Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت گفت: تولید واکسن پنوموکوک و روتاویروس را در دستور کار داریم و بزودی این واکسن‌ها به پروتکل واکسیناسیون کشور افزوده خواهد شد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سعید نمکی وزیر بهداشت روز گذشته با وزرای بهداشت کشور‌های لبنان، سودان، فلسطین و نماینده یونیسف دیدار کرد.

* تولید ۲ واکسن جدید در کشور

نمکی در دیدار با نماینده یونیسف گفت: نمونه موفق این همکاری بین بخشی در سیلاب‌های اخیر در ایران بود که ما اجازه ندادیم هیچ کودکی بدون مواد غذایی و هیچ مادر بارداری بدون مراقبت‌های قبل از زایمان باقی بماند؛ لذا با قایق، بالگرد و تمام امکاناتی که در اختیار داشتیم، مواد غذایی، شیرخشک و دارو واکسن را به کودکان و مادران باردار و شیرده رساندیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در خصوص توسعه شبکه واکسیناسیون در کشور تصریح کرد: تولید واکسن پنوموکوک و روتاویروس را در دستور کار داریم و بزودی این واکسن‌ها به پروتکل واکسیناسیون کشور افزوده خواهد شد؛ ساخت این واکسن‌ها در مؤسسه پاستور با کمک دو شرکت خارجی آغاز شده و از سال آینده مصرف همگانی آن آغاز خواهد شد.

وزیر بهداشت گفت: امروز انتظاری که از یونیسف داریم توجه به آموزش همگانی از مدارس است و باید آموزش همگانی را در مدارس آغاز کنیم چراکه اعتقاد داریم مدرسه اولین جایگاهی است که می‌توانیم برای پیشگیری از بیماری‌ها روی آن حساب کنیم.

*دولت ما در کنار فلسطین خواهد ماند

وزیر بهداشت در در دیدار با وزیر بهداشت فلسطین ضمن تشریح دستاورد‌های بهداشت و درمان کشور بیان کرد: امام خمینی (ره) به عنوان رهبر انقلاب اسلامی از روز نخست، اسرائیل را کشوری غاصب شناختند و حضور این کشور را به رسمیت نشناخته و فلسطین را به عنوان کشور مظلومی که سرزمین آن اشغال شده است، شناختند؛ حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر کنونی جمهوری اسلامی ایران نیز ادامه دهنده همان راه هستند؛ همچنین دولت ما به پیروی از رهبر و اعتقادات مذهبی و سیاسی اش، همواره در کنار فلسطین خواهد ماند.

وی گفت: می‌دانیم که شما در سال‌های گذشته رنج‌های فراوانی کشیده و جوانان بسیاری را از دست داده‌اید و با سنگ در برابر صهیونیست‌ها ایستادگی کرده اید، اما به این وعده قرآنی اعتقاد داریم که فرموده: «ان الارض یرثهاعبادی الصالحون»؛ صالحونی که قرآن می‌فرماید، قطعاً نمونه بارز آن شمایید، چراکه برای نگهداری سرزمینتان و پس گرفتن آن تلاش کردید و در نهایت صهیونیست‌ها بازنده هستند، تردیدی ندارم در آینده‌ای بسیار نزدیک، آزادی سرزمین‌های اشغالی را با یکدیگر جشن خواهیم گرفت.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: امروز ابزار مبارزه در کشور‌ها قدرت اسلحه و ارتش نیست، بلکه قلم‌های اهل قلم بیدار در دنیا، افکار آزادیخواه و مردمی که با رسانه‌هایشان شما را حمایت می‌کند، از تمامی سلاح‌های صهیونیست‌ها قوی‌ترند.

* آمادگی ایران برای همکاری درمانی با سودان

وزیر بهداشت در ادامه دیدار و رایزنی با کشور‌های منطقه مدیترانه شرقی ضمن ملاقات با وزیر بهداشت سودان گفت: متاسفانه هنوز بیماری‌های روده‌ای، مالاریا و تب زرد در سودان جان مردم را می‌گیرد در حالیکه تا ۳۰ سال پیش، در مناطق جنوبی و جنوب شرقی ایران، استان‌هایی بودند که به شدت گرفتار مالاریا بودند، اما امسال و سال آینده می‌خواهیم ریشه‌کنی مالاریا در ایران را جشن بگیریم.

