Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان ها: زبان مشترکشان یا حسین(ع) است، آری ذکر لب خوبان جهان را می گویم که آزادگان جهان در پیاده روی اربعین مولای خوبی‌ها راهش را ادامه داده‌اند و امروز در مسیر تا کربلا به یاد مصائب اهل‌بیت امام حسین(ع)   قدم برمی‌دارند تا به جهانیان بفهماند راه و یاد حسین(ع) بی‌پایان است و با پیروی از حسین زمان خود همواره به ظهور نزدیک می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال و هوای این روزهای داخل و خارج از مرزهای ایران اسلامی حال و هوایی خاص و وصف‌ناشدنی است و این مهم را می‌توان به تصدیق دلدادگی خادمان حسین(ع) در ایران و عراق تعبیر کرد.

امروز مردم کشورهای مسلمان جهان در کنار هم با اتکا به اسلام ناب محمدی هرچه در توان دارند برای هرچه باشکوه‌تر این حماسه بزرگ به کار گرفته‌اند تا خاری باشد بر چشم دشمنانی که می‌خواهند تفرقه را در جهان اسلام رواج دهند و به اهداف شوم خود دست یابند.

این روزها ملت ایران و عراق یک‌صدا نشان می‌دهند که جدایی بین آن‌ها ممکن نیست و همواره برادر خواهند ماند.

کاربران فضای مجازی نیز در انعکاس هرچه بهتر این حماسه دست بکار شده تند و با ایجاد هشتک‌هایی چون #حب_الحسین_یجمعنا تصاویر عشق و ارادت خود را برای جهانیان به نمایش می‌گذارند و همواره تلاش می‌کنند تا حصر حماسه بزرگ اربعین که رسانه‌های دنیا به دنبال هستند را بشکنند.

اما در استان همدان نیز امکانات مهیا شد تا سفر اربعین برای مردم راحت تر انجام شود و در این راستا مجموعه های مختلف پای کار امده آند.

طبق گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان امکانات تا حد ممکن برای میزبانی از زائران اربعین حسینی در استان همدان فراهم است و امدادگران در صحنه هستند به طوری که بهروز کارخانه در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از ۱۳ مهرماه تا ۲۵ مهرماه و در طرح اربعین جمعیت هلال احمر استان همدان ۶۶ حادثه امداد و نجات در داخل استان همدان به وقوع پیوسته که ۱۳۱ مصدوم داشته و ۴۶ نفر از مصدومان به صورت سرپایی درمان شدند و ۳۸ نفر از مصدومان انتقالی به درمانگاه‌ها بودند، گفت: متاسفانه این حوادث ۵ فوتی بر جای گذاشته است.

اسکان ۳ هزار و ۴۲۳ نفر در استان همدان

کارخانه ای از اسکان ۳ هزار و ۴۲۳ نفر در این مدت خبر داد و با بیان اینکه تعداد تیم های عملیاتی ۷۵ مورد و تعداد کل نیروهای عملیاتی ۲۵۷ نفر بوده است، گفت: ۴۴ آمبولانس و ۷ خودروی نجات در این عملیات امداد و نجات در داخل استان همدان به کار گرفته شده‌اند.

وی به آمار حوادث جاده ای استان همدان در طرح ایام اربعین نیز اشاره کرد و با بیان اینکه ۳۶ حادثه شامل ۴ مورد انحراف و برخورد خودرو با مانع و ۱۰ مورد تصادفات و ۲۲ مورد واژگونی خودرو گزارش شده است، اظهار داشت: تعداد مصدومان این حوادث ۸۴ نفر بوده که ۶ نفر از مصدومان در انحراف و برخورد خودرو با مانع، ۳۰ نفر در تصادف و ۴۸ نفر در واژگونی خودرو مصدوم شده‌اند از درمان سرپایی ۹ نفر از مصدومان سخن گفت و با اشاره به انتقال ۲۹ نفر از مصدومان به مراکز درمانی اظهار داشت: ۵ نفر فوتی در این حوادث گزارش شده است.

