Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ وزارت دفاع عراق از بازداشت تعدادی از داعشی‌های فراری از سوریه به داخل خاک عراق خبر داد.
به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: نجاح الشمری، وزیر دفاع عراق روز چهارشنبه به همراه وزیر مهاجرت، معاون فرماندهی عملیات مشترک، فرماندهان برجسته و افسران وزارت دفاع، فرماندهان عملیات الانبار، الجزیره و نینوا از مناطق مختلف عراق بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر دفاع عراق خاطرنشان کرد: تعدادی از اعضای داعش که از اردوگاه‌ها در سوریه به داخل عراق فرار کرده‌ بودند، بازداشت شدند.
الشمری تاکید کرد: عملیات تعقیب داعشی‌های فراری به داخل اراضی عراق ادامه دارد.
وی بر لزوم استحکام مکان‌های دفاعی در نوار مرزی به منظور ممانعت از نفوذ این عناصر تروریستی به داخل خاک عراق تاکید کرد.
از سوی دیگر، آژانس امنیتی بلژیک از فرار دو تن از اعضای داعش و سه زن از زندان‌های تحت کنترل کردها در شمال سوریه خبر داد.
در همین راستا، رئیس دستگاه هماهنگی بررسی خطرات در بلژیک اعلام کرد که دو مرد و سه زن که گمان می‌رود از شهروندان بلژیکی هستند یا با آنها ارتباط دارند، از زندان تحت کنترل نیروهای کرد که از سال ۲۰۱۷ در آن بازداشت بودند، فرار کرده‌اند.
این مسئول بلژیکی همچنین گفت: بعید است که تروریست‌ها بتوانند بدون هیچ نظارت و کنترلی به قاره اروپا بروند و علی رغم آن، این امر را نمی‌توان کاملا بعید دانست.
در همین راستا، دادستان کل فدرال بلژیک اعلام کرد: بازگشت اعضای داعش بدون هیچگونه کنترل یا نظارت بزرگترین کابوس دستگاه امنیتی به شمار می‌آید.
۵۵ شهروند بلژیکی در زندان‌های تحت کنترل نیروهای کرد در شمال سوریه هستند.
پیشتر، مسئولان اداره خودمختار کرد از فرار حدود ۸۰۰ زندانی خارجی از جمله زنان و کودکان از زندان "عین عیسی" از آغاز عملیات نظامی ترکیه به شمال شرق سوریه خبر دادند.
ترکیه از نهم اکتبر یک عملیات برون مرزی علیه نیروهای یگان‌های مدافع خلق کرد (ی‌پ‌گ) در شمال شرق سوریه به راه انداخته است و پیش از آن نیز دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا نیروهای خود را از دو پایگاه در آن منطقه خارج کرد که با انتقادهای بین‌المللی گسترده‌ای روبرو شد.
عملیات ترکیه این نگرانی را به وجود آورده است که شبه‌نظامیان داعشی از زندان‌های تحت کنترل کردها در شمال سوریه فرار کرده و دوباره خودشان را سازماندهی کنند. اما آنکارا این نگرانی‌ها را "بی‌اساس" می‌داند. برچسب ها: داعش ، سوریه در عراق

منبع: خرداد

کلیدواژه: داعش سوریه در عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۴۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود

دبیرخانه جشنواره شعر عربی طوفان القوافی اعلام کرد که برگزیدگان این مسابقه به زودی در یک جشن بزرگ در بصره معرفی و تکریم خواهند شد.

به گزارش ایسنا، بیش از ۱۵۰ شاعر از ۱۷ کشور عربی و اسلامی در این جشنواره شرکت کردند که بیش از ۲۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر طوفان القوافی ارسال شد که اغلب این آثار در موضوعات تعیین شده و در قالب های شعری عمودی، تفعیله و هایکو بود.

در میان این شاعران اسامی نام آشنایی همچون بدریه البدری از عمان، مرتضی التمیمی از عراق، اشرف شبانه از مصر، هیلانه عطاالله از سوریه و مطران العیاشی از عربستان سعودی و مرتضی آل کثیر از ایران به چشم می خورد.

بیشترین شرکت کنندگان به ترتیب از سوریه با ۳۷، ایران و عراق با ۲۵، لبنان با ۱۷ هستند، کشورهای یمن، مصر و تونس دیگر کشورهایی هستند که مشارکت خوبی در این جشنواره داشته اند.

هیئت داوران شامل اساتید ثامر الوندی از عراق، عمار جماعی از تونس، راتب سکر از سوریه، حسن حمید از فلسطین، عباس حزباوی از ایران، عباس فتونی از لبنان و عقیل اللواتی از عمان به دبیری استاد ثلمر الوندی به صحت سنجی و داوری خواهند پرداخت.

قرار است از ۶ برگزیده جشنواره در دو بخش شعر فصیح و شعبی در تاریخ ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت(۸ و ۹ می) در شهر بصره عراق تقدیر به عمل آید.

شایان ذکر است نخستین جشنواره بین المللی شعر عربی با عنوان طوفان القوافی با همکاری مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری و مرکز فرهنگی اسلامی جنوب عراق برگزار می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • تصاویر عجیب محمد صادقی بعد فرار از ایران: جنسیت خودم را نمی‌دانم!
  • (ویدئو) غافلگیری زندانیان هنگام فرار از تونل حفر شده در زندان
  • نتانیاهو هیتلر زمان، نمی‌تواند فرار کند | ترکیه در عراق عملیات نظامی انجام می دهد؟
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • اردوغان: نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • اردوغان: به مبارزه علیه تروریست‌ها ادامه می‌دهیم/ نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد