Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@19:58:50 GMT

تعیین شعب ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در گیلان

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۴۵۷۵

تعیین شعب ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در گیلان

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه شعب ویژه ای در دادگستری گیلان برای رسیدگی به جرائم انتخاباتی تعیین شده است، گفت: دستگاه قضایی رقابت کاندیداها را تحت نظر داشته و با جدیت و قاطعیت تخلفات و جرائم انتخاباتی را مورد رسیدگی قرار می دهد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین خلیلی در نشست ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان با اشاره به اهمیت ایجاد شور و نشاط برای حضور حداکثری مردم در صحنه انتخابات اظهار کرد: مسئولین باید بسترهای افزایش مشارکت پرشور مردم را شناسایی کرده و صدا و سیما و سایر رسانه ها نیز با انعکاس عملکرد مسئولان در خنثی سازی هجمه سنگین رسانه های بیگانه که درصدد ناامیدی مردم هستند، نقش آفرینی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی استفاده از هر وسیله ای برای پیروز شدن در انتخابات را مذموم دانست و گفت: دستگاه قضایی با کسانی که بخواهند فضای انتخاباتی را مورد سوءاستفاده قرار داده و امنیت روانی مردم در آستانه انتخابات را خدشه دار کنند برخورد کرده و با تشکیل پرونده قضایی به تخلفات آنان در کمترین زمان رسیدگی خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به گردش گسترده اطلاعات در فضای مجازی و عدم امکان کنترل در انتشار آن تصریح کرد: هنر مدیریت فضای مجازی و رسالت امروز مسئولان و مدیران، هدایت و جهت دهی صحیح به اخبار و اطلاعات موثق است.

این مقام ارشد قضایی در ادامه خاطرنشان کرد: جامعه تشنه دریافت اطلاعات صحیح است و مسئولان و رسانه ها وظیفه دارند اخبار و وقایع را به درستی و به موقع انتشار دهند تا افکار، فریفته اخبار سرتاسر دروغین رسانه های بیگانه نشده و یک رقابت سالم در انتخابات به دشمنی مبدل نشود.

خلیلی در پایان با اعلام اینکه شعب ویژه ای در دادگستری گیلان برای رسیدگی به جرائم انتخاباتی تعیین شده است، افزود: دستگاه قضایی رقابت کاندیداها را تحت نظر داشته و با جدیت و قاطعیت تخلفات و جرائم انتخاباتی را تا قبل از اتمام انتخابات مورد رسیدگی قرار داده و احکام صادره را نیز به اطلاع عموم خواهد رساند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۴۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده قضایی ۸ مهر زاهدان در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد

رئیس دیوان عالی کشور گفت: پرونده قضائی هشت مهر در زاهدان مسیر درست خود را طی کرده، حکم آن صادر و به حکم اعتراض شده و در دیوان عالی کشور در حال رسیدگی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری در مراسم تکریم و معارفه رئیس‌کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: پرونده قضائی هشت مهر در زاهدان مسیر درست خود را طی کرده، حکم آن صادر و به حکم اعتراض شده و در دیوان عالی کشور در حال رسیدگی است.

رئیس دیوان عالی کشور گفت: هر چه یک پرونده سنگین‌تر و پرمحتواتر باشد زمان بیشتری برای رسیدگی نیاز دارد و دقت در رسیدگی زمان می‌برد، ما باید تلاش کنیم زمان را به حداقل برسانیم، پرونده مسیر خود را طی کرده حکم صادر و به حکم اعتراض شده و در دیوان عالی کشور است، این قول را به مردم سیستان و بلوچستان می‌دهم با استفاده از اختیارات خودم پرونده را با اولویت پیگیری خواهم کرد.

وی ادامه داد: بر اساس اختیار قانونی که به عهده بنده است رسیدگی به این پرونده را در اولویت قرار خواهم داد چون اگر اولویت نباشد و این پرونده در فرآیند رسیدگی باشد ممکن است رسیدگی به آن دو سال طول بکشد.

حجت‌الاسلام منتظری عنوان کرد: رئیس دیوان این اختیار را دارد که پرونده‌ها را براساس شرایط خاص در اولویت قرار داده و خارج از نوبت رسیدگی کند، حتماً پرونده هشتم مهرماه زاهدان را پس از بازگشت به تهران پیگیری خواهم کرد که اگر برای آن دستور اولویت داده شده باشد تصحیح شود و اگر این اتفاق نیفتاده باشد حتماً در اولویت قرار داده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شرایط کشور ما به نحوی است که همه باید در راستای توسعه کشور گام برداریم، ادامه داد: اما عده‌ای با استفاده از تریبون‌هایی که دارند حرف‌هایی می‌زنند که دشمن شاد کن است؛ بدانند نظام جمهوری اسلامی تثبیت شده و منتهی به ظهور بقیه‌الله(عج) خواهد بود.

