Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-29@14:12:50 GMT

خدمات روحانیون به زائران حسینی

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۵۵۵۵

خدمات روحانیون به زائران حسینی

امام جمعه قصرشیرین از خدمت رسانی روحانیون در موکب های این شهرستان به زائران خبر داد و گفت: پاسخ به شبهات و حتی واکس زدن کفش زوار از خدمات شایسته آنها به زائران است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام علی ملکی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد ،  ضمن ابراز خرسندی از بازگشایی مرز خسروی اظهار داشت: زائران ابا عبدالله الحسین(ع) شایسته بهترین خدمت هستند و تلاش ما ارائه خدمات در شان این زائرین عزیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه قصرشیرین افزود: بر این اساس از ماهها قبل جلسات متعددی با مسئولین، هیئت های مذهبی، روحانیت، حوزه علمیه، حوزه امنیت و ... برگزار کردیم که در آن جلسات بر حفظ شان زوار عتبات عالیات تاکید فراون شد.

وی میزبانی و خدمت به زوار اربعین حسینی را از توفیقات الهی برای مردم این منطقه دانست و اظهار داشت: طی این مدت خدمتگذاری به زوار سبب شده شور و هیجانی بین مردم حاکم شود.

این مسئول گفت: همچنین این خدمت رسانی به زوار  موجب تقویت روحیه معنوی مردم شده است که باید قدر آن را بدانیم و از این فرصت استفاده کنیم.

حجت الاسلام ملکی با اشاره به خدمات شایسته روحانیون در ارائه خدمات به زوار گفت: روحانیون با حضور در موکب ها در راستای پاسخ به شبهات، پاسخ به مسائل شرعی، برپایی نماز جماعت و حتی واکس زدن و تعمیر کفش زوار خدمات شایسته ای ارائه کردند.

توزیع ۱۰ هزار پرس غذا بین زائران/مردم  قصرشیرین پذیرای زائران هستند

وی از توزیع روزانه ۵ تا ۱۰ هزار پرس غذا بین زوار خبر داد و گفت: برای اسکان زوار نیز اماکن بسیاری را به وسایل سرمایشی و گرمایشی تجهیز و آماده کردیم که زوار در این راستا در آرامش و آسایش کامل به سر می برند.

حجت الاسلام ملکی همچنین با اشاره به اینکه مردم شهرستان قصر شیرین نیز تجهیز خانه های خود آماده پذیرایی از زوار هستند، عنوان کرد: این کار با شکل گرفتن یک پویش مردمی در شهرستان قصر شیرین شکل گرفت و مردم جان و مال خود را برای خدمت به زوار در طبق اخلاص گذاشتند.

وی اظهار داشت: البته با دایر کردن موکب در منذریه نیز به زوار در آن طرف مرز نیز خدمات ارائه می شود که توسط ستادهای مردمی و مسئولین مدیریت می شود و تا کنون اجازه ندادیم  زوار در آن طرف مرز لحظه ای احساس ناراحتی کنند.

امام جمعه قصرشیرین اذعان داشت: در بحث تبلیغ فرهنگ عاشورا حرکت های شایسته ای صورت گرفت و به تبلیغ مساله عاشورا و مسائل دینی پرداختیم.

وی همچنین به اجرای طرح «هر موکب، یک مبلغ» در ایام اربعین اشاره کرد وگفت: اجرای این طرح در راستای تبلیغ فرهنگ عاشورا و انتقال آن به نسل جوان بسیار موثر بوده است.

این مسئول زیر ساختهای مرز خسروی را به لحاظ امنیتی و دیگر بسترهای لازم بسیار عالی ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اینکه امسال اولین سالی بود که تردد زوار از این مرز صورت می گیرد اما تمام زیرساختها در مرز خسروی آماده بود.

حجت الاسلام ملکی گفت: ما امسال برای عبور روزانه ۵۰ هزار نفر از این مرز خود را آماده کرده بودیم که به دلیل فراهم نبودن زیرساختها در عراق نتوانستیم به آن دست پیدا کنیم و امیدواریم برای سال آینده افزایش چشمگیری داشته باشد.

وی در پایان افزود: امسال شهد شیرینی از گلهای زوار امام حسین(ع) در شهرستان قصرشیرین به دست آمد که امیدوارم گوارای وجود خدمت گذاران به اباعبدالله الحسین(ع) باشد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۵۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت رسانی رایگان قطار شهری و اتوبوسرانی مشهددر شب‌های قدر

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد  در برنامه زنده تلویزیونی اشاره  گفت:‌ با توجه به  پیش‌بینی  ازدحام ترافیک در محدوده حرم رضوی  و  با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، ناوگان اتوبوسرانی و قطار شهری دربازه شب فعال خواهند بود.
محمدیان‌یزدی افزود: سازمان اتوبوسرانی مشهد با ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در شب‌های قدر به صورت رایگان به زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی خدمات ارائه می‌دهد.
وی تصریح کرد: براساس مصوبه شورای شهر مشهد، قطار شهری مشهد و خطوط اتوبوسرانی منتهی به حرم و عبوری از حرم دو ساعت قبل از نماز مغرب تا پایان مراسم ویژه شب قدربه صورت رایگان سرویس‌دهی خواهند شد.
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد محدوده ارائه خدمات رایگان اتوبوسرانی را میدان شهدا، چهارراه مقدم طبرسی، پنجراه، چهارراه دانش و چهارراه مدرس عنوان کرد و ادامه داد: در داخل محدوده حرم مطهر نیز با استفاده از مینی‌بوس، زائران و مجاوران به نزدیک ورودی‌های حرم منتقل خواهند شد.
محمدیان‌یزدی افزود :‌ ۵۰ دستگاه ون و ۲۰ دستگاه تاکسی  نیز از ایستگاه مترو سعدی تا باب الجواد زائران را به صورت رایگان جابجا خواهند کرد.
وی از زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی درخواست کرد تا با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و پرهیز از تردد با خودرو شخصی، در تسهیل عبور و مرور و برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم شب‌های قدر همکاری کنند.

دیگر خبرها

  • میزبانی ۴۰ هزار خادم رضوی از عزاداران در شبهای قدر
  • ارائه ۱۰ هزار خدمت به مردم در بیمارستان خورموج
  • ۴۰ هزار خادم حرم امام رضا(ع) آماده خدمت در شب‌های قدر شدند
  • ۱۰ هزار خدمت در بیمارستان خورموج به مردم ارائه شد
  • میزبانی ۴۰ هزار خادم رضوی از عزاداران علوی در شب‌های قدر
  • خدمت‌رسانی دندانپزشکان از سراسر کشور به زائران رضوی
  • خدمت رسانی دندانپزشکان از سراسر کشور به زائران و مجاوران رضوی
  • آمادگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای خدمت رسانی در شب‌های قدر
  • خدمت رسانی رایگان قطار شهری و اتوبوسرانی مشهددر شب‌های قدر
  • خدمات باغ فدک در کشور بی‌نظیر است/ لزوم تقویت زیرساخت‌ها برای میزبانی شایسته از مسافران