Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر احمدی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان سمنان که ظهر پنج شنبه به میزبانی سالن یادگار امام با حضور رئیس دفتر رئیس جمهور برگزار شد ضمن بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای توجه به ظرفیت ها برای بقا و حیات است، ابراز کرد:  اولین و مهمترین عنصری که می تواند در این راه موثر باشد، داشته ها، ظرفیت ها و همچنین ذخایر ما در ایران اسلامی است که خوشبختانه این داشته ها از نیروی انسانی جوان و مستعد تا معادن و منابع طبیعی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. به وفور یافت می شود.

وی با بیان اینکه در مقوله اقتصاد مقاومتی می بایست دو مولفه اساسی را جدی گرفت، افزود: نیروی انسانی و منابع دو مقوله جدی در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی محسوب می شوند که خوشبختانه استان سمنان این منابع را در درون خود دارد.

مشاور دفتر رئیس جمهور درباره بهره برداری از منابع در کنار حفظ محیط زیست که یکی از مهمترین اولویت ها در درون استان سمنان نیز محسوب می شود، بیان کرد: در بخش معادن قوانینی وجود دارد که محیط کار می بایست تحت مدیریت و نظارت محیط زیست باشد.

احمدی بیان کرد: وقتی مکانی به عنوان محدوده حفاظت شده تعریف شد و در عین حال، معادنی در داخل آن قرار داشت اولین نکته این است که بدانیم بروز این مشکلات قابل حل هستند اما ابتدا می بایست شیوه ها را به گونه ای توصیف کنیم که محیط زیست آسیب نبیند و سپس تنگناهای ورود به معدن را  طی جلساتی برطرف کرد.

وی در دیگر بخش سخنان خود، تاکید داشت: مصوبات سفر رئیس جمهور به استان سمنان در قالب اعتبارات دولتی و همچنین تعهدات بخش های غیردولتی مانند بانک ها دو عنصری هستند که در سطح استان سمنان می توانند تحولات خوب اقتصادی را ایجاد کنند.

مشاور دفتر رئیس جمهور ادامه داد: در دوره اول سفر روحانی به استان سمنان، اقدامات خوبی در برخی نقاط صورت گرفت اما به واقع موانعی در برخی مناطق بر سر راه پروژه ها و طرح ها وجود دارد که می بایست آن ها را برطرف کرد از سوی دیگر ما وظیفه داریم که این موانع را دنبال و سپس آن ها را برطرف واقدامات و مصوبات سفر را به خوبی اجرا کنیم.

کد خبر 4749519

منبع: مهر

کلیدواژه: ستاد اقتصاد مقاومتی علی اصغر احمدی دفتر رئیس جمهوری استانداری سمنان اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین گرگان قزوین شهرکرد رادیو اربعین شیراز استانداری سمنان بیرجند مرز شلمچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۴۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور آفرود سواران در عرصه های منابع طبیعی ممنوع می باشد

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان دکتر حمید سلامتی اظهار کرد: یکی از نگرانی های اولیه مرتبط با آفرود، فرسایش و تخریب زیستگاه های طبیعی است. وسایل نقلیه قدرتمند مورد استفاده در آفرودها می توانند آسیب زیادی به اکوسیستم هایی مانند تالاب ها، مراتع و جنگل ها وارد کنند.

وی ادامه داد: فشرده سازی خاک فعالیت های آفرود معمولا باعث تراکم خاک می شود که بر سلامت و تنوع زیستی اکوسیستم ها تأثیر منفی می گذارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان تصریح کرد: هنگامی که وسایل نقلیه از زمین های حساس عبور می کنند، وزن آنها خاک را فشرده می کند و ریشه ها و جذب مواد جذب مواد مغذی را برای گیاهان سخت می کند. این خاک فشرده همچنین از نفوذ آب جلوگیری می کند که منجر به افزایش سیل و آلودگی بالقوه آب می شود.

سلامتی با اشاره به گسترش گونه های مزاحم توسط وسایل نقلیه نیز گفت: خودروها دانه‌، هاگ‌ و سایر تخم گیاهان را حمل کنند که ممکن است به لاستیک‌ها، زیرشاخه‌ها یا تجهیزات بچسبند. هنگامی که وسایل نقلیه آفرود بین مناطق مختلف حرکت می کنند، می توانند ناخودآگاه گونه های غیر بومی را به مکان هایی که قبلاً در آن جا وجود نداشتند را وارد کنند. این گونه های مهاجم اغلب با گیاهان بومی رقابت می کنند، اکوسیستم های محلی را نابود می کنند و منجر به از دست دادن گونه های گیاهان می شوند. گسترش گونه‌های مزاحم می‌تواند اثرات طولانی‌مدتی بر گیاهان و جانوران بومی داشته باشد و ترکیب و عملکرد اکوسیستم‌ها را تغییر دهد.

در ادامه جلسه، علی زنگی معاون مدیرپیشگیری دادگستری کل استان افزود: حضور موتورسواران در عرصه های منابع طبیعی ممنوع می باشد.

وی با تاکید بر عدم حضور آفرودسواران در مناطقی که به عنوان منابع طبیعی و محیط زیست هستند، ادامه داد: افرادی که وارد این عرصه ها می شوند مشخص شوند. و نیروی انتظامی، جنگلبانان و محیط بانان کارت های شناسایی که از سوی کانون به افراد واجد شرایط تحویل داده شده است را بررسی نمایند.

سرهنگ عیسی گلبینی مفرد فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان نیز در این جلسه با اشاره به موضوعات حفاظتی در عرصه های ملی گفت: مشاهده شده برخی تورها بعد از زدن کپ در عرصه های ملی اقدام به قطع درختان برای آتش و یا حتی قطع برخی درختان بابت استفاده در مصارف دیگر نیز انجام می دهند.

سرهنگ گلبینی مفرد با اشاره به تاثیرات مخرب روشن کردن آتش بر روی خاک نیز گفت : اکثر برنامه ها و تورها که شب مانی در منطقه دارند به مدت دو الی سه شب که خود به دلیل روشن ماندن آتش به مدت زیاد آسیب زیادی به خاک و موجودات داخل خاک میزند که این خسارت ها جبران ناپذیر می باشد.

مرتضی عباسی رئیس هیات موتورسواری و اتومبیل رانی استان گلستان گفت: از سال 1401 دستورالعملی صادر شده است که برای اتوکمپر، تورسافاری و تور آفرود که همه شرکتهایی که خدمات تور انجام میدهند باید از هیات مجوز بگیرند. مرتضی عباسی با بیان وجود تورهای بدون مجوز گفت: موتورسواران و آفرود سوارانی که از هیات مجوز نداشته باشند می توان با آن ها قانونی برخورد کرد.

هیئت موتورسواری و اتومبیل رانی نیز مصوبات و دستورالعمل خود را برای شرکت های مسافرتی ارسال و طی نامه مکتوب با دادگستری و دادستان استان تورهای بدون مجوز را معرفی نماید.علی نوری رئیس گروه گردشگری و میراث فرهنگی نیز گفپت: با اجرای این تفریح به صورت دلبخواه و غیرمسئولانه انتقاد داریم و نتیجه آن را تخریب بیش تر منابع طبیعی و محیط زیست می دانیم.

وی در ادامه گفت: نکته قابل توجه در این رابطه، مقوله آموزش است. چراکه، درواقع افرادی که آموزش نمی‌بینند نه تنها به خود، بلکه به طبیعت هم آسیب می‌رسانند.نوری افزود:آموزش، تغییر نگرش، ایجاد حساسیت و سپردن مسوولیت در حفظ محیط زیست و منابع طبیعی می تواند نقش به سزایی را در کاهش تخریب و یاری رسانی در حفظ محیط زیست و منابع طبیعی و کمک به جنگلبانان و محیط بانان با توجه به پتانسیل عظیمی که در این گروه ها وجود دارد، ایفا کند.

در انتهای جلسه مقرر شد چند نقطه مناسب در اراضی پست و شمال استان برای ایجاد پیست از سمت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان مشخص گردد . هیئت موتورسواری و اتومبیل رانی نیز مصوبات و دستورالعمل خود و لیست تورهای بدون مجوز را طی نامه مکتوب به دادگستری و دادستان استان اعلام نماید.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال
  • خطر دستبرد به طبیعت با برداشت بی رویه گیاهان دارویی!
  • رئیس سازمان محیط زیست: دیگر پروژه‌ ای به نام میانکاله وجود ندارد
  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران
  • سد ایالو آماده بهره‌برداری است
  • حضور آفرود سواران در عرصه های منابع طبیعی ممنوع می باشد
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • طرح جامع دریاچه نمک قم تصویب شد
  • رشد ۵۳ درصدی اخذ حقوق دولتی در کردستان