Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-19@16:20:11 GMT

ظرفیت تولید دارو در ایران ۴ برابر نیاز کشور است

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۴۳۱۶

رویداد۲۴ محمدرضا شانه ساز روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری شصت وششمین اجلاس وزرای بهداشت کشور‌های مدیترانه شرقی، افزود: همکاری‌های بین المللی از نظر ارزی و صادرات دارو برای ایران مناسب خواهد بود.

وی ادامه داد: همکاری‌های ایران با کشور‌های منطقه مدیترانه شرقی می‌تواند در زمینه صادرات دارو و تجهیزات پزشکی، انتقال دانش فنی و توانمندسازی این کشور‌ها انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شانه ساز در خصوص همکاری‌های مشترک با کشور‌های منطقه مدیترانه شرقی، اظهار داشت: به دنبال این هستیم که توانمندی‌های خود را با کشور‌های منطقه به اشتراک بگذاریم و از طرفی، به دنبال منافع اقتصادی برای کشور خود نیز هستیم؛ کشور‌هایی مانند تونس و لبنان از نظر نیروی انسانی و اقتصادی توان مناسبی دارند و بودجه‌های مناسبی برای دارو اختصاص می‌دهند.

معاون وزیر بهداشت گفت: این همکاری‌ها دو طرفه خواهد بود، به طور مثال، کشور تونس ۵۱ کارخانه داروسازی دارد و ۷۰ درصد دارو‌ها را در داخل تولید می‌کنند و همکاری متقابل با این کشور‌ها برای ما می‌تواند مفید باشد.

شانه ساز اظهار داشت: در حال حاضر همکاری مشترک با لبنان پیشرفت خوبی دارد و برنامه زمان بندی برای همکاری با کشور تونس هم اعلام می‌شود تا همکاری‌های متقابل در حوزه دارو انجام شود.

وی اضافه کرد: علاقه‌مندی برای استفاده از دارو و تجهیزات پزشکی ایران در کشور‌های منطقه مدیترانه شرقی وجود دارد و ظرفیت ایران بیشتر از تصور و انتظار آن‌ها است و خودشان ضمن بازدید از شرکت‌های ایرانی مشاهده کردند که بالاترین استاندارد‌ها برای تولید دارو در ایران رعایت می‌شود.

شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی به میزبانی ایران و به ریاست وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران در تهران در حال برگزاری است. این اجلاس از ۲۲ مهر شروع شده و امروز (پنجشنبه ۲۵ مهر) به کار خود خاتمه می‌دهد. خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 صادرات دارو تولید دارو در کشور بودجه دارو تجارت دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۴۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش همکاری‌های امنیتی و ضد تروریسم محور دیدار مقامات ایران و پاکستان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد، «دکتر رضا امیری مقدم» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان در جریان دیدار با «خواجه آصف» وزیر دفاع این کشور در خصوص موضوعات مورد علاقه دوجانبه بویژه همکاری‌های امنیتی میان دو کشور همسایه به رایزنی پرداخت.
طرفین در این دیدار که در آستانه سفر «آیت الله رئیسی» رئیس جمهور کشورمان به پاکستان انجام شد، بر ضرورت استفاده از توانمندی بالای دو کشور برای همکاری در عرصه دفاعی و امنیتی با هدف کمک هرچه بیشتر به صلح منطقه‌ای و تامین امنیت مرز‌های مشترک تاکید کردند.
«خواجه محمد آصف» وزیر دفاع پاکستان در این دیدار با ابراز خرسندی از پیوند‌های ناگسستنی ایران و پاکستان بویژه روابط تاریخی و برادرانه دو کشور، خواستار فعال سازی بیشتر کمیسیون مشترک مرزی برای مدیریت بهتر مرز‌های دو کشور همسایه شد.
امیری مقدم سفیر کشورمان در این دیدار با تمجید از توان دفاعی پاکستان گفت دو کشور ظرفیت‌های بالقوه برای همکاری‌های بیشتر در زمینه همکاری‌های دفاعی و انرژی دارند.
طرفین با ابراز اطمینان از سطح موجود همکاری‌های دوجانبه متعهد شدند آن را در زمینه‌های منافع مشترک، دفاعی، امنیتی، مقابله با تروریسم و ارتباطات اقتصادی منطقه‌ای ادامه دهند.
دو طرف همچنین در خصوص تحولات امنیتی مهم منطقه بویژه وضعیت فلسطین و جنگ غزه نیز بحث و تبادل نظر کردند.
«خواجه محمد آصف» وزیر دفاع پاکستان اخیرا در واکنش به عملیات «وعده صادق» توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، حملات پهپادی و موشکی ایران به رژیم صهیونسیتی را حق مشروع ایران برای دفاع از خود دانست و اظهار داشت: آمادگی نظامی ایران به قدری بالاست که هرگونه اقدام و ماجراجویی بیشتر توسط اسرائیل به ضرر صهیونیست‌ها تمام خواهد شد

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌ معادن و کشاورزی آفریقا برای تجار ایرانی
  • شرط ۲ برابر خرید برای استفاده کالا برگ نیازمند بازنگری است
  • افزایش بیش‌از ۱۰۰ میلیون تنی ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی
  • افتتاح پارک علم و فناوری سلامت در سمنان
  • آمادگی همکاری سازمان منطقه آزاد کیش با صداوسیما برای جذب سرمایه گذار
  • افزایش همکاری‌های امنیتی و ضد تروریسم محور دیدار مقامات ایران و پاکستان
  • بهره برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور
  • گلایه رئیس سازمان غذاودارو از فروش اقلام غیرمجاز در عطاری‌ها
  • وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران / نیاز به حمایت دولت، سازمان غذا و دارو و خیرین
  • در سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن چه گذشت؟