کارخانه ای تعداد نیروهای عملیاتی و تیم‌های عملیاتی را ۳۷ تیم عملیاتی شامل ۱۱۱ نیرو اعلام کرد و گفت: در این حوادث ۳۵ آموبلانس و ۶ دستگاه خودروی نجات برای انجام عملیات ارسال شده است.

وی به آمار پایگاه ها و مراکز امدادی جمعیت هلال احمر استان و نیروهای فعال در ایام اربعین حسینی اشاره کرد و با بیان اینکه تعداد ۱۲ پایگاه امداد و نجات جاده ای ثابت به استعداد ۶۰ نفر روز نیرو و یک پایگاه امداد و نجات کوهستان ثابت به استعداد ۵ نفر روز و یک مرکز کنترل و فرماندهی عملیات به استعداد ۴ نفر روز فعال است، اظهار داشت: ۲۰ دستگاه خودروی آمبولانس، ۱۵ دستگاه خودروی عملیاتی و ۱۱ دستگاه خودروی امدادی استفاده می شود.

اعزام تجهیزات و نیرو به کشور عراق در ایام اربعین حسینی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با بیان اینکه تجهیزات و نیروهای اعزامی به کشور عراق در ایام اربعین حسینی نیز شامل دو دستگاه آمبولانس و یک دستگاه تریلی به همراه ۵ نفر نیرو بوده است، اظهار داشت: بخش خدمات درمانی نیز ۲ پزشک عمومی و ۵ تکنسین دارویی را به عراق اعزام کرد.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات در پایانه معین مرزهای مهران خسروی در مریانج نیز در دستور کار قرار دارد، گفت: تعداد کل نیروها ۳۵ نفر روز در قالب ۷ تیم است و تا امروز ۲۰ تخته چادر، ۲۵۰۰ تخته پتو، ۴۰۰ تخته موکت و دو دستگاه آمبولانس در این مرکز استفاده شده است.

کارخانه ای از تیم‌های حاضر در پایانه مریانج نیز سخن گفت و اظهار داشت: ۴ تیم کمک های اولیه، ۵ تیم واکنش سریع، ۱۴ تیم اسکان برادران و خواهران، ۵ تیم راهنمایی، ۵ تیم فرماندهی و ۲ تیم مستندسازی در این پایانه مستقر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان از اسکان بیش از ۶۵۰ نفر و ارائه خدمات پزشکی به ۱۲ نفر در این پایانه خبر داد.

البته همچون سال‌های گذشته و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مردم نیز تلاش می کنند تا میزبان خوبی برای زائران اربعین حسینی باشند و در این میان شهرستان های عبوری شاهد تلاش های گسترده تری از سوی مردم هستند به طوری که نهاوند در مسیر عتبات عالیات قرار دارد و تلاش ها در این شهرستان قابل توجه است

چهاربانده شدن ۸ کیلومتر از محور نهاوند-آرزمان

مراد ناصری فرماندار نهاوند در گفتگو با خبرنگار مهر در این خصوص اظهار کرد: خوشحالیم که شهرستان نهاوند با توجه به موقعیت جغرافیایی خود در طول سال به خصوص ایام اربعین میزبان زائران عتبات عالیات از نقاط مختلف کشور و شیعیان جهان است.

وی ادامه داد: در این راستا طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال هم‌زمان با آغاز سفرهای اربعین ۵ ایستگاه صلواتی مردمی در نقاط مختلف شهرستان نهاوند برپاشده است که امکانات رفاهی مختلفی را تدارک دیده‌اند.

ناصری بابیان اینکه در حال حاضر ۳ موکب مردم شهرستان در کربلای معلی و یک موکب در مرز مهران در حال فعالیت هستند، گفت: با توجه به تمهیدات صورت گرفته این موکب‌ها تا یک هفته پس از روز اربعین امام حسین(ع) در مسیر بازگشت زائران به خدمات‌رسانی خود ادامه خواهند داد.

