Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، هدایت اله جمالی پور استاندارقزوین روز پنجشنبه در دیدار با پیشکسوتان خوشنویسی و اعضای انجمن خوشنویسی استان بیان کرد: جامعه ای که در آن اخلاق، انصاف، رحم و عطوفت نباشد یقینا جامعه خوشبختی نیست و نمی‌تواند به آرامش و رفاه اجتماعی و فرهنگی برسد و باید با استفاده از این فرهنگ معنوی در کنار فرهنگی که از گذشته مابه جامانده برای حفظ آن تلاش کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قزوین اظهار کرد: انجمن خوشنویسی یعنی انجمنی که برای حفظ یک ارزش تلاش می کنند و شاید اگر خوشنویسان نبودند بخش عظیمی از فرهنگ این مملکت نیز از بین می رفت و این انجمن، هنر خوشنویسی را به عنوان یک ارزش بزرگ در اختیار جامعه بشری قرار داده است.

جمالی پور عنوان کرد: مردم و مسئولان استان از این که قزوین پایگاه خوشنویسی ایران لقب گرفته باید به خود ببالند؛ چون می توانند بر بخشی از فرهنگ کشور اثر بگذارند و قزوین دارای تاریخی پرافتخار از گذشته تا کنون بوده و مملو از ظرفیت های فرهنگی است لذا باید آثار هنری استان را به جامعه معرفی کرده و از آن صیانت کنیم.

وی افزود: نقش تاریخی و فرهنگی قزوین بیش از تاریخ صنعتی آن است و وظیفه هنرمندان در راستای اعتلای فرهنگ هنری استان سنگین است چون باید تلاش کنند نقش فرهنگی را برجسته کنند.

مدیر ارشد اجرایی استان تصریح کرد: جامعه‌ای که از فرهنگ تهی باشد هر ثروتی در اختیارش قرار بگیرد، بی‌تاثیر است. یکی از آثار موثر در فرهنگ، خط و خطاطی است و جایی که به عنوان پایتخت خوشنویسی است باید تلاش شود تا الزامات آن فراهم شود و مسئولان موظف به ایجاد این ملزومات هستند.

استاندار قزوین اضافه کرد: این موضوع مناسبی نیست که قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی ایران هنوز یک تالار هنری و یا نگارخانه مناسب ارائه آثار خط و نگارگری ندارد در حالی که سال آینده ششمین دوسالانه خوشنویسی در استان برگزار می شود.

جمالی پور تاکید کرد: باید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تلاش کند این ملزومات ایجاد شود تا جایگاه خوشنویسی استان حفظ شود. یکی از این ملزومات معرفی آثاری است که موجب نامگذاری پایتختی استان در خوشنویسی شده و حتما باید مکانی برای این امر و آشنایی با خوشنویسی استان ایجاد شود و به همین خاطر باید موزه خوشنویسی در خور برای جمع آوری و حفظ این آثار ایجاد شود تا رغبت برای حضور و بازدید مردم ایجاد کنیم و بنده دستور ایجاد این فضا را به تمام دستگاه های ذیربط صادر خواهم کرد.

وی با اشاره به لزوم زیبانویسی در نامه های اداری ادامه داد: یکی از مشکلات امروز سیستم اداری، پلشت نویسی و بدخطی است و گاها بخش بزرگی از نامه ها را غلو تشکیل می شود. به همین منظور طی نامه ای به ادارات ابلاغ کردیم که کلاس های پاکیزه نویسی برای نامه نگاری روان در بین پرسنل دستگاه ها ایجاد شود و یکی از کارهایی که از معاون توسعه استانداری خواستیم همین پاکیزه نویسی در بین پرسنل استانداری است.

مدیر ارشد اجرایی استان در خصوص بودجه انجمن ها گفت: این اعتبار به عهده وزارت ارشاد است زیرا انجمن ها دولتی نیستند و فقط اعتباراتی برای حمایت از تشکل ها وجود دارد اما کار هنرمندان بسیار باارزش بوده و نوعی زیبایی بصری برای مردم ایجاد می کند. هنر شما می تواند جذابیت را برای خرید ایجاد کند لذا جهت حمایت از هنر به مدیران دستگاه هایی که هدیه تهیه می‌کنند توصیه می‌کنیم که از این هنر در سبد خرید استفاده کنند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین خوشنویسی فرهنگ و ارشاد معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۴۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسماعیلی: گفتگوی عمیق در جامعه و فرهنگ ما جریان دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: جامعه یک جامعه زنده است. خیلی‌قوی است و فرآیند گفتگو بسیارخوب است. چرا نسبت به جامعه خود بدبین هستیم؟ من نسبت به جامعه و فرهنگ غنی خود بسیار امیدوار هستم. شاید اندازه من با جوانان سروکار نداشته باشید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در اتاق وزارت نمی‌نشینم و تحلیل کنم و از این جلسه به جلسه دیگر بروم. من کلاس درس با دانشجویانی دارم که متولد ۸۳-۸۲ هستند. ۵۰ نفرند و درس اندیشه سیاسی رهبران انقلاب اسلامی را دارم.

اسماعیلی افزود: این درس کاملا ایدئولوژیک است. با بچه‌هایی که می‌دانم تفاوت‌های ذهنی آنها با من به‌عنوان معلم آنها، خیلی زیاد است.

وی گفت: من دانشگاهی و اهل فرهنگ و رسانه هستم و با اینها ارتباط دارم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • وزیر ارشاد: در «فتنه» فرهنگی سال گذشته حجاب مورد هجمه قرار گرفت؛ خودم را موظف دانستم در صف اول دفاع از آن بایستم
  • نمایی از جنس حمایت در فرهنگ و هنر شیروان
  • برگزاری نمایشگاه و کارگاه خیابانی نقاشی «وعده صادق» در کرمانشاه
  • پیام اداره کل فرهنگ کرمان به تهیه کننده «نون خ»
  • پیام اداره کل فرهنگ کرمان به تهیه کننده "نون خ"
  • اسماعیلی: گفتگوی عمیق در جامعه و فرهنگ ما جریان دارد
  • پیام اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان به تهیه کننده سریال «نون خ»
  • انعقاد تفاهم نامه همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با کتابخانه‌های عمومی مازندران
  • برگزاری نمایشگاه پوشش عفیفانه در شهرستان اشکذر
  • گشایش نمایشگاه سازه‌های رزینی در نیشابور