Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-25@16:41:48 GMT

خواب آلودگی بلای جان زوار برگشته از اربعین

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۴۷۵۷

به گزارش صدای ایران از فارس، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا در تشریح خبر فوق، اظهار داشت: امسال 97 درصد زائران از مرز زمینی و 3 درصد از طریق هوایی به عتبات عالیات مشرف شده‌اند.
وی در مورد جزئیات سفر زمینی زوار اربعین حسینی افزود: 56 درصد از زوار از مرز مهران، 25 درصد از مرز شلمچه، 11 درصد از مرز چذابه و 5 درصد از مرز خسروی برای تشرف به عتبات عالیات عازم عراق شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه امسال بیش از 60 درصد از زائران از خودروی شخصی برای حضور در مرزهای چهارگانه استفاده کرده‌اند، ادامه داد: بیشترین تردد وسائل نقلیه در موج رفت را در مرز مهران شاهد بودیم و هم زمان با آغاز و افزایش موج بازگشت، تردد در این محور، ترافیکی سنگین، نیمه‌سنگین و پر حجم است.

سردار هادیانفر در تشریح وضعیت راه‌ها بیان کرد: ترافیک در محور خسروی ـ کرمانشاه روان و طبیعی است و بار سنگین ترافیکی در این محور نداریم.

وی ادامه داد: در مرز مهران با توجه به افزایش موج بازگشت زوار، ترافیک در مواقعی سنگین و کند است و در برخی بازه‌های زمانی کوتاه به صورت مقطعی محور مهران ـ ایلام یک طرفه می‌شود و با اتخاذ این تصمیم، ترددها در این محور هر چند نیمه سنگین اما روان می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: تاکنون تصمیمی برای یک طرفه شدن مسیر مهران ـ ایلام اتخاذ نشده است، اما اگر بار بازگشت زائران به شهر ایلام سنگین شود این محور یک طرفه شده و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی ادامه داد: در 48 ساعت گذشته، خواب آلودگی و خستگی که در نهایت منجر به واژگونی و انحراف به چپ شده است، عامل 60 درصد تصادفات بوده است.

سردار هادیانفر تأکید کرد: رانندگان از شتاب و عجله در رانندگی پرهیز و با صبر و حوصله رانندگی کنند و هر 2 ساعت یکبار 15 دقیقه استراحت کنند.

وی گفت: توقفگاه‌ها و استراحتگاه‌های موقتی در طول مسیر تردد برای زوار پیش بینی شده و رانندگان در صورت احساس خستگی، حتما پس از استراحت کافی، رانندگی کنند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران پلیس راهور اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۴۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات احداث باند دوم محور اهواز خرمشهر

تین نیوز

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از آغاز عملیات احداث باند دوم محور اهواز خرمشهر در ابتدای سال جاری خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزرات راه و شهرسازی، رحمان بهرامی با اشاره به اینکه ساخت راههای اصلی و شریانی استان یکی از وظایف اداره کل راه و شهرسازی است، اظهار کرد: محور اهواز خرمشهر به دلیل تردد زوار اربعین، کاروان های راهیان نور و همچنین ترانزیت کالا به کشور عراق از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

بهرامی عنوان کرد: در ابتدای سال جاری باند دوم این محور به طول ۲۵ کیلومتر از اهواز به خرمشهر در حال احداث می باشد، که ۴ کیلومتر اول این محور تا اربعین ۱۴۰۳ به بهره برداری رسیده و زیر بار ترافیک می رود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین باند دوم این محور به طول ۲۵ کیلومتر از خرمشهر به اهواز نیز در دست اقدام است که انتظار می رود ۹ کیلومتر آن تا اربعین ۱۴۰۳ زیر بار ترافیک برود.

بهرامی در ادامه گفت: طول جاده اهواز به خرمشهر حدود ۱۰۴ کیلومتر است که ۵۰ کیلومتر از آن در دست اجرا است؛ اجرای این طرح قدم مثبتی برای تردد زوار اربعین حسینی، کاروان های راهیان نور و کارکنان کشت و صنعت های نیشکر موجود در منطقه است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • خواب آلودگي راننده پژو جان پاکبان گرگاني را گرفت 
  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می شود
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • اختصاص ۱۴ هزار میلیارد به زیرساخت‌های اربعین
  • جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود
  • احداث ۱۰ هزار مترمربع سایبان در مرز مهران
  • آغاز عملیات احداث باند دوم محور اهواز خرمشهر
  • واژگونی تانکر روغن به دلیل خواب‌آلودگی راننده
  • تصادف در محور بروجن به لردگان دو فوتی برجای گذاشت