Web Analytics Made Easy - Statcounter

به تازگی گزارشی از مشخصات و قابلیت‌های پیکاپ برقی تسلا منتشر شده است که حاوی اطلاعات جدیدی درباره این خودروی قدرتمند و جدید است.

به گزارش ایسنا، شرکت خودروسازی تسلاموتورز که در سال‌های اخیر به شدت از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری از سوی مشتریان بازار‌های جهانی خودرو برخوردار شده است، با برنامه‌های جاه‌طلبانه و بلندپروازانه سعی داشت بر روی توسعه و تولید انبوه خودرو‌های تمام برقی لوکس و قدرتمند تمرکز کند و بدین ترتیب بتواند گام بلند و مثبتی در راستای حفاظت از محیط زیست و کاهش انتشار گاز‌های آلاینده از طریق وسائل نقلیه بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش به مرور و بررسی مختصری بر مجموعه مشخصات فنی، ویژگی‌های ظاهری، قیمت و زمان معرفی و عرضه آن می‌پردازد. یکی از جنجالی و چالش برانگیزترین موارد در معرفی و عرضه خودرو‌های جدید، همواره قیمت آنهاست که قبل از معرفی رسمی از سوی شرکت تولیدکننده، تبدیل به موضوع بحث بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در صنعت خودرو می‌شود.

ایلان ماسک، موسس و مدیرعامل شرکت تسلاموتورز در مورد قیمت پیکاپ تسلا که بنابر اخبار منتشر شده، تسلا مدل بی (Tesla model B) نام دارد، خاطرنشان کرده است که این خودرو بدون شک، قیمتی پایین‌تر از ۵۰ هزار دلار خواهد داشت تا مشتریان و علاقمندان توانایی خریداری و تهیه یک پیکاپ مجهز، قدرتمند، پاک و دوستدار محیط زیست را داشته باشند.

از مشخصات فنی و قابلیت‌های آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تسلا مدل B. چهارچرخ محرک بوده و سیستم تعلیق آن به گونه‌ای طراحی شده که قادر است طبق وزن و اندازه بار، حرکات خودرو را تنظیم کند.

این خودرو همچنین قادر خواهد بود ۳۰۰ هزار پوند وزن بار را با خود بکشد.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که پیکاپ تسلا مدل B. می‌تواند رقیب قدرتمندی برای فورد F-۱۵۰ به شمار برود.

تسلا مدل B، با بهره گیری از یک مجموعه باتری قدرتمند همچنین می‌تواند مسافتی به طول ۴۰۰ الی ۵۰۰ مایل را طی کند که این طیف مسافتی برای یک خودروی تمام الکتریکی، بسیار بالا و مناسب به شمار می‌رود.

این خودرو همچنین به سیستم پارک اتوماتیک و خودکار و همچنین دوربین ۳۶۰ درجه مجهز شده است که به راننده اجازه می‌دهد بدون هیچ مشکلی، در همه جا رفت و آمد و پارک کند.

طبق گزارش وب سایت insideEVs، توسعه دهندگان اصلی این خودروی غول پیکر جف داهن و جسی هارلو بوده اند که تمرکز زیادی بر روی طراحی ظاهری آن داشته و سعی کرده اند که نشان یک خودروی جدید با نوآوری‌های منحصر بفرد که تاکنون در کمتر خودرویی به چشم خورده است، را به همراه داشته باشد. به گفته آنها، تمرکز اصلی در طراحی ظاهری پیکاپ تسلا، نمایش نمادی از آینده و مبتنی بر تصویر خودرو‌ها در فیلم‌های علمی-تخیلی بوده است.

این طور که به نظر می‌رسد، این خودروساز آمریکایی قصد دارد از پیکاپ غول پیکر برقی و جدید خود در اواخر سال جاری میلادی، نوامبر ۲۰۱۹، رونمایی کند تا در طول یکی دو سال آینده عرضه رسمی آن آغاز شود.

بسیاری از کشور‌های جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گاز‌های گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودرو‌های تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند؛ بنابراین بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودرو‌های برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودرو‌های برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودرو‌های پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودرو‌هایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودرو‌های بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتاً تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدوداً دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: وانت تسلا ایلان ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۴۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودرو تسلا مدل 3 – 2024 چه مشخصاتی دارد؟

خودرو تسلا مدل 3 – 2024 دارای ترمز اضطراری خودکار، قابلیت تشخیص عابر پیاده، نظارت بر نقاط کور، کروز کنترل تطبیقی، دوربین دنده عقب، سنسور پارک جلو و عقب و سیستم کنترل بین خطوط است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شرکت تسلا میزان قدرت و گشتاور خودرو تسلا مدل ۳ – ۲۰۲۴ را هنوز اعلام نکرده است، اما ادعا می‌کند که شتاب این خودرو در عرض ۶.۱ ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد؛ طول و عرض این خودرو به ترتیب ۴۷۲۰ و ۱۹۳۳ میلی‌متر است، در حالی که ارتفاع آن ۱۴۴۱ میلی‌متر و فاصله بین دو محور نیز ۲۸۷۵ میلی‌متر است.

خودرو تسلا مدل ۳ – ۲۰۲۴ دارای ترمز اضطراری خودکار، قابلیت تشخیص عابر پیاده، نظارت بر نقاط کور، کروز کنترل تطبیقی، دوربین دنده عقب، سنسور پارک جلو و عقب و سیستم کنترل بین خطوط است، از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌توان به چرخ‌های ۱۸ اینچی، چراغ‌های جلو LED، چراغ‌های مه‌‎شکن یکپارچه، نمایشگر ۱۵.۴ اینچی، ناوبری ماهواره‌ای، سیستم صوتی مجهز به ۹ بلندگو، دو شارژر گوشی هوشمند ۶۵ واتی و سقف شیشه‌ای پانوراما اشاره کرد.

خودرو تسلا مدل ۳ – ۲۰۲۴ در رنگ‌های مشکی، آبی، خاکستری و قرمز وارد بازار می‌‎‏‎شود.

کد خبر 745007

دیگر خبرها

  • سود هنگفت این شرکت از فروش خودرو‌های برقی
  • راه‌اندازی تعمیرگاه مخصوص خودرو‌های برقی در پایتخت
  • راه‌اندازی تعمیرگاه مخصوص خودرو‌های برقی درپایتخت
  • آغاز فروش اقساطی ۲ محصول کرمان موتور + جدول فروش
  • آغاز فروش اقساطی 2 محصول کرمان موتور (+جدول فروش)
  • آپشن‌های جذاب و شگفت‌انگیز خودروی شیائومی + ویدئو
  • رونمایی خودروساز مشهور از ۶ خودروی برقی جدید
  • پیکاپ نظامی جدید کانادا با کمک دانشمندان ایرانی به میدان آمد (+ عکس)
  • بیش از ۱۰ درصد کارمندان تسلا اخراج می‌شوند
  • خودرو تسلا مدل 3 – 2024 چه مشخصاتی دارد؟