Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@00:54:22 GMT

تظاهرات گسترده در آلمان در اعتراض به حملات ترکیه

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۵۴۴۵

تظاهرات گسترده در آلمان در اعتراض به حملات ترکیه

به گزارش روز پنجشنبه خبرگزاری کردی «فیرات»، صدها نفر از شهروندان شهر فرایبورگ آلمان در اعتراض به حملات ترکیه در شمال سوریه تظاهرات کردند.

مردم این شهر به ادعای استفاده از سلاح شیمیایی از سوی ترکیه علیه کردهای سوریه واکنش نشان دادند.

کردهای مستقر در شهر گیسن در مرکز آلمان نیز در اعتراض به این حملات، در این شهر تجمع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکز جامعه دموکراتیک کردهای گیسن سازمان دهی این تجمع را برعهده داشت.

شهر هیلدشیم در شمال آلمان نیز صحنه تظاهرات جداگانه ای بود. شهروندان این شهر در واکنش به شایعات منتشر شده مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی در شمال سوریه از سوی نیروهای نظامی ترکیه، اعتراض کردند.

در همین حال، فعالان شهر دوسلدورف آلمان در مقابل سرکنسولگری آمریکا گردهم آمدند تا نسبت به حملات ترکیه به شمال و شرق سوریه و تصمیم واشنگتن برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از سوریه، اعتراض کنند. اعتراض مشابهی نیز در شهر کلن آلمان برگزار شد. ۹۱۰۹

این در حالی است که «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه شایعه استفاده از سلاح شیمیایی در شمال سوریه از سوی نیروهای نظامی ترکیه را رد کرد و گفت: در دست نیروهای ارتش ترکیه هیچ سلاح شیمیایی وجود ندارد.

وزیر دفاع ترکیه با اعلام اینکه در رسانه های خارجی اخباری غیرواقعی از عملیات نظامی ترکیه در سوریه منعکس می شود، افزود: اخبار جعلی سعی در خدشه دار کردن حساسیت های بالای ارتش ترکیه در منطقه را دارند، ولی واقعیات نمی تواند پنهان بماند.

ترکیه از چهارشنبه هفته گذشته به رغم مخالفت گسترده در شمال سوریه مبادرت به مداخله نظامی کرده است. ترکیه هدف خود از این عملیات را مسدود کردن کریدور تروریستی در مرزهای خود و تاسیس یک منطقه امن در مرزهای ترکیه با سوریه در عمق ۳۰ کیلومتری خاک ترکیه اعلام کرده است.

عملیات نظامی ترکیه در سوریه انتقاد شدید مقام های اروپایی را علیه آنکارا به دنبال داشته است و شماری از اعضای اتحادیه اروپا نیز این کشور را تحریم تسلیحاتی کرده اند. ۹۱۰

در پاسخ به این تمهیدات، اردوغان تهدید کرده است که اگر اتحادیه اروپا حمله ترکیه به شمال سوریه را اشغالگری توصیف کند، آنکارا دروازه‌ها را باز و سه میلیون و ۶۰۰ آواره را راهی اروپا می کند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردهای سوریه آلمان اعتراض ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۵۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات حامیان فلسطین در آلمان

حامیان فلسطین در آلمان در اعتراض به نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه ، تظاهرات کردند.در این تظاهرات که در برلین برگزار شد پلیس شماری از حامیان فلسطین را بازداشت کرد.

   

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3073160 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • روایت محافل عبری از سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله
  • (تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا
  • تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه
  • (ویدئو) حملات پهپادی گسترده حزب‌الله به مقرهای نظامی اسرائیل
  • ۲۰۰ روز پس از طوفان‌الاقصی/ درگیری‌های شدید در شمال غزه و حملات توپخانه‌ای به جنوب و مرکز
  • حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان/ حزب الله لبنان پایگاه‌ نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • تظاهرات حامیان فلسطین در آلمان
  • ترکیه منطقه حایل در شمال عراق ایجاد می کند/ حمله زمینی گسترده به شمال عراق بعد از سفر اردوغان
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه