Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار کربلا گفت: حضور ایرانیها در کربلا بسیار منظم و با همکاری کامل با مسئولان این شهر بوده است.

قدس آنلاین؛ دکتر محمد جواد حسین منکوشی در گفتگو با ستاد خبری فضای مجازی ستاد اربعین افزود: با همه وجودم بیان می کنم که زائران ایرانی به توصیه های مسئولین عراقی و متصدیان امنیتی و شهری عراق و نیز توصیه های مسئولان ایرانی توجه کردند و بسیار منضبط به زیارت پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور ایرانی ها در کربلا، پیروی ازسخنان معصومین علیهم السلام به ویژه امام صادق و امام حسن عسگری علیهماالسلام و نیز رهبر معظم انقلاب ایران در اهتمام به زیارت اربعین است.

وی درباره پیش بینی جمعیت موجود در کربلا گفت: از منابع مختلف آماری ورصد  ۴راه ورودی به کربلا و دوربین ها و راه های مختلفی که برای تجمیع آمار داریم اعلام میدارم روزانه  ۲میلیون زائر به غیر از ساکنان شهر، در کربلا حضور دارند.

فرماندار کربلا همچنین درباره ارتباط شهروندان ایرانی و عراقی خاطرنشان کرد: روابط بین دو ملت و شهروندان ایرانی و عراقی  یک رابطه ریشه دار و مبتنی بر عقاید دینی و احترام متقابل است.

وی افزود: دو دولت تلاش کردند تعاملات به نحو خوب ایجاد شود و روابط دوستانه، خویشاوندی و حتی قبیله ای به همراه روابط اقتصادی و فرهنگی بین دوملت و موسسات فرهنگی و دانشگاهی ریشه های مستحکمی پیدا کرده است. این رابطه دوستانه در شهروندان نیز وجود دارد و هیچ مشکلی در این زمینه نداشتیم.

فرماندار کربلا ادامه داد: ما هیچ توصیه ای بالاتر از توصیه های رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای نداریم و سخنان ایشان بهترین راهنمای عمل ما و مردم ایران است. همچنین از زائران ایرانی می خواهیم صبر را پیشه کنند و کمبودهای ما را ببخشند. مشکلاتی در زمینه برق، آب و تغذیه در مناطق دوردست داریم و تلاش می کنیم بعد از اربعین هم تا مدتی خدمات رسانی را ادامه دهیم.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: فرماندار کربلا زائران ایرانی اربعین حسینی زائران اربعین حسینی پیاده روی اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۴۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بقاع متبرکه هرمزگان میزبان ۶۰۰ هزار زائر در ۵ روز نخست فروردین

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام مصطفی آزادی، دیروز در حاشیه بازدید از بقاع متبرکه اظهار داشت: از اسکان ۷۰۰۰ نفر در جوار بقاع متبرکه و اسکان موقت در قالب کمپ و چادر برای ۷۰ هزار نفر خبر داد.

وی افزود: در طرح ضیافت الهی که همزمان در بقاع استان اجرا می‌شود، روزانه بیش از ۱۰۰۰ نفر در برنامه جمع خوانی قرآن کریم شرکت کرده و ۴۰۰ نفر نیز از کرسی تفسیر روزانه قرآن بهره‌مند می‌شوند، برپایی نماز جماعت در کل بقاع مجری طرح از دیگر خدمات مذهبی این طرح است.

آزادی ادامه داد: به همت هیئت امنای این امامزادگان، سفره افطاری ساده، پذیرای روزانه بیش از ۶۰۰۰ نفر است، که از محل نذورات خود امامزاده و مشارکت مردم تهیه می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: در ۱۱ بقعه متبرکه خیمه معرفت به همت مبلغین بومی و اعزامی برپا شده است، که ۱۲ هزار نفر مراجعه کننده داشته است و از خدمات فرهنگی این خیمه ها، جهاد تبیین، غرفه کودک و نوجوان، مشاوره وقف و غیره استفاده کردند.

حجت‌الاسلام آزادی خاطرنشان کرد: که در طی این طرح علاوه بر مدیر کل اوقاف هرمزگان و مسئولان ستادی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس، مدیر کل‌های سازمان تبلیغات اسلامی، بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و مسئولین انتظامی، فرمانداران شهرها از اجرای این طرح ها بازدید کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بقاع متبرکه هرمزگان میزبان ۶۰۰ هزار زائر در ۵ روز نخست فروردین
  • دهیاران برای توسعه پایدار در روستاهای دشتستان تلاش کنند
  • ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی
  • ورود بیش از ۷ میلیون زائر به خراسان رضوی
  • ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر زائر به خراسان رضوی
  • بیش از هفت میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی سفر کردند 
  • زائران بقاع متبرکه خراسان جنوبی به ۲۰۵ هزار و ۶۰۷ زائر رسید
  • اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر در بوستان غدیر مشهد
  • ورود بیش از ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر زائر به خراسان رضوی
  • ورود بیش از ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر و مسافر به خراسان رضوی