Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@07:38:20 GMT

راه‌اندازی ۲۵۷ شرکت فنّاور در کشور

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۴۴۷۸

راه‌اندازی ۲۵۷ شرکت فنّاور در کشور

قزلباش گفت: یکی از فعالیت ‌های جدید سازمان ملی استاندارد، «نشان حلال» است که دو قانون نظارت شرعی بر ذبح و صید را بر عهده دارد، از این طریق جمهوری اسلامی ایران در موسسه استانداردها و اندازه شناس کشورهای اسلامی (SMIIC) عضو شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «پریچهر قزلباش»، امروز (25 مهرماه) در همایش نکوداشت فرهنگ استاندارد در استان خراسان جنوبی اظهار داشت: 257 شرکت فناور در حوزه فناوری نانو در کشور راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد معیارهای مصرف انرژی و محیط زیست سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه شرکت های فناور تاکنون 376 محصول دانش بنیان مبتنی بر نانو فناوری تولید کرده اند، گفت: 42 درصد آن ها در حوزه تجهیزات است.

 

قزلباش افزود: بیشترین فعالیت شرکت های فناور در حوزه فناوری نانو؛ نانو مواد است به گونه‌ای که از این تعداد 33 درصد در حوزه مواد، 12 درصد در حوزه دارو و سلامت و 12 درصد در  حوزه ساخت و ساز مشغول به فعالیت هستند.

 

وی افزود: ایران، رتبه سوم جهانی بعد از چین و انگلستان؛ در تدوین استانداردهای مبحث نانو به خود اختصاص داده است که با توجه به نوظهور بودن فناوری نانو، تدوین استاندارد؛ یکی از ضرورت‌های توسعه  این فناوری محسوب می ‌شود.

 

مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد معیارهای مصرف انرژی و محیط زیست سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه هم اکنون 100 استاندارد ملی در حوزه فناوری نانو در چهار بخش اصطلاحات و تعاریف، روش‌های تعیین مشخصات، ایمنی و سلامت، ویژگی‌ها و کارایی محصولات نانو مواد تدوین شده است، گفت: با این آمار ایران رتبه سوم را در بین کشورهای جهان دارد.

 

قزلباش بیان کرد: هم اکنون رویکرد جدید تدوین استانداردها، محصول محور هستند که بر اساس نیاز شرکت‌ها و جامعه تحقیقاتی داخل کشور تدوین می‌شوند.

 

وی اضافه کرد: تاکنون حدود 33 هزار و 512 عنوان استاندارد ملی برای کالا و  خدمات؛ به جز مواد دارویی و تعیین معیارهای مصرف انرژی تدوین شده است.

 

مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد معیارهای مصرف انرژی و محیط زیست سازمان ملی استاندارد با اشاره به مقوله نظارت بر اجرای استاندارد، گفت: بر اجرای استاندارد در 25 هزار واحد تولیدی با بیش از 69 هزار محصول نظارت انجام شده است.

 

قزلباش با اشاره به حضور پر رنگ سازمان ملی استاندارد در مجامع بین المللی، گفت: یکی از فعالیت ‌های جدید سازمان ملی استاندارد، «نشان حلال» است که دو قانون نظارت شرعی بر ذبح و صید را بر عهده دارد، از این طریق جمهوری اسلامی ایران در موسسه استانداردها و اندازه شناس کشورهای اسلامی (SMIIC) عضو شده است.

 

مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد معیارهای مصرف انرژی و محیط زیست سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه صادرات کالای حلال در دنیا اکنون 2 هزار و 500 میلیارد دلار گردش مالی دارد، تصریح کرد: اگر ایران پنج درصد از این تجارت را داشته باشد، نیازی به درآمدهای نفتی کشور نخواهد داشت.

 

وی افزود: تاکنون نظارت بر اجرای 31 استاندارد با استفاده از شرکت‌های بازرسی فنی انجام شده است و بیش از 6 هزار و 214 گزارش انرژی با بارزسی واحدهای تولیدی مشمول استاندارد اجباری بررسی و گزارش کارخانه‌های خارج از معیار به وزارت‌های نفت و نیرو برای اعمال جرائم، معرفی شده‌ است.