وی در ادامه به ساماندهی ۸ کیلومتر از محور پرتردد و حادثه‌خیز نهاوند-آورزمان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته در راستای تأمین اعتبار ویژه برای این مهم طی ۲ سال اخیر ۸ کیلومتر از این محور که سال‌ها به علت عرض کم قربانی می‌گرفت امسال در آستانه اربعین حسینی زیر بار ترافیک رفت تا شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای باشیم و رفت‌وآمد برای زائران اربعین آسان شود.

به‌کارگیری ۸۵ درصد ظرفیت ناوگان مسافری نهاوند برای جابجایی زائران اربعین

وحید صفدری رئیس راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان نهاوند در ادامه با اشاره به به‌کارگیری ۸۵ درصد ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهرستان نهاوند برای زائران اربعین، گفت: بیش از ۲۵ دستگاه اتوبوس و ۲۶ دستگاه مینی‌بوس از دهم مهرماه روزانه برای جابه‌جایی زائران اباعبدالله ‌الحسین(ع) در ایام اربعین به سمت مرزهای غربی کشور در حال تردد ‌است.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات در این زمینه الزام ناوگان حمل‌ونقل شهرستان به افزایش ندادن کرایه است که در این خصوص بازرسی‌های بسیاری از اتوبوس‌ها انجام می‌گیرد.

صفدری با اشاره به ایمن‌سازی حریم جاده‌های شهرستان نهاوند، افزود: در حال حاضر ۶ اکیپ سیار اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نهاوند شامل ۳ اکیپ خودروهای سبک و ۳ اکیپ خودروهای نیمه سنگین و سنگین در محورهای مواصلاتی شهرستان در مسیر بروجرد نهاوند، آورزمان نهاوند و نهاوند فیروزان فعالیت دارند.

وی گفت: مراکز خدمات بین‌راهی و راهدارخانه فیروزان نیز با تجهیزات و آمادگی کامل برای این ایام تا یک هفته بعد از اربعین در خدمت زائران هستند.

آماده‌باش بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهرستان نهاوند

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند نیز در خصوص خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اربعین در شهرستان نهاوند، اظهار کرد: از آغاز طرح اربعین در شهرستان نهاوند ۲ دستگاه آمبولانس به همراه ۲ اکیپ فوریت‌های پزشکی در محل برپایی موکب‌های اربعین به زائران خدمات درمانی ارائه می‌کنند و در این ایام بیمارستان‌های شهرستان در آماده‌باش کامل قرارگرفته‌اند.

مومنعلی دارابی ادامه داد: تیم شبکه بهداشت و درمان با استقرار در موکب‌های شهرستان به زائران مراسم عظیم اربعین حسینی خدمات بهداشتی درمانی رایگان شامل ویزیت پزشک عمومی، ماما و داروخانه ارائه می‌کند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند، تصریح کرد: تیم‌های بهداشتی نیز شامل کارشناسان مبارزه با بیماری‌ها و بهداشت محیط در محل موکب حضور دارند و علاوه بر ارائه برنامه‌های آموزشی به زائران، مسائل بهداشتی آب و مواد غذایی موکب‌ها و اماکن بین‌راهی را مورد پایش و کنترل قرار می‌دهند. این نظارت‌ها باهدف تأمین سلامت زائران اربعین در مسیر تردد زوار به‌صورت شبانه‌روزی به اجرا درآمده و از ۱۵ مهرماه آغازشده است و تا ۳ روز بعد از اربعین ادامه دارد.  

هر چه به روز اربعین حسینی نزدیک می شویم شیعیان و محبان سیدالشهدا هم نوا با حضرت زینب (س) و اسرای کربلا پای در راه جاده می گذارند و عزم سفر به سرزمین کربلا می‌کنند به طوری که جمعیت کثیری از عاشقان امام حسین (ع) از گوشه گوشه کشور کوله بار بسته اند تا به خیل عظیم راهپیمایان اربعین حسینی بپیوندند.

