Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-25@22:59:48 GMT

هدف‌گذاری ساخت ۲۰۰ کشتی باری در ایران

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۵۳۱۲

هدف‌گذاری ساخت ۲۰۰ کشتی باری در ایران

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، رضا رحمانی بیان کرد: مهندسان و متخصصان ایرانی در طراحی، ساخت، انتقال و نصب سکو گامهای قابل توجهی برداشتند که دستاورد مهمی است.

انجام بیش از ۸۰ درصد از تعمیرات و بازسازی صنایع دریایی در داخل کشور

او با اعلام اینکه اکنون ساخت کشتی های با تناژ بالا به دست متخصصات داخلی انجام می شود، تصریح کرد: صنایع دریایی از جمله صنایعی است که تاکنون در حد خودش به آن توجه نشده بود اما امروز و به خصوص از سال گذشته حداقل بیش از ۸۰ درصد تعمیرات و بازسازی در این حوزه، در واحدهای داخلی انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در بازدیدهای که از مجموعه های کشتی سازی داشتیم، مشخص شد که این مجموعه ها کار تعمیرات و بازسازی بیش از یکصد کشتی را از اول سال انجام داده اند.

در تعمیرات و بازسازی کشتی و شناور خودکفا شده‌ایم

رحمانی با بیان اینکه در تعمیرات و بازسازی کشتی ها و شناورها خودکفا شده ایم، افزود: دیگر کشتی ها و شناورهای ما برای تعمیرات و بازسازی به خارج کشور نمی روند.

ساخت ۲۰۰ کشتی باری را با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون یورویی هدف‌گذاری کرده‌ایم

او در ادامه در خصوص برنامه های ساخت و تولید داخل کشتی افزود: در چارچوب برنامه توسعه صنایع دریایی ساخت ۲۰۰ کشتی باری را هدف گذاری کردیم که ۳۰۰ میلیون یورو برای این موضوع سرمایه گذاری می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پیش بینی می شود که ۶۰ هزار نفر شغل به صورت مستقیم با اجرای این برنامه و فعالیتها ایجاد می شود که به تناسب برای بیش از یکصد هزار نفر شغل به صورت غیرمستقیم به وجود می آید.

رحمانی با اشاره به توان فنی و مهندسی و داشتن ساحل در کشورمان، گفت: در صنایع دریایی جلوه دیگری از رونق تولید و اقتصاد مقاومتی را می توانیم مشاهده کنیم.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: ساخت کشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۵۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت و بازسازی ۲۵۶ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین در فروردین

سعید پرشی سرپرست معاونت نگهداری و تعمیرات نیروگاه رامین گفت: ساخت و بازسازی قطعات در چند ساله اخیر روند رو به رشدی را داشته است و متخصصین این امور ضمن کسب آموزش‌های لازم و نیز بدست آوردن تجربیات جدید توانمندی خوبی را در زمینه ساخت و بازسازی قطعات مورد استفاده این نیروگاه بدست آورده اند.  

او  تعداد تفکیکی قطعات ساخته شده را ۱۷۵ قطعه و تعداد بازسازی شده را ۸۱ قطعه ذکر نمود که در مجموع این نیروگاه ۲۵۶ قطعه را در یک ماه گذشته مورد ساخت و بازسازی قرار داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • آزادی کارکنان هندی کشتی توقیف شده توسط ایران
  • تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • مدیرعامل تعمیرات نیروگاهی ایران:تلاش بی وقفه متخصصان منجر به ساخت ۱۶ هزار قطعه نیروگاهی و جلوگیری از خروج ۸۰ ملییون دلار ارز از کشور شده است
  • آماده‌سازی تمامی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری در تابستان/ تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان خواهد یافت
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می شوند
  • نشریه آمریکایی: رشد صنایع دفاعی ایران نتیجه تحریم است
  • ساخت و بازسازی بیش از ۲۰۰ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین اهواز
  • ساخت و بازسازی ۲۵۶ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین در فروردین
  • انجام تعمیرات کامل نیروگاه برق شهرستان ری