Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: بافت قدیم بوشهر با مساحتی بالغ بر ۳۸ هکتار واقع در قسمت شمالی شهر است که تمام این مساحت در

سال ۷۸  با شماره ثبت ۲۳۶۰ به نام بافت تاریخی شهر بوشهر در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

نصراهه ابراهیمی روز پنجشنبه  افزود: بافت قدیم بوشهر شامل حدود هزار پلاک است که از این تعداد ۴۰۰ بنای آن با ارزش و ۸۰ پلاک آن نیز به ثبت ملی رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر ادامه داد: عمارت‌های زیادی در این بافت وجود دارد که برخی از این عمارت‌ها از سوی اشخاص حقیقی و برخی نیز

از سوی این اداره کل و ارگان‌های دولتی مرمت و بازسازی شده‌اند.

وی بیان کرد: عمارت‌های کازرونی، دهدشتی، علوی، طاهری، مبارکی، رشیدی، هفته و ایرانی، موزه تجارت دریایی، مدرسه گلستان و بازار قدیم از جمله پروژه‌هایی هستند که از سوی اداره کل میراث

فرهنگی بازسازی و مرمت شده اند و اغلب کاربری اداری و موزه ای دارند.

ابراهیمی گفت: همچنین مسجدهای دهدشتی، کوفه، شیخ سعدون، شنبدی ، جمعه و آل عصفور نیز از جمله پروژه‌های مرمتی بافت تاریخی است که با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه انجام شده است.

وی یادآور شد: همچنین عمارت امیریه و بیلیارد از جمله بناهای تاریخی بافت هستند که از سوی بخش‌های اداری، دولتی و خصوصی عمارت‌هایی مانند شیرازی ( که قرار است هتل سنتی شود )، خانه

صمیمی ( کافه حاج رییس ) و اقامتگاه بومگردی همیشه سبز از شاخص‌ترین پروژه‌هایی است که از سوی بخش خصوصی مرمت و بازسازی می‌شوند.

ابراهیمی گفت: اگر حضور مردم و فرهنگ در بافت تاریخی کم رنگ باشد، پروژه احیای بافت باشکست روبرو می‌شود و این همت مسئولان استان را می‌طلبد که با قرار دادن مشوق‌های بیشتری این زمینه را فراهم کنند.

وی تاکید کرد: سیاست وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تقویت بخش خصوصی و واگذاری عمارت‌ها به اشخاص حقیقی و حقوقی با محوریت احیای بافت تاریخی، حفظ سنت و فرهنگ این خطه است. 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر اقامت گاه بوم گردی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۵۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج رکود بازار مسکن تنها با اتکا به توان مردم در ساخت‌وساز امکان‌پذیر است

میرزایی کارشناس حوزه مسکن درخصوص راهکارهای تحقق شعار سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردمی گفت: در حال حاضر این شعار در بخش مسکن تنها از طریق اختصاص اراضی و پرداخت تسهیلات ساخت محقق می شود و در شرایط کنونی این طرح می تواند در قالب طرح نهضت ملی مسکن امکان پذیر شود.

وی افزود: حضور بخش خصوصی و همچنین حضور سازندگان و متقاضیان به عنوان مالکان این پروژه ها می تواند با اختصاص اراضی امکان پذیر و تسهیل شود.

او بیان کرد: دولت می تواند با واگذاری اراضی به متقاضیان و همچنین حمایت از سازندگان اجرای این طرح را تسهیل کند که نتیجه آن افزایش تولید واحدهای مسکونی و در نتیجه بهبود و ثبات بازار مسکن خواهد بود.

میرزایی یادآور شد: دولت می تواند با اجرای این اقدام گام مهمی در بهبود وضعیت بازار مسکن بردارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • باز هم غفلت و بی‌توجهی مسئولان میراث فرهنگی/ نابودی تاج عمارت «امین‌لشکر»/ عکس
  • اقتصاد موفق با مشارکت همه اقشار امکان‌پذیر است
  • خروج رکود بازار مسکن تنها با اتکا به توان مردم در ساخت‌وساز امکان‌پذیر است
  • نوسازی مسکن روستایی تنها از طریق مشارکت‌های مردمی امکان پذیر می‌شود
  • تحقق شعار سال با مشارکت گروه‌های جهادی امکان پذیر است
  • صیانت ازاراضی کشاورزی با مشارکت مردم امکان پذیر است
  • تسریع در روند اجرای پروژه‌های مسکونی با مشارکت مردمی امکان پذیر می‌شود
  • بیش از ۵ هزار مسافر از تورهای بافت‌گردی شیراز استقبال کردند
  • استقبال بیش از ۵ هزار مسافر نوروزی از تورهای بافت‌گردی شیراز
  • استقبال بیش از ۵ هزار مسافر نوروزی از تور‌های بافت گردی شیراز