال که مصدومیت حسین طیبی چه تأثیری روی عملکرد تیم ایران داشته است، گفت: حسین، بازیکن بزرگی است و ما دوست داشتیم اینجا کنارمان باشد اما در ورزش حرفه‌ای پذیرفته‌ایم که مصدومیت و اتفاقات غیرمنتظره وجود دارد. 

دیگر خبرها

  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات توافق شده آزاد می‌شوند
  • ساعت پخش زنده بازی پاری سن ژرمن و لوریان + پخش آنلاین
  • شمسایی: بازی پرهیجانی خواهیم داشت
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • رمزگشایی از سیگنال‌های برجامی آمریکایی‌ها پس از عملیات وعده صادق/ آیا ایران به دنبال تغییر در دکترین ساختن بمب اتمی است؟
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • گروسی: ایران با داشتن اورانیوم غنی‌شده چند هفته با ساخت بمب اتم فاصله دارد نه چند ماه
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • ایران با ساخت بمب اتم "چند هفته، نه چند ماه" فاصله دارد
  • اظهارنظر گروسی درباره هسته‌ای شدن ایران/ به تهران می‌روم