Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، فوق دکتری روانشناسی سلامت گفت: پژوهش‌ها نشان می‌دهد، زن و شوهرهایی که در زندگی واقعی خوشبخت هستند، تمایل کمتری به خوشبختی نمایی در فضای مجازی دارند.

 معصومه حاتمی، فوق دکتری روانشناسی سلامت و مدرس دانشگاه در بیست و نهمین جلسه از سلسله نشست‌های نقد و اندیشه با موضوع «نمایش خوشبختی در فضای مجازی» دلایل و آسیب‎ها»، گفت: همه آدم‌ها دوست دارند مورد تایید باشند و امروز دنیای مجازی سرعت تایید این موضوع افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه وقتی افراد برای جلب توجه و گرفتن تایید به فضای مجازی روی می‌آورند، یعنی دچار بحران بلوغ هویتی هستند، افزود: نمی‌شود جاذبه‌های محیط را حذف کرد و برای دستیابی به ابزارها و شبکه‌های اجتماعی محدودیت ایجاد کرد، تنها باید معایب و آسیب‌های درگیر شدن به دنیای مجازی را تشریح کرد تا افراد به انتخاب دست بزنند.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: یکی از بزرگترین ایرادات فضای مجازی این است که افراد را از خویشتن نواز به دیگر نواز تبدیل کرده است و اگر دیگر نوازی صورت نگیرد، روان افراد آسیب می‌بیند.

حاتمی با بیان اینکه نمایش خوشبختی اصلا خطا نیست اما اقرار در نمایش خوشبختی خطاست، بیان کرد: پژوهش‌ها نشان می‌دهد، زن و شوهرهایی که در زندگی واقعی خوشبخت هستند؛ تمایل کمتری به خوشبختی نمایی در فضای مجازی دارند، چون دو طرف در دنیای واقعی تاییدهای مورد نیاز را گرفته‌اند.

منبع : مهر

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۴۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان حضور فعالان فضای مجازی در پویش رسانه‌ای ققنوس قلم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همزمان با اعلام شهادت ۱۴۰ نفر از خبرنگاران رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی که از ۱۵ مهرماه تاکنون از سوی رژیم صهیونیستی در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند، پویش رسانه‌ای «ققنوس قلم» را برای خبرنگاران و فعالان فضای مجازی برگزار می‌کند.

خبرنگاران و فعالان فضای مجازی داخلی و خارجی تا پایان روز یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ فرصت دارند آثار خود را که پس از ۱۵ مهر ۱۴۰۲ در یکی از قالب‌های تیتر متنی و چندرسانه‌ای شامل متن، ویدیو، صوت، عکس، عکس‌نوشت، طرح گرافیکی و... به زبان فارسی یا غیر فارسی منتشر شده است را به دبیرخانه این پویش رسانه‌ای ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • قدرت‌نمایی هوافضای سپاه با مهران، پاوه و شاهد ۱۴۷
  • افزایش تمایل آمریکایی‌ها برای مهاجرت
  • حمل گوشت خر در جاده نیشابور به مشهد / ماجرا چیست؟
  • سازمان جهانی بهداشت: از هر ۶ دانش آموز، یک نفر قربانی آزار و اذیت در فضای مجازی می‌شود
  • آنهایی که این احکام را خوارج می‌شوند!
  • پیشنهاد رهبر انقلاب برای معادل اصطلاح فضای مجازی
  • ببینید | حرف‌های جنجالی یک روحانی درباره فضای مجازی؛ این افراد خوارج هستند اگر...
  • ایجاد واحد واکنش سریع و رصد و پایش فضای مجازی با رویکرد پیشگیری از وقوع جرائم در دادگستری آذربایجان غربی 
  • امکان حضور فعالان فضای مجازی در پویش رسانه‌ای ققنوس قلم
  • روز ملی هنرهای نمایشی فرصتی برای آسیب‌شناسی باشد