Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش، دو سری ابتدایی کنفرانس های انجمن ژئوتکنیک ایران در اردبیل (با همکاری دانشگاه محقق اردبیلی)   و کرمانشاه (با همکاری دانشگاه رازی کرمانشاه) برگزار شده است.

 سال گذشته نیز دانشگاه تهران میزبان سومین کنفرانس ملی مهندسی ژئوتکنیک ایران بود، اما امسال پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی به همراه انجمن ژئوتکنیک ایران افتخار میزبانی "چهارمین کنفرانس ملی مهندسی ژئوتکنیک ایران" را برعهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کنفرانس سالانه بصورت منظم با دیدگاه علمی و با محوریت مسائل و مشکلات حرفه ژئوتکنیک  برگزار می‌شود.

اساتید دانشگاه‌ها، کارشناسان سازمان‌ها، نخبگان، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و صاحبان صنعت مخاطبان اصلی این کنفرانس هستند، چراکه در این همایش دو روزه فرصت مناسبی برای تبادل اطلاعات و ارتباط نزدیک صنعت و دانشگاه فراهم می‌شود.

روشهای عددی در مهندسی ژئوتکنیک، بهسازی خاک، زمین شناسی مهندسی و زمین گرمایی، ‌ گودبرداری‌ها و پایدار سازی و مطالعات موردی و پایش ژئوتکنیکی سازه‌های مهندسی از محورهای اصلی این کنفرانس است.

همچنین نقش مهندسی ژئوتکنیک در توسعه پایدار، اندرکنش خاک و سازی، ژئوتکنیک زیست محیطی، مهندسی ارزش در ژئوتکنیک و دستاوردهای جدید در آزمایش‌های خاک و سنگ از دیگر محورهای این همایش اعلام شده است.

برگزاری نخستین کنگره ایرانی روان شناسی مثبت

نخستین کنگره ایرانی روان شناسی مثبت و اولین جشنواره دستاوردهای روان شناسی مثبت، در تاریخ نوزدهم تا بیست و یکم آذر ماه ۱۳۹۸ به همت انجمن روان شناسی بالینی کودک ونوجوان ایران و انجمن علمی روان شناسی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.

مقالات منتخب بخش در کتابچه کنگره، فصلنامه علمی پژوهشی معتبر به چاپ و در  پایگاه های معتبر داخلی نمایه می شوند. کنگره از امتیاز باز آموزی سازمان نظام مشاوره و روانشناسی کشور و امتیاز انجمن بین المللی روانشناسی مثبت  برای مخاطبان برخوردار است.

 در بخش علمی پذیرش مقالات به صورت پژوهشی و مروری  به دو صورت سخنرانی و پوستر و در سطح جشنواره آثار دریافتی شامل فیلم های کوتاه و مستند، عکس، کتب تالیفی و ترجمه، پایان نامه ها و رساله های دانشجویی، طرح های پژوهشی کاربردی، بسته های آموزشی و مداخلاتی تهیه شده، بازی ها، نرم افزارها و سیاهه ها و پرسشنامه های تهیه یا هنجار سازی شده با محوریت روانشناسی مثبت است.

آثار بطور معمول بر اساس اصولی از قبیل: نیاز سنجی، کاربردی بودن، روزآمدی، بومی سازی، خلاقیت و نوآوری مورد داوری قرار می گیرد.

کنگره در دو روز  ۱۹ و ۲۰ آذرماه ۱۳۹۸ برگزار  و مقالات منتخب به صورت سخنرانی  و مابقی به صورت پوستر ارائه می شود. در طول کنگره به تناسب محوری پنل های تخصصی با حضور اساتید مطرح در این حیطه و سخنرانی های روانشناسان خارج از ایران از طریق ویدئو اسکایپ صورت می‌گیرد. .

 در طول برگزاری کنگره جشنواره دستاوردهای این حوزه به صورت نمایشگاهی برپا است و در روز سوم کارگاه های آموزشی نیز برای علاقمندان در محل دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود. در انتهای روز دوم و در اختتامیه به مقالات برگزیده در دو بخش سخنرانی و پوستر  و آثار برگزیده جشنواره لوح تقدیر، تندیس و هدایای نفیس اهدا می‌شود.

بسط و توسعه مفاهیم روان شناسی مثبت در جامعه ایرانی و  زمینه سازی در جهت روان شناسی مثبت  بومی و افزایش سطح آگاهی عمومی دستگاه های اجرایی، قانون گذاری و سازمان های دولتی و خصوصی و  مردم در رابطه با اثرات  علمی  روانشناسی مثبت در کشور از مهم ترین اهداف این کنگره معرفی شده است.

همچنین تدوین سند توسعه شادکامی و تاب آوری مردم ایران بر مبنای پژوهش های انجام شده و ارایه شده در کنگره به دولت و نهادهای تصمیم ساز نیز از دیگر اهداف این برگزاری این کنگره است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه شهید بهشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۴۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

برنامه پروازهای امروز فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اطلاعات پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان امروز _دوشنبه بیست‌وهفتم فروردین_ به شرح زیر است:

جهت اطلاع از تأخیرها و تغییر برنامه پروازی با تلفن ۱۹۹ از اصفهان و شماره ۳۵۲۷۵۲۰۰ از شهرستان‌ها تماس بگیرید یا به تارنمای فرودگاه به نشانی https://isfahan.airport.ir مراجعه کنید.

کد خبر 744246

دیگر خبرها

  • نهمین کنفرانس بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله برگزار می‌شود
  • رئیس سازمان نظام روان‌شناسی: برگزاری مصاحبه پذیرفته‌شدگان آزمون صلاحیت حرفه‌ای در اردیبهشت‌/ اصلاح قانون سازمان روانشناسی
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • برگزاری اولین کنفرانس ملی مهارت ایران در دانشگاه فنی و حرفه ای
  • درخشش عضو هیات علمی دانشگاه شهید باهنر در مسابقات جهانی ارشمیدوس
  • استان سمنان میزبان ریاست جمهور خواهد بود
  • شوشتر، میزبان چهارمین کنگره ملی شعر سردار دل‌ها
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • برگزاری ایده‌بازار حوزه ژنتیک در دانشگاه شهید بهشتی/مهلت ارسال ایده‌ها
  • نخستین کنگره بین‌المللی«اربعین و آینده علمی فرهنگی جهان اسلام»