نمکی با اشاره به وجود ۱۷ هزار خانه بهداشت در کشور و آموزش بهورزان در کاهش مرگ و بیماری‌ها اضافه کرد: حاضریم کل تجربیات خودمان در حذف و ریشه کنی مالاریا را در اختیار دولت سودان قرار دهیم.

وی تصریح کرد: معتقدم که سودان یکی از کشور‌هایی است که پتانسیل‌های زیادی دارد گرچه مشکلات اقتصادی یکی از موانع اصلی است، اما می‌توانیم به همدیگر کمک کنیم تا در آینده کمترین مشکلات بهداشتی و درمانی با یک نظام مدیریتی سازمان یافته در سودان وجود داشته باشد.

وزیر بهداشت با اشاره به بمباران یکی از کارخانه‌های داروسازی سودان، از آمادگی ایران برای صادارت دارو و ساخت کارخانجات داروسازی در این کشور خبر داد و گفت: با توجه به تعدد دانشگاه‌های علوم پزشکی در ایران، آماده ایم تا در زمینه تبادل دانشجو و تربیت نیروی تخصصی و فوق تخصصی، همکاری‌ها را گسترش دهیم.

نمکی افزود: برای ایجاد یک مرکز تحقیقاتی در زمینه بیماری‌های شایع در مناطق گرمسیری در سودان آمادگی داریم؛ رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت را به عنوان رابط خودم با دولت سودان معرفی می‌کنم و انتظار داریم که یک نفر هم از سمت وزارت بهداشت سودان مشخص شود تا برنامه مشترکی برای همکاری‌های دو کشور، تدوین شود.

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران برای پیشرفت کشور دوست و مسلمان سودان، در کنار این کشور است و در همه زمینه‌ها، آمادگی گسترش همکاری‌ها را داریم و قطعا آینده سودان درخشان خواهد بود و ایران نیز این دوران را طی کرده است و بعد از انقلاب اسلامی، سال‌ها دچار تنش‌هایی با خیلی از قلدر‌ها و زورگویان بین المللی بوده است و ۸ سال به ایران جنگ، تحمیل کردند و بسیاری از جوانان را در دفاع از سرزمین مان به شهادت رساندند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تولید ۲ واکسن جدید در کشور نمکی وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۵۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایران برای صدور خدمات فنی-مهندسی به سریلانکا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، شامگاه چهارشنبه به وقت محلی در ادامه برنامه‌های سفر رسمی یکروزه خود به سریلانکا، در نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور ضمن ابراز خرسندی از بهره‌برداری رسمی از طرح چند منظور برق‌آبی «اومااویا»، اجرای مشترک این پروژه را یکی از نماد‌ها و جلوه‌های همبستگی و دوستی فیمابین دو ملت توصیف کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آمادگی مشارکت در دیگر طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی سریلانکا را دارند، از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای صدور خدمات فنی-مهندسی به سریلانکا در راستای کمک به پیشرفت این کشور خبر داد و گفت: پیشنهاد می‌کنم کارگروه مشترکی با حضور وزرای مربوطه برای تسریع در ارتقا روابط اقتصادی تشکیل شود. همچنین تشکیل منظم و مستمر جلسات کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی می‌تواند در ارتقای سطح روابط اقتصادی و تجاری دو طرف بسیار موثر باشد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه فرهنگی، علمی و آموزشی، ضمن اعلام آمادگی کشورمان برای انتقال تجربیات ارزشمند خود به سریلانکا افزود: نیرو‌های جوان تحصیلکرده و باانگیزه بزرگترین ظرفیت دو کشور برای پیشرفت هستند و ایران از ارتقای سطح همکاری‌ها در حوزه جوانان استقبال می‌کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه دو کشور از زیرساخت‌های مناسبی در صنعت گردشگری برخوردارند، همکاری در عرصه صنعت گردشگری و همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را از دیگر زمینه‌های مورد علاقه و دارای ظرفیت برای گسترش همکاری‌های فیمابین برشمرد و اظهار داشت: غربی‌ها پیشرفت ما را نمی‌خواهند و به همین دلیل برای اعمال فشار روی کشور‌های مستقل به حربه حقوق بشر متوسل می‌شوند، لذا لازم است همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دو کشور در راستای بی‌اثر کردن این دشمنی‌ها تقویت شود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تداوم نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه، با تاکید بر ضرورت اقدام هماهنگ کشور‌های اسلامی و مستقل برای توقف جنایات این رژیم، رفع محاصره غزه و آغاز امدادرسانی گسترده به مردم مظلوم و مقتدر غزه گفت: بر اساس تصریح همه نظامات حقوقی اشغالگری و تجاوز به هیچ وجه برای اشغالگر حق مالکیت و مشروعیت خلق نمی‌کند، بلکه متجاوز و اشغالگر باید به فوریت اخراج، محاکمه و مجازات شود.