اربعین شاید تنها اتفاقی است که این صحنه‌ها در آن خلق می‌شود و یک سال تلاش برای یک ماه خدمت رقم می خورد کمااینکه این روزها جای جای استان همدان حال و هوایی دیگر دارد و تلاش ها برای میزبانی از زائران کربلای حسین(ع) دوچندان است که امیدواریم این برنامه ها موثر واقع شود و میزبانی شایسته ای از زائران در همدان رقم بخورد.

کد خبر 4749171

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین 98 موکب زائران اربعین اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین گرگان قزوین شهرکرد رادیو اربعین شیراز استانداری سمنان بیرجند مرز شلمچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۵۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ افزایش تصادفات رانندگی به دلیل خرابی جاده های کرمانشاه به نهاوند و همدان به اسدآباد

تین نیوز

تعدادی از فعالان بخش حمل و نقل مسافری و رانندگان سواری کرایه بین شهری خواستار آسفالت و خط کشی و نصب تابلو در محور کرمانشاه به نهاوند و بهبود وضعیت آسفالت جاده همدان به اسدآباد شدند.

به گزارش تین نیوز، یک راننده سواری بین شهری که مدت ۲۵ سال در محور کرمانشاه به نهاوند مشغول فعالیت و جابجایی مسافران است، در این مورد گفت: 25 سال است که از سه راهی کنگاور به طرف نهاوند جاده به صورت دو طرفه و بسیار خطرناک است.

وی تاکید کرد: جاده کنگاور به نهاوند فاقد هر نوع علائم و خط‌کشی و حتی در شب های بارانی آنقدر وضع کناره های جاده نامشخص است که لحظه احتمال تصادف وجود دارد.

این راننده سواری بین شهری مدعی شد: که در دولت قبل دستور داده شد جاده کلا آسفالت و بازسازی شود اما متاسفانه مسئولان دو استان همدان و کرمانشاه به جای آسفالت و بازسازی جاده مذکور، اقدام به پر کردن چاله ها با فرغون می‌ کردند آن هم در زمان اربعین چون از این مسیر زائران به طرف مرز تردد می کنند.

وی ادامه داد: ما رانندگان بین شهری در بخش بار و مسافر از مسئولان با وجدان تقاضا داریم اقدامات مربوط به آسفالت و خط کشی و نصب تابلو و ...را در محور کنگاور نهاوند در دستور کار خود قرار دهند.

به دنبال اظهارات این فعال بخش مسافری، یکی دیگر از رانندگان سواری بین شهری نیز در شبکه های اجتماعی خاطرنشان کرد: جاده همدان به اسدآباد و گردنه معروف آن نیز دست کمی از جاده مال رو ندارد.

وی افزود: شرایط جاده مذکور به گونه ای است که ظرف مدت کوتاهی یک خودروی صفر تبدیل به خودروی اسقاطی می شود.

این راننده بخش مسافری جاده ای ادامه داد: به دلیل خرابی بیش از حد جاده همدان به اسدآباد، خودروها در این جاده به صورت مارپیچ حرکت می کنند که همین امر احتمال تصادفات رانندگی را افزایش می دهد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ضرورت آمادگی برای میزبانی شایسته در سالگرد حماسه «بازی دراز»
  • میزبانی از زائران ۲۷ کشور در آستان مقدس امامزادگان ناصر و یاسر (ع)شهرستان طرقبه شاندیز
  • آبرسانی به روستای کهریز صلاح‌الدین نهاوند
  • رفع مشکل آب روستای کهریز صلاح‌الدین نهاوند
  • ◄ افزایش تصادفات رانندگی به دلیل خرابی جاده های کرمانشاه به نهاوند و همدان به اسدآباد
  • بدون شک پیروزی نهایی نصیب مظلومان می‌شود
  • اقدامات نظامی ایران با تفکر حسینی صورت می‌گیرد
  • بیانیه ستاد مردمی پیاده روی اربعین حسینی راهیان کربلا
  • کاهش ۲۰ درصدی کشت چغندرقند در نهاوند
  • کاهش ۲۰ درصدی کشت چغندر قند در شهرستان نهاوند