Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-03-19@09:30:00 GMT

آنکارا حمله به سوریه با سلاح شیمیایی را رد کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۵۰۳۷

آنکارا حمله به سوریه با سلاح شیمیایی را رد کرد

«حلوسی آکار» وزیر دفاع ترکیه امروز (پنجشنبه) در دیدار با «رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، ضمن رد خبر حمله شیمیایی به سوریه، گفت ارتش ترکیه هیچ سلاح شیمیایی یا ممنوعه‌ای در زرادخانه خود نداشته و همه این را می‌دانند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» آکار در واکنش به بازگویی گزارش‌های مذکور از زبان اوبراین، گفت اطلاعاتی دریافت کرده که نشان می‌دهد «سازمان‌های تروریستی با استفاده از سلاح‌های شیمیایی، حملاتی را [علیه خود] انجام می‌دهند» و بعد تلاش می‌کنند ارتش ترکیه را مقصر آن نشان دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صبح امروز منابع نزدیک به شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (س.د.ف) ادعا کرده بودند نظامیان ترکیه‌ای در جریان حملات خود به مناطق مسکونی رأس العین، از سلاح شیمیایی و ماده ممنوعه فسفر استفاده می‌کنند.

آنکارا عملیات نظامی در شمال سوریه با اسم رمز «چشمه صلح» را به بهانه مقابله با شبه نظامیان کرد و ایجاد یک «منطقه امن» برای اسکان آوارگان سوری، از هفدهم مهر آغاز کرده است. دولت سوریه از این تجاوز نظامی ترکیه به شدت انتقاد کرده و آن را اشغالگری جدید خوانده است. ایران و روسیه نیز در باره تبعات این عملیات ترکیه هشدار داده‌اند به ویژه اینکه می‌تواند فرآیند راه‌حل سیاسی در ادلب را تحت‌الشعاع قرار دهد.

متعاقب این تصمیم ترکیه، دولت واشنگتن که بارها آنکارا را از اجرای اقدام نظامی جدید در سوریه برحذر داشته بود، از وزارت خزانه‌داری آمریکا خواست تا وزیر دفاع، کشور و انرژی را به همراه دو وزارتخانه انرژی و دفاع تحریم کند.

ترکیه قصد دارد با ایجاد منطقه امن به طول بیش از ۲۳۰ کیلومتر و عرض ۳۰ الی ۴۰ کیلومتر در امتداد مرزهای سوریه، علاوه بر دور کردن این شبه‌نظامیان، زمینه را برای اسکان دو میلیون ۳۰۰ هزار آواره سوری ساکن ترکیه ایجاد کند. گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» نیز در روز پنجم این عملیات از سقوط شهر «تل‌أبیض» به دست نیروهای عملیات‌کننده خبر داد.

23311

کد خبر 1311710

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ترکیه سوریه کردهای سوریه اربعین سوریه ترکیه ایالات متحده آمریکا کردهای سوریه پیاده روی اربعین دونالد ترامپ باشگاه پرسپولیس رجب طیب اردوغان جام حذفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۵۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان صهیونیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، حزب‌الله لبنان اعلام کرد که حمله جدیدی را علیه نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی به انجام رسانده است.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان بیان کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۱۹:۴۰ عصر امروز شنبه شانزدهم مارس ۲۰۲۴ تجمع نظامیان دشمن در تله الکرنتینا را با تسلیحات موشکی هدف قرار دادند.

به این ترتیب شمار عملیات‌های حزب‌الله لبنان علیه مواضع و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی طی روز جاری به ۶ عملیات می‌رسد.

همچنین رسانه‌های عبری زبان از پیداکردن لاشه یک پهپاد در کوه‌های «سیرین» در بالادست دره اردن خبر دادند و اعلام کردند که به نظر می‌رسد این پهپاد متعلق به حزب‌الله لبنان است.

از سوی دیگر خبرنگار المیادین در جنوب لبنان از حمله جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک «کفرکلا» و اطراف شهرک‌های «مروحین» و «میس الجبل» در جنوب لبنان خبر داد.

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی نیز اطراف شهرک «حولا» در جنوب لبنان را گلوله‌باران کرد.

کد خبر 6056784

دیگر خبرها

  • آنکارا از احتمال ایجاد چارچوب همکاری مشترک با ایران و عراق خبر داد
  • فیدان: ترکیه آماده گفت‌وگو با دولت سوریه است
  • اذعان صهیونیست‌ها به کشته شدن یک نظامی در حمله به بیمارستان الشفاء
  • طالبان به پاکستان حمله کرد!
  • طالبان حمله کرد!
  • قاچاق سلاح و مواد مخدر؛ راهبرد جدید تل آویو برای بی ثبات سازی جنوب سوریه/گزارش اختصاصی
  • حمله حزب‌ الله لبنان به نظامیان صهیونیست
  • حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان صهیونیست
  • عراق کنترل پایگاه‌های مرزی مخالفان ایران را برعهده گرفت
  • آل‌صادق: ایران افتخار می‌کند که مانع فراموشی جنایت جنگی حلبچه شد