Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-23@11:58:08 GMT

پیش بینی وضعیت بازار طلا در سال آینده

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۴۱۰۰

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  سوکی کوپر، تحلیلگر فلزات ارزشمند در بانک استاندارد چارترد اظهار کرد: طلا که امسال توانست به بالاترین حد قیمتی در بیش از شش سال گذشته صعود کند، همچنان از موج تقاضا برای دارایی امن سود می‌برد و قیمت این فلز در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ به ۱۵۱۰ دلار در هر اونس و در سال آینده به ۱۵۷۰ دلار خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

قیمت طلا امسال که بانکهای مرکزی بزرگ جهان هزینه استقراض را پایین آورده اند و رشد اقتصاد جهانی در بحبوحه تداوم مناقشه تجاری آمریکا و چین آهسته شده و تقاضا برای داراییهای امن را تقویت کرده است، ۱۶ درصد رشد کرده است. در حالی که با توافق جزئی هفته گذشته میان آمریکا و چین، بازارها اندکی ریسک پذیری پیدا کرده‌اند اما سرمایه گذاران همچنان به تزریق سرمایه به صندوقهای سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (ETF) که تحت پشتوانه طلا قرار دارند، ادامه می‌دهند و موجودی این صندوقها به بالاترین رکورد از سال ۲۰۱۲ تاکنون رسیده است.

 

به گفته تحلیلگر بانک استاندارد چارترد، روند مشابه در سال ۲۰۱۱ روی داد که ورود سرمایه به صندوقهای ETF و سرمایه گذاران تاکتیکی موج رشد قیمت طلا را هدایت کرد در حالی که مصرف کنندگان کوچک به مدت ۱۲ تا ۱۸ ماه واکنشی نداشتند. اگرچه مذاکرات تجاری باعث سودگیری کوتاه مدت در بازار طلا شده و با بهبود ریسک پذیری ممکن است ادامه پیدا کند اما روند قیمت طلا در بلندمدت به صعود متمایل است.

 

قیمتهای بالا به تقاضای مصرف کنندگان به خصوص در بازارهای نوظهور آسیب زده است. شرکت متالز فوکوس پیش بینی کرده که مصرف جواهرات چین امسال چهار درصد کاهش پیدا کرده و به حدود ۶۶۰ تن می‌رسد. واردات طلا از سوی هند هم در سپتامبر به پایین‌ترین سطح ماهانه در سه سال گذشته سقوط کرد.بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات بازار جهانی آخرین بار حدود ۱۴۹۰ دلار بود.

 

اقتصادنیوز

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: سرمایه گذاران اقتصاد طلا دارایی جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۴۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال قیمت برق افزایش نمی یابد

تین نیوز

مدیر عامل توانیر گفت: تعرفه کسانی که بیش از الگو مصرف کنند با قیمت برق تجدیدپذیر دریافت خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، مصطفی رجبی مشهدی در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه در سال جاری تعرفه برق افزایش نخواهد یافت، اظهار داشت: تعرفه ها امسال تغیبر نمی کند و کسانی که زیر الگومصرف دارند برق را با نرخ یارانه ای دریافت می کنند اما کسانی که بیش از میزان الگوی تعیین شده برای هر اقلیم مصرف داشته باشند تعرفه را با افزایش پلکانی دریافت خواهند کرد.

وی افزود: تعرفه کسانی که بیش از الگو مصرف کنند با قیمت برق تجدیدپذیر دریافت خواهد شد.

مدیر عامل شرکت توانیر گفت: ۱.۵ میلیون مشترک باید نسبت به کاهش مصرف اقدام کنند و در صورت عدم رعایت اخطار گرفته و یا با محدودیت مواجه خواهند شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • امسال قیمت برق افزایش نمی یابد
  • رشد آرام دلار نیما | امسال دلار نیما چه عددی را به خود خواهد دید؟
  • قیمت طلا در کشور برچه اساسی تغییر می کند؟ | پیش بینی از قیمت طلا و سکه در روزهای آینده
  • پیش‌بینی قیمت دلار برای فردا
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ثبات دلار کوتاه‌مدت است؟
  • پیش‌بینی جدید کیهان از نرخ ارز در بازار/ سقوط آزاد قیمت دلار چه زمانی اتفاق می‌افتد؟
  • عوامل رشد شاخص بورس روزهای اخیر چه بود؟
  • پیش‌بینی وضعیت هوا طی روز‌های آینده در آبادان و خرمشهر
  • درخشش طلا در سبد سرمایه‌گذاران ایرانی
  • صرفه جویی در بورس انرژی قیمت پیدا می‌کند