آقای «رانیل ویکرمسینگه» نیز در این نشست با بیان اینکه باور داریم فرصت مناسبی برای ارتقای بیش از پیش سطح روابط میان دو کشور ایجاد شده است، تصریح کرد: در مذاکرات مقامات دو کشور راهکار‌های تقویت هر چه بیشتر مناسبات و تعاملات به دقت مورد بررسی قرار گرفت و پیشنهاد شد برای تعمیق مناسبات سیاسی فیمابین پارلمان‌های دو کشور نیز فعال‌تر عمل کنند.

رئیس جمهور سریلانکا با قدردانی از مشارکت جمهوری اسلامی ایران در بازسازی این کشور از جمله طراحی و اجرای پروژه برق‌آبی «اومااویا» گفت: امروز سریلانکا با حمایت دوستان به ویژه ایران در حال بازسازی خود و پیشرفت است. در همین راستا تصمیم گرفتیم برای تسهیل و تسریع این روند نشست بعدی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی فیمابین هر چه سریع‌تر برگزار کنیم و راهکار‌های ارتقای سطح مناسبات اقتصادی را نیز مورد بررسی قرار دادیم.

وی با استقبال از پیشنهاد رئیس جمهور کشورمان برای تشکیل کار گروهی متشکل از مسئولان مرتبط برای گسترش روابط اقتصادی فیمابین خاطرنشان کرد: سریلانکا همچنین متقاضی همکاری‌های بیشتر دو کشور در زمینه کشاورزی، گردشگری، همکاری‌های علمی و آموزشی و ورزش است.

رئیس جمهور سریلانکا با ابراز علاقمندی کشورش برای تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دو کشور گفت: اتفاقات و تحولات منطقه از محور‌های مذاکرات امروز ما بود و حمله به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کردیم، زیرا آن را حمله به همه معاهدات و حقوق بین‌المللی می‌دانیم. همچنین درباره حقوق مردم فلسطین و غزه نیز گفتگو‌های مهمی داشتیم؛ دو کشور بر ضرورت توقف کشتار و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه توافق دارند و باور دارند که هیچ بهانه‌ای تداوم این جنایات را توجیه نمی‌کند. موضع رسمی سریلانکا در مورد مسئله فلسطین، تشکیل کشور مستقل فلسطینی است.

دیگر خبرها

  • آمادگی ایران برای صدور خدمات فنی-مهندسی به سریلانکا
  • فصل تازه همکاری های امنیتی تهران - اسلام آباد
  • آمادگی استانداری تهران در انعقاد تفاهمنامه فرهنگی،اجتماعی و سلامت
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین تصادفات نوروزی | ثبت بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی
  • ایران قوی‌ترین حوزه نظام سلامت در منطقه را دارا است
  • رئیس‌ جمهور: زمینه همکاری‌ ایران و پاکستان در حوزه انرژی مساعد است
  • رئیس‌جمهور: زمینه همکاری‌ ایران و پاکستان در حوزه انرژی مساعد است
  • آمادگی وزارت علوم برای همکاری با بریکس در حوزه آموزش‌های مهارتی
  • نظام سلامت ایران قوی‌ترین حوزه نظام سلامت منطقه است
  • جهاد تبیین و امید آفرینی یکی از رسالت های وزارت بهداشت است