رئیس دیوان عالی کشور گفت: تریبون دارها بدانید و مطمئن باشید این نظام مورد توجه عامه مردم است، بنابراین باید طرز تفکرات خود را تغییر دهید، قدرت نظام جمهوری اسلامی اسراییل را به ذلت کشاند.

حجت الاسلام منتظری اظهار کرد: امنیت، عدالت، رفاه و آسایش معیشتی مواردی‌اند که مردم به آن‌ها نیازمند هستند زیرا همه مولفه‌های پیشرفت یک جامعه و ترقی یک کشور در لوای امنیت تحقق پیدا می‌کند. جوانان بسیاری در دفاع از امنیت سیستان و بلوچستان جان خودشان را از دست داده‌اند ما خودمان را به این افراد مدیون‌می دانیم اگر این پاسداران و صیانت کنندگان نبودند وضعیت ما وضعیت دیگری بود بنابراین باید قدردان این افراد باشیم.

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه از همه کسانی که در سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، ارتش، بسیج و مجموعه قرارگاهی که امنیت را در سیستان و بلوچستان و کشور به وجود آورده‌اند؛ تقدیر می‌کنیم تصریح کرد: دشمن به شدت تلاش می‌کند امنیت را که امری حیاتی است را در کشور سلب کند و امنیت را از جامعه ما بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: به لحاظ دفاع از کشور اتفاقات زیادی رخ می‌دهد که بخشی از آن‌ها به اطلاع مردم می‌رسد و بسیاری از آن‌ها توسط مسئولان امنیتی و اطلاعاتی گفته نمی‌شود، دشمن در همه عرصه‌ها برای ایجاد نا امیدی در بین مردم اتاق فکر راه‌اندازی کرده تا شکاف و اختلاف را بزرگ جلوه دهد اما اکنون دشمن سیلی محکمی از جمهوری اسلامی خورده که هنوز گیج است.

حجت الاسلام منتظری به اقدام مقتدرانه ایران در تنبیه اسرائیل اشاره کرد و افزود: پس از این اقدام دنیا به تلاطم افتاده است حادثه ای که برگ زرینی بر کتاب قطور و پرافتخار نظام جمهوری اسلامی که ـ در طول 75 سال تولد نامشروع رژیم کودک کش صهیونیستی به راه افتاده ـ در قالب موشک و پهپاد تبلور پیدا کرد و خانه آن‌ها را به لرزه انداخت و این اقدام ایران دنیا را متحول کرد.

وی بیان کرد: کشورها و حوزه‌های مختلف در بین کشورهای اسلامی در تجزیه و تحلیل این قضیه هستند و این افتخاری برای مردم کشور است که منشا آن انقلاب عظیم و اعتقادات راسخ و تربیت یافتن در مکتب قرآن است.

رئیس دیوان عالی کشور عنوان کرد: امام راحل در این‌ مکتب تربیت یافت و انقلاب را به وجود آورد که اکنون 35 سال است که رهبر معظم انقلاب پرچمدار این انقلاب است و این انقلاب را رهبری کرده که در دنیا بی بدیل است.

وی اظهار کرد: کسانی که انقلاب را قبول دارند بیایند در یک محفل بیان کنند که مثل جمهوری اسلامی کجا وجود دارد. پیشرفت عظیمی که نصیب ملت شده محصول فکر و اندیشه جوانان ما است ملت رشید و توانمند ما فوق آنچه که می‌توانیم استحقاق خدمت دارند و ما مسئولان در تمامی حوزه‌ها وظیفه داریم آنچه که در توان است صادقانه و مخلصانه در خدمت مردم باشیم.

حجت الاسلام منتظری تصریح کرد: عدالت تنها مختص دستگاه عدلیه نیست در نظامی که مبتنی بر احکام الهی است همه دستگاه ها باید مجری عدالت باشند در واقع در نظام جمهوری اسلامی اجرای عدالت وظیفه همه است اما دستگاه قضا مرجع مردم برای رفع خصومت است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • پرونده قضایی ۸ مهر زاهدان در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • صدور کیفرخواست برای تعدادی از متخلفان انتخابات
  • لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات
  • صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر
  • برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان
  • داده نمای قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳
  • راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان
  • راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها
  • هیچ خط قرمزی در مبارزه با فساد وجود ندارد