Web Analytics Made Easy - Statcounter

 حسین ذوالفقاری رئیس ستاد بازسازی مرکزی اربعین درباره آخرین وضعیت تردد زائران اربعین، گفت: تاکنون بیش از ۳ میلیون ۴۲۰ هزار نفر به عتبات عالیات مشرف شدند.

او افزود: همچنین بیش از ۲ میلیون نفر از این سفر به ایران بازگشتند که ما در سنوات گذشته چنین حجم از اعزام زوار را نداشتیم؛ اما به دلیل پیش بینی‌های صورت گرفته و همکاری زائران، خوشبختانه وضعیت مرز‌های چهارگانه و تردد‌ زائران در شرایط عادی و مناسبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد مرکزی اربعین بیان کرد: تاکنون مشکل خاصی در مرز‌های داخل کشور وجود نداشته است، البته در چند روز قبل در آن‌سوی مرز‌های شلمچه به دلیل تردد زائران، مشکلاتی از قبیل حمل و نقل و آب آشامیدنی وجود داشت که بلافاصله کمک رسانی‌ها انجام شد. ایران آمادگی کمک رسانی بیشتری داشت، اما طرف عراقی نظرات دیگری داشت.

ذوالفقاری گفت: در حال حاضر وضعیت تردد مسیر‌ها در روان است و مشکلی وجود ندارد و برگشت زائران در سه روز گذشته نسبت به روز‌های قبل افزایش بیشتری داشته است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین اظهار کرد: زائران با مدیریت زمان برای برگشت و اطلاع از مسیر‌ها می‌توانند به تردد زوار دیگر به کشور کمک کنند، ضمن اینکه در نقاط مرزی داخل کشور امنیت فراهم است و امکاناتی تدارک دیده شده که زائران با مشکل دیگری روبه‌رو نشوند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: اربعین زائران تردد تردد زائران اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۴۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام بیش از ۸۷ هزار زائر در عملیات حج تمتع

محمدحسین آجیلیان رئیس ستاد حج تمتع شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور  با بیان اینکه در مراسم حج امسال بیش از ۸۷ هزار زائر در عملیات حج تمتع  توسط ناوگان هوایی کشور جابه جا خواهند شد، گفت : زائران خانه خدا در قالب گروه‌های مدینه قبل و بعد از تاریخ ۲۴ اردیبهشت عازم سرزمین وحی می‌شوند و عملیات رفت تا ۱۸ خرداد ادامه دارد.

وی افزود: در عملیات حج تمتع ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر خانه خدا از ایران راهی کشور عربستان می‌شوند و این عملیات در حالی انجام‌ می‌شود که ۵۸ هزار و ۶۲۱ زائر از طریق فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها اعزام خواهند شد.

آجیلیان با بیان اینکه ۱۸ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران معین عملیات حج تمتع هستند، اظهار کرد: فرودگاه‌های اهواز، ساری، یزد، کرمان، رشت، اردبیل، تبریز، زنجان، شیراز، مشهد، اصفهان، زاهدان، بندرعباس، بیرجند، ارومیه، بوشهر، گرگان و همدان به‌عنوان فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و فرودگاه‌های حضرت امام‌خمینی (ره)، قشم و چابهار به‌عنوان فرودگاه‌های غیر مالکیت شرکت فرودگاه‌ها آماده خدمت‌رسانی به زائران خانه خدا خواهند بود.

مسئول ستاد حج تمتع شرکت فرودگاه‌ها با بیان اینکه آغاز عملیات بازگشت زائران خانه خدا از اول تیر ماه خواهد بود، گفت: زائران استان‌های تهران، سمنان، قزوین، قم، لرستان، البرز، مرکزی، کرمانشاه و شهرستان کاشان از طریق فرودگاه امام‌خمینی (ره)، زائران استان کهگیلویه و بویراحمد از طریق فرودگاه شیراز، زائران استان خراسان شمالی از طریق فرودگاه مشهد، زائران استان چهار محال و بختیاری از طریق فرودگاه اصفهان و زائران استان کردستان از طریق فرودگاه همدان عازم سرزمین وحی خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • تردد روزانه بیش از هزار زائر از مرز خسروی
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • اعزام ۸۷ هزار زائر حج تمتع امسال از ۲۴ اردیبهشت
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق
  • استفاده از تمامی ظرفیتها برای میزبانی از بزرگترین پیاده روی جهان
  • اعزام بیش از ۸۷ هزار زائر در عملیات حج تمتع
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق 
  • در حج تمتع ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر خانه خدا راهی کشور عربستان می‌شوند
  • اعزام ۸۷ هزار زائر در عملیات حج تمتع