Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، زیارت اباعبدالله الحسین(ع) در بیستم صفر و یا به عبارتی اربعین حسینی در تاریخ تشیع، قدمتی دیرینه دارد. از دیرباز، زائران سیدالشهداء(ع) در ایام نزدیک به اربعین پای پیاده طریق نجف تا کربلا را طی کرده و به زیارت امام شهیدشان می‌رفتند، اما چیزی که در چند سال اخیر شاهد آن هستیم حضور میلیونی و بی‌‍سابقه عاشقان و شیفتگان امام حسین(ع) است که لرزه بر اندام دشمنان اسلام انداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین مناسبت یکی از قدیمی ترین تصاویر پیاده‌روی اربعین حسینی که در سال ۱۹۳٢ میلادی توسط یک عکاس انگلیسی گرفته شده، منتشر شده است. در ادامه این تصویر دیدنی و جالب توجه را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

تصویری جالب از زائران اربعین در قاب دوربین عکاس انگلیسی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اربعین کربلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۴۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح درباره بررسی استطاعتِ روانی متقاضیان حج

سید علی مرعشی، درباره بررسی استطاعت روانی و جسمی زائران حج ۱۴۰۳ گفت: در بررسی استطاعت زائران بررسی موضوعات روانی نیز یک بحث جدی است. هر سال هم این موضوع پررنگ‌تر می‌شود و ما در دستورالعمل‌های‌مان تمهیدات بیشتری را در این خصوص در نظر می‌گیریم.

وی ادامه داد: درباره آزمایشات زائران هم به همین صورت است به طور مثال پزشک آزمایش هایی را برای بررسی وضعیت جسمانی زائر درخواست می‌کند. زائر در یک مرکز آزمایشگاهی در خارج از مرکز معاینات، این آزمایش ها را انجام می‌دهد و در برخی از موارد این شبهه ایجاد می‌شود که آیا واقعا زائر اقدام به انجام آزمایش کرده است یا خیر؟ ما در جلسات‌مان در این خصوص هم صحبت‌هایی داشته‌ایم و باید برای سال‌های آینده در این خصوص هم تمهیدی اندیشیده شود تا به طور دقیق مشخص شود که فرد زائر آزمایش های درخواست شده را انجام داده است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر درباره روند بررسی استطاعت روانی افراد مسن گفت: درخصوص بررسی استطاعت روانی افرادی که از داروهای اعصاب و روان استفاده می‌کنند و یا داروهایی که به دلیل کهولت سن و نسیان و فراموشی استفاده می‌کنند، ممکن است در مرحله نخست شناسایی نشوند و این امکان وجود نداشته باشد که عدم استطاعت را برای این افراد در نظر گرفت. برهمین اساس ما هرسال تمهیدات را در این خصوص بیشتر می‌کنیم. امسال هم تست‌هایی از زائران گرفته شده است که این تست‌ها در گروه روانپزشکی انجام می‌شود. البته ممکن است این تست هم به صورت صددرصد نباشد و عواملی مانند تغییر آب و هوا و محیط ممکن است در شرایط روانی این افراد موثر باشد و فرد از قبل آگاهی نسبت به این موضوع نداشته باشد. امیدواریم با تمهیداتی که اندیشیده می‌شود، این موضوعات کاهش پیدا کند.

مرعشی درباره ارسال دارو به حج تصریح کرد: میزان داروها هر سال متفاوت می‌شود و براساس نیازسنجی که از حج سال گذشته صورت گرفته است، لیست دارو تهیه می‌شود. همچنین پیش‌بینی بیماری‌هایی که ممکن است در طول حج  بر حسب فصل شایع‌تر باشد نیز یکی دیگر از موضوعاتی است که در ارسال دارو به حج موثر است. از سوی دیگر ارسال دارو به عربستان به فارماکوپه دارویی در کشور نیز بستگی دارد و ما باید ببینیم که براساس این فارماکوپه تا چه میزان اجازه داریم تا از داروها استفاده کنیم و برای حج ارسال کنیم در واقع موجودی دارو در داخل کشور نیز از فاکتورهایی است که برای ارسال دارو به حج در نظر گرفته می‌شود.

وی در پاسخ به این که امسال بیشتر چه داروهایی به حج ارسال می‌شود، گفت: داروهای مرتبط با بیماری‌های تنفسی، بیماری‌های گوارشی و بیماری‌های عضلانی اسکلتی است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره فعالیت‌های مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در عتبات گفت: ما دو درمانگاه داریم که خدمات را به زائران ایرانی در شهرهای نجف و کربلا ارائه می‌دهد.

مرعشی تصریح کرد: این درمانگاه‌ها به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند و به زائرانی که توسط سازمان حج و زیارت به عتبات اعزام می‌شوند و زائرانی که به صورت آزاد به عتبات سفر می‌کنند، خدمات ارائه می‌دهند. برای زائرانی که از طرف سازمان حج و زیارت و با کاروان‌های تحت پوشش حج و زیارت اعزام شده و بیمه خدمات درمانی شده‌اند، در صورت مراجعه به درمانگاه، هزینه درمان توسط نماینده بیمه پرداخت می‌شود، اما زائرانی که بیمه نیستند در این درمانگاه‌ها در قبال دریافت خدمات تعرفه بسیار پایین‌تری نسبت به تعرفه درمانی خصوصی در عراق پرداخت می‌کنند و درمان می‌شوند.

وی با بیان اینکه پزشکان ایرانی در این درمانگاه‌ها فعالیت می‌کنند، گفت: این پزشکان به صورت ماموریتی هر دو هفته یکبار و یا هر یکماه یک بار جابجا می‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • استفاده از تمامی ظرفیتها برای میزبانی از بزرگترین پیاده روی جهان
  • اعزام بیش ۵ هزار عمره‌گزار به سرزمین وحی
  • اعزام بیش 5 هزار عمره گزار در ماه شوال به سرزمین وحی
  • اعزام بیش ۵ هزار عمره‌گزار در ماه شوال به سرزمین وحی
  • اعزام بیش ۵ هزار عمره گزار در ماه شوال به سرزمین وحی
  • اعزام بیش از ۵۰۰۰ زائر عمره به سرزمین وحی در ماه شوال
  • هفت اردیبهشت اعزام زائران به حج عمره
  • توضیح درباره بررسی استطاعتِ روانی متقاضیان حج
  • بیانیه ستاد مردمی پیاده روی اربعین حسینی راهیان کربلا
  • زائران دیالیزی به حج مشرف نمی‌شوند