Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@10:25:18 GMT

۳۰ درصد مدارس کشور نیازمند ایمن‌سازی هستند

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۴۶۵۷

۳۰ درصد مدارس کشور نیازمند ایمن‌سازی هستند

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه ۳۰ درصد مدارس کشور نیاز به ایمن‌سازی دارند، از تعهد ۱۰ هزار میلیارد تومانی از سوی خیرین و دولت برای ایمن‌سازی مدارس کشور خبر داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی صبح امروز در آیین بهره‌برداری از مدارس آسیب‌دیده از سیل گلستان اظهار کرد: در سیل اوایل امسال ۴۵۴ واحد آموزشی در گلستان دچار آسیب شد که از این تعداد ۲۴ واحد نیاز به احداث مجدد داشت و تاکنون عملیات احداث ۲۰ واحد آغازشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵۲ واحد نیز نیاز به تعمیرات اساسی داشت که این کار به‌طور کامل انجام‌شده است.

وی افزود: ۲۵۰ مدرسه هم نیاز به تعمیرات جزئی داشت که انجام شد و همچنین ۱۲۸ مدرسه از لحاظ تجهیزات آسیب‌دیده بود که تجهیزات همه آن‌ها تأمین شد.

وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه هدف مشترک همه جوامع دست یافتن به پیشرفت و تعالی است، تصریح کرد: راههای مختلفی برای رسیدن به این هدف آزموده شده اما تجربیات جهانی و داخلی نشان داده که اصلی‌ترین عامل پیشرفت جوامع در تطهیر انسان‌ها است.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه انسان‌ها اصلی‌ترین سرمایه برای پیشرفت یک جامعه هستند، خاطرنشان کرد: حقیقت پیشرفت یک جامعه در کیفیت و ظرفیت انسان‌های آن جامعه نهفته است و این کیفیت در درون آموزش‌وپرورش شکل می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه آموزش‌وپرورش خود را مسئول آماده کردن افراد برای حضور مؤثر در جامعه و پیشرفت کشور می‌داند، گفت: یکی از اهداف مهم سند تحول بنیادین به‌عنوان نقشه راه آموزش‌وپرورش، این است که مفهوم آموزش را به مفهوم تربیت ارتباط دهد.

وزیر آموزش‌وپرورش در ادامه بیان کرد: امروز ۷۰ درصد مدارس کشور از استانداردهای لازم برخوردار هستند و ۳۰ درصد مدارس نیاز به ایمن‌سازی دارند.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه ایمن‌سازی مدارس جز با مشارکت عمومی میسر نمی‌شود، تصریح کرد: خیرین ۵ هزار میلیارد تومان را برای این کار تعهد کردند و دولت هم معادل آن را تعهد کرده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پیاده روی اربعین حسن روحانی آمدنیوز روح الله زم بورس تهران نفتکش SABITI جام جهانی والیبال حسین فریدون حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش مدارس ایمن سازی مناطق سیل زده پیاده روی اربعین حسن روحانی آمدنیوز روح الله زم بورس تهران نفتکش SABITI جام جهانی والیبال حسین فریدون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۴۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبردزفولی: گفتمان‌سازی در حوزه‌های علوم پایه و مهندسی باید از سنین پایین در مدارس باشد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا مخبردزفولی، رئیس فرهنگستان علوم ظهر شنبه با رضا مرادصحرایی، وزیر آموزش و پرورش در فرهنگستان علوم دیدار و گفتگو کرد.

این دیدار در راستای همکاری و تعامل فرهنگستان علوم با وزارت آموزش و پرورش برای تقویت جریان علم کشور در حوزه‌های مختلف صورت گرفت.

رئیس فرهنگستان علوم از اهتمام وزیر آموزش و پرورش به اجرائی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش قدردانی و با تاکید بر اهمیت تهیه نقشه راه سند تحول، از ارائه آن به شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تصویب استقبال کرد.

مخبر دزفولی، رئیس فرهنگستان علوم از آمادگی فرهنگستان علوم برای همکاری با آموزش و پرورش در موضوعات مختلف علمی خبر داد و گفت: گفتمان سازی در حوزه‌های علوم پایه و مهندسی باید از سنین پایین در مدارس مدنظر باشد تا جهت گیری علمی متناسب در کشور ایجاد شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس کهگیلویه وبویراحمد
  • زنگ سلامت در مدارس کهگیلویه و بویراحمد نواخته شد
  • مخبردزفولی: گفتمان‌سازی در حوزه‌های علوم پایه و مهندسی باید از سنین پایین در مدارس باشد
  • تلاش برای دور کردن آموزش‌وپرورش لرستان از حاشیه و سیاست‌زدگی
  • ۳۰ درصد مدارس آذربایجان‌شرقی نیازمند بازسازی است
  • مدارس غیردولتی خود را از جریان آموزش و پرورش جدا ندانند
  • رصد آموزش امنیت سایبری به یک کارگروه دائمی نیاز دارد/ اگر حوزه سایبر متخصص باشد، امنیت سایبری فوق تخصص است!
  • پیشرفت ۵۰ درصدی عملیات ایمن‌سازی بزرگراه شهید ردانی‌پور
  • چوب معلم گل نیست | تنبیه بدنی تا کی؟