Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شین‌هوا، صندوق بین‌المللی پول در مورد انباشته شدن آسیب‌پذیری‌های مالی در قسمت‌های شرکتی و غیربانکی بخش مالیِ برخی از اقتصادهای بزرگ جهان، با ادامه داشتن نرخ بهره پایین در سراسر دنیا، هشدار داد. 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، آی‌ام‌اف در گزارش جدید «پایداری مالی جهان» خود نوشت: در ۶ ماه گذشته، فراز و نشیب‌های تنش‌های تجاری، همچنان بازارهای مالی را متلاطم کرده  و روحیه تجاری را تضعیف کرده است، در چنین شرایطی نگرانی در مورد ریسک‌های رو به پایینِ تهدیدکننده اقتصاد، افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این گزارش آمده است: تغییر به سوی سیاست مالی ارزان‌تر (نرخ بهره پایین‌تر) در سراسر جهان که تحت تاثیر افت شدید نرخ سود اوراق قرضه اتفاق افتاده است، به کاهش این نگرانی‌ها کمک می‌کند. اما با این که فضای مالی ارزان‌تر به تقویت رشد اقتصادی و محدود کردن ریسک‌های رو به پایین در کوتاه‌مدت کمک می‌کند، یک از تاثیرات دیگر این فضای مالی تشویق به ریسک‌پذیری بالاتر و انباشت آسیب‌پذیری‌های مالی می‌باشد که این در میان‌مدت رشد اقتصادی را به خطر می‌اندازد. 

آی‌ام‌اف به ویژه ۳ آسیب‌پذیری کلیدی مالی فضای کنونی را به این ترتیب لیست کرد: افزایش بدهی‌های شرکت‌ها، افزایش دارایی‌های ریسک‌دارتر و نقدتر توسط سرمایه‌گذاران  سازمانی و تکیه کردن بیشتر شرکت‌ها به اخذ وام.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: پول جهان رشد اقتصادی رشد صندوق بین المللی پول نرخ بهره اقتصاد جهانی نرخ سود اوراق قرضه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۴۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان

ایسنا/زنجان مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان زنجان گفت: بحث تامین مالی پروژه‌های نوآورانه و مجموعه‌های دانش‌بنیان وظیفه و رسالت توسعه صندوق‌های پژوهش کشور و در رأس آن‌ها صندوق نوآوری است.

بهزاد قاسمی شامگاه روز گذشته (چهارسنبه ۵ اردیبهشت ماه) در جمع فعالان بخش آی‌تی استان زنجان که در محل جهاددانشگاهی استان زنجان برگزار شد، اظهار کرد: در مجموع صندوق نوآوری استان زنجان در سال گذشته به شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های فناوری و مراکز رشد ۲۷۰ میلیارد تومان خدمات مالی ارائه داده است که حدود ۱۰۰ میلیارد تسهیلات مستقیم بوده است. 

وی تصریح کرد: از این ۱۰۰ میلیارد ۳۳ درصد سهم شرکت‌های فعال در حوزه آی‌تی بود که امسال امیدواریم با همکاری ما بین صندوق و نظام صفی یارانه‌ای این عدد را قابل توجه کنیم.

او با اشاره به برنامه‌ها این حوزه، خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال۲۷۰ میلیارد را به ۵۰۰ میلیارد برسانیم. سه منبع داریم که بتوانیم به شرکت‌های دانش‌بنیان یا عضو پارک، خدمات مالی ارائه کنیم که صندوق نوآوری و شکوفایی در راس آن‌ها است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان
  • ثبت 70 هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی
  • ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی طی سال گذشته
  • تداوم بارش‌ها تا پنجشنبه ادامه دارد
  • درخواست سبدگردانی برای چه افرادی مناسب است؟
  • تحقیق جدید: کمبود خواب با افزایش ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲ پیوند دارد
  • تحقیق جدید؛ کمبود خواب ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد
  • سازمان همکاری اسلامی تداوم حملات اسرائیل را جنایت علیه بشریت خواند
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۴ ارديبهشت