 

مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد معیارهای مصرف انرژی و محیط زیست سازمان ملی استاندارد با اشاره به کارخانه‌هایی که به صورت بهینه و مطابق معیارهای تعیین شده در استاندارد هستند، گفت: این کارخانه موفق به اخذ گواهی انطباق معیار مصرف شده‌ اند و تا شهریوماه امسال سه هزار و 110 گواهی انطباق در کشور صادر شده است.

 

 

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی پیاده روی اربعین زائران اربعین حسینی اربعین حب الحسین یجمعنا مرز بین المللی شلمچه اربعین ۹۸ موکب اربعین اصفهان استانداردسازی خراسان جنوبي بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۴۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت راه اندازی بازارچه‌های موقت در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری

غلامعلی حیدری در نشست کارگروه تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت ایجاد بازارچه‌های موقت عرضه مستقیم کالا‌های اساسی با قیمت ۱۵ درصد زیر قیمت بازار و نقش آنها در کنترل و کاهش تورم در استان گفت: راه‌اندازی این بازارچه‌ها در تمام ۴۳ شهر این استان در دستور کار قرار دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: پارسال با پیگیری‌های انجام شده بازارچه‌های موقت در ۲۴ شهر این استان دایر شد.

وی افزود: برپایی بازارچه‌های موقت، نمایشگاه‌ها و روز بازار‌ها در کاهش نرخ تورم استان نقش بسزایی داشته است و این سیاست به برای امسال نیز در دستور کار دستگاه‌های اجرایی ذیربط قرار دارد.

حیدری گفت: با توجه به نقش بازارچه‌های عرضه مستقیم کالا‌های اساسی در تامین کالا‌های مورد نیاز و همچنین رضایت مردم تلاش می‌شود این بازارچه‌ها از موقتی به دائمی تبدیل شوند.

بیشتر بخوانید

بازارچه‌های دائمی باید در چهارمحال و بختیاری دایر شود

وی ادامه داد: تلاش می‌شود با رصد بازار و ذخیره‌سازی مناسب کالا‌های مورد نیاز مردم تامین و هرگونه کمبودی در خصوص تامین کالا‌های اساسی در کمترین زمان ممکن برطرف شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین بر ضرورت نظارت کامل از سوی دستگاه‌های نظارتی با هدف پیشگیری از هرگونه احتکاری از سوی برخی افراد سودجو تاکید کرد.

حیدری بر ضرورت نظارت کافی و لازم بر داروخانه‌ها و رفع هرگونه کمبود در خصوص دارو‌های مصرفی و مورد نیاز، تامین قطعات یدکی و همچنین لاستیک خودرو و بنگاه‌های املاک و مسکن در استان تاکید کرد.

وی گفت: فرمانداران و اعضای کمیسیون اقتصادی نسبت به برقراری نمایشگاه‌های فصلی اهتمام ورزند و تولیدات خانگی را در این بازار‌ها با قیمت مناسب به دست مردم برسانند.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: خرید و فروش مسکن نهضت ملی در بنگاه‌های املاک خلاف قانون است و باید با نظارت از این اقدام پیشگیری شود.
حیدری با تاکید بر نظارت کامل و لازم در خصوص تامین شکر مورد نیاز صنف و خانوار اضافه کرد: سازمان جهادکشاورزی امکانات لازم برای خرید گندم و همچنین تامین به موقع مطالبات کشاورزان و گندمکاران را فراهم کند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی سال جاری انجام می شود
  • عملیاتی شدن نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد و ابلاغ دیجیتال سردفتری عملیاتی می‌شود
  • ضرورت راه اندازی بازارچه‌های موقت در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری
  • تعمیرات اساسی یدک کش فتح ۱ کوت امیر
  • راه‌اندازی بازارچه‌ها در چهارمحال و بختیاری در دستورکار باشد
  • حضور ایران در کمیته فناوری نانو سازمان بین المللی استانداردسازی
  • ۲۸ مرکز درمانی به جانبازان و ایثارگران خدمات رسانی می کنند
  • راه اندازی سامانه مردمی‌سازی نظارت بر فضا‌های تبلیغاتی
  • نظارت‌های محیط زیست در حوزه مدیریت پسماند هوشمند می‌شود