Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه دلیلی برای توقف عملیات اجرایی جاده «یاسوج-سی سخت» وجود ندارد، می‌گوید: قلع و قمع ۱۰ هزار درخت در این مسیر صحت ندارد و تاکنون کمتر از ۱۰۰ درخت قطع شده است. ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

غلام‌حسین حکمتیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: طبق بررسی‌های انجام شده در مسیر احداث جاده یاسوج-سی سخت یک هزار و 25 درخت قطع می‌شود که از این تعداد 700 درخت در مناطق حفاظت شده تحت پوشش محیط زیست و 325 درخت نیز در حوزه منابع طبیعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تصاویر منتشر شده از ریشه درختان بلوط در مسیر یاسوج-سی سخت مروبط به سال‌های گذشته است، عنوان کرد: تاکنون کمتر از 100 درخت بلوط قطع شده است.

حکمتیان با بیان اینکه عمده مسیر در حریم راه و شهرسازی بوده و کمترین تخریب را داریم، ابراز کرد: در مطالعات انجام شده نهایت تلاش برای وارد آمدن کمترین خسارت انجام شده است به گونه‌ای که 1600 متر تونل حدفاصل گردنه قلیانی تا پل کلو به دلیل پوشش جنگلی زیاد و با هدف کاهش خسارت پیش بینی شده است.

فاجعه در کهگیلویه و بویراحمد؛ صد‌ها درخت 500 ساله بلوط قلع و قمع شد+تصاویرواکنش منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد به قلع و قمع صدها درخت بلوط 500 ساله؛ قانون دستمان را بسته استکهگیلویه و بویراحمد| بررسی قلع و قمع صدها درخت کهنسال بلوط به بهانه راهسازیواکنش فعال محیط زیست به قطع درختان 500 ساله بلوط دنا؛ واقعا شرمسار‌یم‌

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بدون توسعه راه اعم از زمینی، هوایی و ریلی امکان توسعه وجود ندارد ولی در اجرای پروژه‌های راهسازی باید توجه کنیم که کمترین خسارت به منابع طبیعی و جنگل‌ها وارد شود.

حکمتیان با بیان اینکه دو بار کمیته طرح‌های عمرانی منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اجرای پروژه راهسازی یاسوج-سی سخت مخالفت کرد، افزود: با این مخالفت‌ها مسیر پیشنهادی را تغییر دادیم چون پوشش جنگلی زیادی داشتیم.

وی تصریح کرد: با تغییر مسیر پیشنهادی و پیگیری راه و شهرسازی نقشه جدید ارائه و کمیته طرح‌های عمرانی سازمان جنگل‌ها کشور بعد از بازدید و بررسی کارشناسان در سال 96 مجوز احداث جاده یاسوج-سی سخت را صادر کردند.

انتهای پیام/ش

R41452/P/S6,69/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۴۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهپیمایی مردم کهگیلویه و بویراحمد در حمایت از عملیات وعده صادق

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • راهپیمایی مردم کهگیلویه و بویراحمد در حمایت از عملیات وعده صادق
  • شب شعر و شاهنامه به همت حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
  • بدحجابی در کافه‌ها و مطب‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • کش و قوس‌های پل قوسی سی سخت پایان ندارد
  • ۱۵۱۸گازگرفتگی سگ در کهگیلویه و بویراحمد گزارش شد/کودک۹ساله در کما
  • ۱۲۸ میلیاردتومان اعتبار برای مسیر یاسوج- سی سخت تخصیص یافت
  • لزوم ایمنی در مسیر جایگزین جاده در حال ساخت یاسوج-سی‌سخت
  • جذب ۱۲۸ میلیارد تومان از اعتبارات جاده یاسوج به سی‌سخت
  • تخصیص ۱۲۸ میلیارد تومان برای جاده یاسوج به سی‌سخت
  • تصادف در جاده گچساران_ بهبهان با یک کشته و 3 مصدوم